גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במחיר של 139 אלף שקל לפני מבצעים, הרכב הזה הוא מתחרה ראוי ליונדאי

הקרוס־אובר המחודש KGM TIVOLI מציע חלל פנימי שימושי, תא מטען גדול, אבזור תקני וביצועים סבירים. היכולת הדינמית שלו לא מבריקה, אבל ב־139 אלף שקל הוא מתאים לשוחרי התחבורה הזולה ● מבחן דרכים

KGM TIVOLI  2025 / צילום: יח''צ
KGM TIVOLI 2025 / צילום: יח''צ

הסטטוס מהווה שיקול מרכזי בהחלטות הקנייה של רבים, שמחפשים את "הרכב הנכון להיראות בו". הם מוכנים לשלם לא מעט עבור מותג, ממדים נדיבים, עיצוב מרשים וחדשנות טכנולוגית. יצרני ויבואני הרכב נוטים מצידם לטפח את התופעה, שדוחפת את הביקוש לטריטוריה יקרה ורווחיות יותר.

שישה מושבים ב-3 שורות: הטסלה החדשה שנחשפה בסין
תיקון לחוק יבוא הרכב: יבואנים "זעירים" יורשו לייבא עד 60 מכוניות בשנה

עם זאת, קיים בישראל ביקוש לא מבוטל לרכב "תכליתי", מצד לקוחות שהנסועה השנתית שלהם נמוכה ומסתכמת באלפי קילומטרים בודדים, בעיקר בעיר. אין להם עניין בביצועים יוצאים דופן, בתחכום, בהתנהגות כביש מלוטשת או אפילו בצריכת דלק חסכונית. הדרישות המרכזיות הן לממדים קומפקטיים, מרחב פנימי סביר, נוחות ותפעול פשוט. הפלח הזה נשלט על ידי דגמים כמו סוזוקי קרוס־אובר, יונדאי VENUE, קיה סטוניק, סקודה קמיק וכו', ולאחרונה הצטרפו גם כמה סיניות. כעת מצטרף עוד שחקן חדש־ותיק, KGM טיבולי, שמיוצר בדרום קוריאה וחוזר אלינו בגרסה מחודשת לאחר כמה שנות הפסקה.

עיצוב חיצוני

חיצונית לטיבולי יש פרופורציות של קרוס־אובר עירוני קומפקטי עם אורך של 4.25 מ' בלבד, רוחב מכובד וגובה של 1.61 מ'. עיצובו נראה כמו ערב רב של סגנונות: החרטום מתהדר בפנסים גדולים, מכסה תא מנוע שטוח ורחב, וגריל טרפזי גדול נוסח רכבי פנאי שטח של פעם. פרופיל הצד נשלט על ידי כנפיים אחוריות תפוחות, שפולשות לתוך משטח הדלת האחורית. יש גם עמודי גג קדמיים כמעט זקופים, עמודי גג אחוריים מאסיביים, גג שטוח וקשתות גלגלים מודגשות שסוגרות על חישוקי 18 אינץ'.

המעצבים איבדו את הדרך בעיצוב החלק האחורי, שמחצין דלת מגושמת וזקופה, שמשה צרה ופנסים קטנים. קשה לקרוא לעיצוב הכולל "הרמוני" אבל כאמור, זה לא מה שהלקוחות בפלח הזה מחפשים.

פנים הרכב

הכניסה לתא הנוסעים והיציאה ממנו מתבצעת בנוחות תודות לגג גבוה, ותנוחת הישיבה מלפנים גבוהה כמו בכלים גדולים יותר. חבל רק שמושב הנוסע לא מתכוון לגובה. מרווח הפנים של הרכב הוא פלוס משמעותי בזכות ניצול יעיל של החלל הפנימי ובסיס גלגלים באורך סביר ביחס לאורך הכולל של הרכב.

מרחב הראש מלפנים לא יקפח גם נוסעים גבוהים ואילו מאחור יכולים שני מבוגרים להושיט רגליים קדימה בנוחות. גם תא המטען עמוק ורחב ועם נפח שימושי של 423 ליטר הוא הגדול בפלח. קיפול מסעד המושב האחורי מפנה חלל העמסה של למעלה מ־1,100 ליטר ומאפשר לשנע חפצים ארוכים ו/או רחבים במיוחד.

