גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כולם רוצים להיות קראנץ' פיסטוק: מה עומד מאחורי החטיפים החדשים

מדי קיץ יוצאות גרסאות חדשות ולא צפויות למוצרי מזון מוכרים, אך בשנים האחרונות הרשתות החברתיות האיצו מאוד את המגמה, ותקופת המלחמה הוסיפה רובד נוסף לביקושים ● "במצב של חוסר ודאות, תחושות קשות והתשה ציבורית, יש רצון ליהנות מחוויות קטנות ומפנקות בלי מאמץ", מסביר אחד ממנהלי השיווק שאחראים לטרנדים הללו

במבה מרשמלו על האש של אסם, משקה צמר גפן מתוק של טרה, קראנץ' שקדי מרק של גלידות נסטלה / צילום: גלית חתן, גל זהבי
במבה מרשמלו על האש של אסם, משקה צמר גפן מתוק של טרה, קראנץ' שקדי מרק של גלידות נסטלה / צילום: גלית חתן, גל זהבי

כמות החטיפים והמתוקים שהפכו ללהיט בקיץ 2025 נראית חריגה, אפילו יחסית לישראלים חובבי הטרנדים. במבה ממולאת במרשמלו על האש או באייס קפה שמשוגרת ישירות למקפיא, משקה בטעם צמר גפן מתוק, משקאות שאפשר להפוך לארטיקים צבעוניים, שוקולד דובאי וגם כזה שאפשר להקפיא, וכמובן ארטיק הקראנץ' שמשגע את הישראלים בכל קיץ בארבע השנים האחרונות. המדפים והמקררים התמלאו במתוקים שקשה להתעלם מהם, גם אם יש מי שממליץ ברשתות להימנע מהטעמים החדשים.

אפקט אודי כגן: הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר, גם השבוע
דיפלומט: הכנסות של כ-960 מיליון שקל וצמיחה בפעילות בישראל ובחו"ל

"80%-90% מהמוצרים החדשים שיצאו קשורים לטעם המתוק, ולנחמה המתוקה שלנו, וזה קשור גם למצב הביטחוני", מסביר אורי אוברוצקי, פרסומאי ומרצה לחדשנות מביה"ס לתקשורת ומנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה. "אם לפני שלוש שנים היה רק את הקראנץ' פיסטוק, השנה נראה שיש עלייה חדה וקולקציה של מותגים במהדורת מוגבלת ומיוחדת, ברמה שאני, כסוקר טרנדים, לא מכיר".

לא במקרה "התפרצות" הטרנדים בולטת בקיץ. "זו תקופה שבה יש לא מעט שעמום, צריך להעסיק את הילדים, וכך נולד החיפוש אחר טרנדים - במיוחד בעידן הרשתות החברתיות", אומר אוברוצקי. "פעם הדברים התחילו במדיה, ועד שהמוצר הגיע לחנויות לקח זמן. היום עולה סרטון לטיקטוק, ותוך שעה זה מתפוצץ. כל השיח בקבוצות הווטסאפ הוא סביב 'השגת? קנו לך? יש לך? תצלם', וכמובן תוצר הלוואי - סחר החליפין.

"המותגים והחברות חייבים לשבת 24/7 ולחשוב איך להמציא את עצמם ומה לשנות - את האריזה, הטעם, או משהו אחר. אם למשל אני מוסיף בובה לאבקה להכנת עוגה, ברור שהקופסה יותר גדולה ותבלוט יותר על המדף - זו כבר פרסומת שעומדת בפני עצמה. בעידן הדיגיטלי, שבו מדי יום יש כל כך הרבה מסרים, מי יזכור מה פורסם לפני דקה בטיקטוק? אז מארזים ומתנות מייצרים בולטות".

שיטה אחרת עליה מצביע אוברוצקי היא ההכרזה "לראשונה בישראל". לדבריו, "כשאת אומרת את זה למישהו, החשיבה שלו נעצרת והוא מקשיב. אוטומטית הוא רוצה. אלו מילים שעוצרות הכול".

מכונת הריגושים

לאה ריינר מלמד, סמנכ"ל שיווק גלידות נסטלה והאחראית להנפקת טירוף הקראנצ'ים בשנים האחרונות, לא בטוחה שטרנד הוא ההגדרה המתאימה למוצר שהיא משווקת מדי קיץ. "טרנד זה משהו שלא בהכרח נחוץ לחייך, כמו לבובו, ולאחר שתעבור חצי שנה תוכל לחשוב שזו בסך הכול בובה לא יפה. אבל המהדורות שלנו מייצרות כיף, חוויה, ריגוש וטעם - זה לא יכול לבוא על חשבון זה".

מלמד מציינת שלמרות שהטרלול סביב הפיסטוק לא חזר על עצמו, עדיין באותה שנה היו דברים שבחברה לא אהבו, למשל השוק השחור שהתפתח סביב הנושא. "במספרים זו יכולה להיות הצלחה, אבל מותג בונה את עצמו מבחינת הערכים והאהדה לאורך זמן.

