קמפוס מיקרוסופט בהרצליה / צילום: עמית גרון
חברת מיקרוסופט ישראל מתכוונת להעביר את כל צי רכבי הליסינג הצמודים לעובדיה לרכב חשמלי החל מהקיץ. מקורות בענף הליסינג דיווחו כי החל מהקיץ החברה לא תאפשר יותר לעובדים לבחור בכלי רכב עם מנועי בנזין, וכל חוזי הליסינג החדשים שייחתמו עם תום החוזים הנוכחיים יהיו לכלי רכב חשמליים בלבד.
● האקזיט של שמלצר וקושנר מתרחק: בוטלה הנפקת שלמה החזקות רכב
● הרכב הזה מהיר בצורה מענגת ונעים לנהיגה אבל יש גם כוכבית
החברה כבר החלה בתהליך לפני מספר חודשים, ורשימת כלי הרכב העומדים לבחירת העובדים כוללת כבר היום רק מספר מצומצם של רכבי בנזין ודיזל. בנוסף מעניקה החברה הטבות משמעותיות לעובדים שבוחרים בכלי רכב חשמליים, כולל סיוע בטעינה, מחירי ליסינג מופחתים ועוד.
החברה גם הייתה אחת הראשונות בישראל שהתקינו נקודות טעינה לרכב חשמלי בכל החניון בקמפוס החדש שלה בהרצליה. מספר העובדים במיקרוסופט ישראל מוערך בכ-2,700-3,000 עובדים, רובם זכאים לרכב צמוד.
המהלך של מיקרוסופט בישראל הוא עוד שלב במהלך הגלובלי של מיקרוסופט, שהוכרז ב-2020, להשיג חתימה פחמנית שלילית של כל החברה עד סוף העשור הנוכחי, כחלק מהמאבק בהתחממות הגלובלית. במסגרת השלב הנוכחי של התוכנית, שנכנס לתוקף ב-2025 בשלוחות החברה בעולם, שואפת החברה להשתמש במקורות אנרגיה ירוקים בלבד.
חברות רבות במשק, בעיקר מתחום ההייטק, מציעות לעובדים כבר כמה שנים אופציה לרכב חשמלי, אולם ההיענות לרוב אינה גבוהה, בין השאר בשל העובדה שמחירי כלי הרכב הללו גבוהים יחסית לאלטרנטיבות בנזין מקבילות, ושרוב המעסיקים מציעים הטבת דלק ללא עלות, שמקזזת את יתרון העלות של רכב חשמלי "פרטי". בנוסף קיימת בעיה לכסות את הוצאות הטעינה הביתיות של העובדים, מכיוון שאלה כלולות בחשבון החשמל הביתי הכללי.
בענף מעריכים כי המהלך של מיקרוסופט עשוי לתת תנופה מחודשת להצטיידות ברכב חשמלי בפלח ציי הרכב בישראל, בדגש על חברות שהן שלוחה של חברות גלובליות. ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 10% בנתח השוק של כלי הרכב החשמליים מכלל המסירות.