איכות החומרים והגימור מצביעה על השקעה מודעת ויש בתא כמה דיפונים מחומרים רכים שמחפים על עמדת הפיקוד והדלתות. הריפוד דמוי העור באיכות סבירה, כריות המושבים נוחות ובידוד רעשי רוח סביר עד סביבות 120 קמ"ש. מנגד אפשר למצוא בתא גם לא מעט משטחים מפלסטיק קשיח, שמשמיעים צליל חלול כאשר נוקשים עליהם.

מולטימדיה ומצלמות

מערך הפיקוד ממשיך את הקו של העיצוב החיצוני עם ערבוב אלמנטים. מצד אחד יש לוח מחוונים דיגיטלי גדול שלצידו מסך מולטימדיה בגודל סביר. לוח המחוונים מציג את המידע החיוני בצורה ברורה אבל לגרפיקה שלו יש מראה נוסטלגי בנוסח משחקי מחשב של פעם. מסך המולטימדיה די מודרני, למרות שמערך התפריטים דורש תשומת לב והחיבור למערכות הפעלה טלפוניות אינו אלחוטי. מנגד רוב המערכות החיוניות בנהיגה, כולל מערכת האקלים, נשלטות גם על ידי מתגים פיזיים. עוד פריט נוסטלגי הוא מוט ההילוכים הענק שממוקם בין המושבים.

הראות לפנים ולצדדים טובה בזכות החלונות הגדולים אבל הראות לאחור והצידה מוגבלת מאד בשל עמודי הגג המאסיביים. השימוש במצלמת הנסיעה לאחור הוא כמעט חובה.

האבזור התקני סביר ביחס לרכב לואו־קוסט וכולל בין השאר בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת, התנעה ללא מפתח, ריפוד דמוי עור ועוד. יש גם חבילה די מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות, אם כי ההתערבות של מערכת השמירה על הנתיב גסה במופגן ודורשת ניתוק.

מנוע וצריכת דלק

הטיבולי מגיע אלינו עם מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמייצר הספק של 163 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, שזמין בסל"ד נמוך. אלה נתונים מכובדים ביחס לקטגוריה "הזולה" אבל הביצועים עצמם מתונים למדי עם תאוצה ל־100 קמ"ש ב־10.6 שניות.

המנוע מרגיש נמרץ ומאפשר לרכב לצבור מהירות בקצב מכובד במישור ובעליות. אבל, התיבה האוטומטית בת 6 המהירויות נוטה להוריד הילוכים בצורה די אגרסיבית ולהישאר בהילוך נמוך ובסל"ד גבוה וקולני גם כשאין בכך צורך. אזור הנוחות הוא בעת שיוט בעיר ועל הכביש המהיר, שם המנוע מרגיש רגוע ושקט. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על כ־12.8 ק"מ לליטר ואפשר להתקרב לנתון הזה בנסיעה רגועה. נסיעה יותר נמרצת תוריד את הטווח הריאלי לסביבות 10 ק"מ לליטר ויש בפלח מערכות הנעה חסכוניות הרבה יותר.

על הכביש

על הכביש הטיבולי שומר על איזון כל עוד לא דוחקים בו יותר מדי. ההיגוי מרגיש כבד ודי מדויק למעט נטייה ל"לחימת הגה" בעת האצה חזקה, היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות סבירה ואחיזת הכביש מכובדת תודות לצמיגים הרחבים. עם זאת האצה חזקה בתוך פנייה יכולה לגרום ל"בריחה" רגעית של הגלגלים הקדמיים. גם נטיית הגוף בפניות הדוקות די מוחשית, אבל אלה לא תופעות שהלקוחות הטיפוסיים בפלח יחוו לעיתים קרובות.

נוחות הנסיעה על כבישים עירוניים סבירה אך היתקלות בבורות עירוניים משמעותיים או בפסי האטה יכולה לטלטל את הנוסעים כהוגן.

מחיר

טיבולי 2025 עולה כ־139 אלף שקל לפני הנחות ומבצעים וזה מחיר נגיש לקרוס־אובר קומפקטי במונחים של השוק הישראלי. הוא בהחלט לא המילה האחרונה בעולם הרכב ויש לו כמה וכמה קצוות מחוספסים, בעיקר בתחום הדינמי. אבל הוא מספק פתרון הגיוני ושימושי למי שמחפש כלי תחבורה תכליתי, זריז במידה, מאובזר היטב ומרווח יחסית לקטגוריה ומוכן להתפשר בתחומים אחרים. מ־0 ל־100 קמ"ש

חלק מהמתחרות

יונדאי VENUE

134-147 אלף שקל לקרוס־אובר הקומפקטי של יונדאי, מוביל המכירות בפלח. אורכו 4.04 מ', תא המטען בנפח 355 ליטר. מנוע 1.6 ליטר ללא טורבו מייצר 123 כ"ס.

יונדאי VENUE / צילום: יח''צ

צ'רי טיגו 4 הייבריד

136-138 אלף שקל לקרוס־אובר של צ'רי, שגבוה במעט מטיבולי אך תא המטען מסתפק ב־310 ליטר. תא נוסעים מאובזר היטב. מנוע 1.6 ליטר היברידי שמייצר 163 כ"ס.

צ'רי טיגו 4 הייבריד / צילום: יח''צ

עוד כתבות

רמי לוי ויפית אטיאס / צילום: רמי זרנגר

רמי לוי: ההכנסות חצו לראשונה את רף ה-2 מיליארד שקל, הרווח הנקי ירד

הרווח הנקי של רשת הקמעונאות והמזון ירד בכ-11% והסתכם בכ-62 מיליון שקל, לאור העמקת המבצעים ● ההכנסות של רמי לוי גדלו בכ-9.4% בשל עלייה של כ-5.2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון ופתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים

איראן רוצה לבנות חיל אוויר חזק יותר. האם סין תעזור לה?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: באיראן מקווים שסין תמכור להם מטוסי קרב, מה חושבים במדינות ערב על התוכנית לכבוש את עזה, והמילואימניקים שמתנגדים לתוכנית ● כותרות העיתונים בעולם 

המניות עם התשואות הכי גבוהות נשארו מחוץ למדדי הפיננסים החדשים של הבורסה

בבורסה השיקו מדדים פיננסים חדשים. בדקנו אם משתלם לעקוב אחריהם

הבורסה לניירות ערך השיקה מדדי משקל שווה למניות הבנקים והביטוח הגדולות ● אלא שהמדד החדש יקטין את ההשפעה של מניות הפועלים ולאומי, שהובילו את טבלת התשואות בבנקים, ולא כולל את מניות הביטוח הקטנות, שהציגו עליות של מאות אחוזים בשנה האחרונה

חלוקת רכוש בגירושים / אילוסטרציה: Shutterstock

הזוג מתגרש: כך יתחלקו 4 בתים בהרצליה פיתוח

בית המשפט הורה לבעלי חברת אופנה לשלם לגרושתו מחצית מעליית שווי החברה בשנות הזוגיות ומחצית משווי נכסי יוקרה בהרצליה

חיים גייר / צילום: תמר מצפי

לא רק נדל"ן: תיק ההשקעות שהניב לחיים גייר רווח רבעוני של 25 מיליון שקל

תיק ניירות הערך של איי.אי.אס, שבשליטת חיים גייר, זינק ל-410 מיליון שקל והקפיץ את הרווח הרבעוני ל-36 מיליון שקל – כמעט פי 4 מהתקופה המקבילה ● לצד הנכס המרכזי בפארק פלמחים, החברה מקדמת גם פרויקט אחסון מטוסים בנגב

יונתן אוריך / צילום: ויקיפדיה

המחוזי: עדות נתניהו חיזקה את החשד נגד יונתן אוריך

שופט המחוזי עמית מיכלס קיבל את ערעור המשטרה והאריך את המגבלות על יונתן אוריך בפרשת קטארגייט, תוך שמתח ביקורת על שופט השלום מנחם מזרחי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בת"א; טאואר קפצה ב-9%, ארית תעשיות צללה ב-7%

ת"א 35 עלה ב-0.6% ● דיסקונט: לא צפוי שינוי בריבית בנק ישראל מחר ● סופטבנק נפלה בטוקיו לאחר שהודיעה על השקעה באינטל ● פאלו אלטו זינקה במסחר המאוחר בעקבות הדוח הרבעוני, ניר צוק הודיע על פרישה ● לקראת דוח אנבידיה בשבוע הבא, סם אלטמן: "ה-AI הוא בועה" ● וגם: שלוש מניות מומלצות ע"י אנליסטים מובילים בוול סטריט

אילוסטרציה: Shutterstock, Atstock Productions

העליון קבע: לרוב לא ניתן יהיה להרשיע גם במרמה וגם בשוחד

בית המשפט העליון ביסס את החלטתו על משפטו של עובד לשעבר במשרד הפנים שהורשע בעבירות שוחד, ואף החמיר את עונשו ● עפ"י הקביעה, במרבית המקרים עבירת מירמה והפרת אמונים תיבלע בעבירת השוחד

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

בעקבות מכסי היבוא על סין: כל דגמי אייפון 17 ייוצרו בהודו

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק ● והפעם: חוקרי סייבר מצאו שסוכני בינה מלאכותית עצמאיים עלולים ליפול להתקפות והונאות פישינג ● אנבידיה מנסה לשמר את השוק הסיני בלי לחצות קווים אדומים מול וושינגטון ● אפל מהמרת על הודו כתחליף לייצור בסין ● ואינטל נותרת ללא "שומר סף" לקוד הפתוח של מאיצי Gaudi ● חדשות ההייטק

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ומנהיגי אירופה בפסגת־אוקראינה, הבית הלבן / צילום: ap, Alex Brandon

שבעה מנהיגים והרבה חנופה: באירופה למדו לשחק לפי הכללים של טראמפ

מנהיגי אירופה ניסו למסגר את פסגת אוקראינה בבית הלבן כניצחון, אך חילוקי דעות נרשמו עם הנשיא האמריקאי בנוגע להפסקת אש, לערבויות הביטחוניות ולדרך קדימה ● שש הערות על הפסגה שהתכנסה בבית הלבן, והסיכויים שלה לשים קץ למלחמה באוקראינה

יו''ר לשכת עורכי הדין, עמית בכר / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

מדוע לשכת עורכי הדין לא תקיים השנה את ועידת המשפט?

אחרי 13 שנים רצופות, לשכת עורכי הדין לא תקיים השנה את ועידת המשפט, ובמקומה מתוכנן "שבוע משפט" לאחר החגים ● ייתכן כי הדבר נובע גם מהקיצוץ בדמי החבר שגובה הלשכה ● וגם: התאגיד מוכר סדרה לנטפליקס, ותע"א עולים בפרסומת עם שיר של יובל רפאל ● אירועים ומינויים

שווייץ / צילום: Shutterstock

האם זו המדינה שתהיה הראשונה לחזור לריבית שלילית?

הבריחה לפרנק השוויצרי ומכסי העתק שטראמפ הטיל מערערים את מצבה הכלכלי של שווייץ שנהנתה עד כה מיצוא לרחבי העולם ● על רקע המצב הכלכלי העגום והסיכון למיתון במחצית השנייה של 2025, נערכים בשווייץ לחזור לריבית שלילית

גלעד אלשטשולר, יוסי לוי, יאיר לפידות / צילום: סם יצחקוב, יח''צ, איל יצהר

ילין לפידות מסכם את החודש הגרוע מזה שנים בגיוסים, והגוף שהופך ללהיט שהמשקיעים נוהרים אליו

דוח העברת הכספים למתחרים בגופי הגמל מגלה כי אלטשולר שחם ממשיך לאבד כספים בקצב מהיר, והפסיד ביולי עוד 2.4 מיליארד שקל ● בית ההשקעות מור העביר אליו מהמתחרים 1.85 מיליארד שקל, ועלה למקום השני בגיוסים מתחילת השנה ● ילין לפידות רושם חודש שלישי רצוף של אובדן כספים, ומי המרוויחות הגדולות?

יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, מייסדי ארמיס / צילום: ארמיס

ארמיס במו"מ למכירתה: מי צפויים להיות המרוויחים הגדולים

כפי שנחשף באתר גלובס, החברה במגעים למכירת השליטה לקרן הפרייבט אקוויטי תומא בראבו ● מתחילת השנה נסגרו 7 רכישות סייבר ישראליות בעבור 58 מיליארד דולר

עינב צנגאוקר / צילום: בן כהן

משפחות חטופים בהצהרה אחרי תשובת חמאס: "הפעם לא ניתן לנתניהו לטרפד - דורשים הסכם כולל"

חוסל המחבל שפשט לניר עוז ולקח חלק בחטיפת ירדן ביבס  ● לאחר שחמאס השיב בחיוב לעסקה חלקית, בתקשורת הערבית פורסמו פרטי המתווה המסתמן: הפסקת אש בת חודשיים, נסיגה הדרגתית של צה"ל מאזורים מאוכלסים, שחרור נרחב של אסירים פלסטינים והכנסת סיוע הומניטרי משמעותי לרצועה ● העמדה הרשמית של ישראל: על הפרק רק עסקה כוללת לשחרור כל החטופים בהתאם לעקרונות הסיום שנקבעו על ידי ישראל  ● 50 חטופים - 683 ימים בשבי • עדכונים שוטפים

תערוכת NEDS ברוטרדם, הולנד / צילום: מתוך אתר התערוכה

המהפך של הולנד: לא תכניס חברות נשק ישראליות לתערוכה

לגלובס נודע כי חברות ביטחוניות ישראליות לא יורשו להשתתף השנה בתערוכה הצבאית ההולנדית הגדולה NEDS, בה התעשיות הביטחוניות בארץ השתתפו באופן קבוע בשנים האחרונות ● לפי גורמים ישראליים, המארגנים תולים את הביטול בסוגיות של ביטחון וקשיים ארגוניים ● ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "ישנן אינדיקציות שעוד מדינות יחרימו את ישראל"

דובי פרנסס, גיגי לוי וליאור סוסן / צילום: ארכיון גרופ 11, NFX, צילום מסך יוטיוב

גיגי לוי, דובי פרנסס וליאור סוסן בפנים: היכן ממוקמות המשקיעות בוויז? פורסם דירוג הקרנות של טיים

הדירוג השנתי של טיים מציג רשימה הכוללת 350 קרנות הון סיכון אמריקאיות ● חלק ניכר מגופי ההשקעה הגדולים, שבהם מצויות גם קרנות זרות שמשקיעות בישראל, או קרנות שנוסדו גם על ידי ישראלים ● כמה שמות ישראלים מככבים בהמשך הרשימה ובהם: ליאור סוסן עם "אקליפס", קרן NFX שבין מקימה גיגי לוי וגרופ 11 של דובי פרנסס

מסיושי סאן, מנכ''ל סופטבנק / צילום: ap, Alex Brandon

2 מיליארד דולר זה כסף קטן: האינטרס האמיתי מאחורי ההשקעה היפנית באינטל

בנק ההשקעות סופטבנק עשה כמה טעויות בשנים האחרונות. הוא הפסיד 14 מיליארד דולר בקריסת WeWork, ופספס בגדול כשמכר מניות אנבידיה מוקדם מידי ● אבל בשנה האחרונה הוא פתח מבערים ורכש מניות כמעט בכל פינה בשוק השבבים. המרוויחה האחרונה היא אינטל

אילוסטרציה: Shutterstock / צילום: Shutterstock

לא זזים מהמזגן: הגידול בקניות האונליין גבוה השבוע מהגידול ברכישות הפיזיות

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● נתוני הפניקס גמא מצביעים על עלייה כלל-ענפית ברכישות ועל נטייה לפיצול רכישות מזון

רכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף

החל מהיום: השיבושים ברכבת מחמירים - תחנת השלום תיסגר, רשת המסילות תפוצל

השיבושים בעקבות תקלת הענק ברכבת מחמירים עוד יותר, לאחר שברכבת ישראל החליטו להקדים עבודות בטיחות ולהשבית את תחנת רכבת השלום בת"א ● מה הייתה התקלה, למה החליטו ברכבת להחמיר את המצב, מה האלטרנטיבות, ומי חוקר את התאונה? ● גלובס עושה סדר