"אתה לא רוצה לבוא, לשרוף את השוק, לעשות מכירות גבוהות ואקזיט. אתה בונה מותג, וזה מה שחשוב לנו בקראנץ' - שמצד אחד תהיה הצלחה גדולה, ומצד שני שימשיכו עם הרגשות החיוביים כלפי המותג. אנחנו חברה של שנים, וחייבים לבנות את החיבור עם הצרכנים".

אחד הדברים שיוצרים נחשקות הוא ה-FOMO (הפחד להחמיץ), וכשמוצר לא מיוצר בכמויות שתואמות לביקוש, מתחילים גם החיפושים הנואשים. "בפיסטוק הוצאנו מהדורה מוגבלת כי לא באמת חשבנו שזה יהיה מרקט, זה היה בזמנו טעם נישתי", מספרת ריינר מלמד.

"את החלב של הקורנפלקס ייצרנו יותר, וכך גם עם הבמבה האדומה. היום למדנו שאנחנו לא יוצאים לשוק אם אין לנו מלאי מאוד גבוה. אין לנו שום עניין ליצור פומו וחוסר. זה קרה בפיסטוק בטעות, כי הביקוש היה גבוה פי עשרה ממה שדמיינו. אבל בסוף, הפומו יכול להתהפך עליך, כי כשהמוצר לא זמין או יקר, הצרכן לא פראייר. הוא יכול לפתח רגשות שליליים, וזה לא חכם למותג שמטרתו להישאר".

למה בכלל לייצר מוצרים במהדורה מוגבלת שמייצרים את הפומו? אחת הסיבות היא המקום המוגבל על המדפים, אחרת היא הרצון והצורך של החברות לרגש באמצעות חדשנות. "מהדורה מוגבלת היא קודם כל הזדמנות לחדש ולגוון, דרך להשתגע קצת מבלי להתחייב. בסוף, 90% מהמכר יהיה מוצרי הליבה - הווניל, השוקו והנוגט. בעיקר אצל המבוגרים השמרנים יותר, אבל גם אצל צעירים. בסוף חוזרים לבייסיק.

"בסוף, במבחן הזמן, אנשים יחזרו למוצרים השמרנים יותר. הפומו הרבה פעמים לא מגיע מהיצרנים. האלגוריתם בטיקטוק מזהה עניין סביב דבר מסוים ומריץ אותו יותר, וכך הטרנד נוצר מהשטח. את זה קשה מאוד להנדס בקמפיין, מכיוון שזה לא ייראה אותנטי".

הקראנץ' שיצא בתחילת הקיץ משלב טעמים של חטיפי תירס, בייגלה מלוח ושוקולד חלב עם שקדי מרק, טעמים שקשה היה להאמין שיתחברו - ובכל זאת ריינר מלמד אומרת כי "חשוב לנו שלא יהיו שילובים ביזאריים מדי, כי זה לא יעמוד ברוח המותג". התוצאה אגב, טעימה - לעומת טעמים קודמים כמו החלב של הקורנפלקס והבמבה האדומה, שהצליחו פחות עם החך הישראלי.

"יש לנו קהל צרכנים קבוע ואוהד, ונורא קשה לחדש", היא מודה. "יש ארסנל טעמים, הרוב כבר מצויים בצורה זו או אחרת בשוק, וצריך משהו טעים עם טוויסט מעניין. זו הופכת להיות משימה קשה משנה לשנה. מבוגרים עמידים בפני טרנדים, וכשאתה מייצר משהו שגם הם יכולים להתרגש ממנו ויקנו את זה שוב - זה המבחן האמיתי. זה הניצחון, לא הפיק והדעיכה".

חיבור לישראליות

ליאור עזרי, מנהל פעילות תחום החטיפים באסם-נסטלה מסביר כי הטרנדים אמנם בשיא בקיץ, אבל יש אירועים נוספים לאורך השנה שנחשבים זמן טוב להשקה, למשל פורים או אירועי ספורט גדולים כמו המונדיאל. סביב כל אירוע כזה "תופרים" חדשנות מוצרית, או כמו שאומר עוזרי "אנחנו מנסים לייצר סף ריגוש לאורך כל השנה".

בקיץ, מסביר עזרי, הביקוש לחטיפים גדול מאוד, בין אם כנשנוש להפגת השעמום ובין אם בטיולים. לרוב בעונה זו משיקים בחברה מוצר חדש אחד או שניים, אך השנה השיקו חמישה - במבה שמש, במבה מרשמלו, במבה אייס קפה ושני טעמים חדשים בקונספט ביסלי על האש.

"בכל השקה עובדים המון זמן על הפיתוח, הטעמים והאריזה", משתף עזרי. "הקונספט של המרשמלו על האש, למשל, החל מההבנה שהישראלים אוהבים לטייל ולעשות קומזיץ עם חברים, זה טקס מחבר, וזה זורק אותך לחוויות ישראליות אותנטיות וכייפיות".

לפי עזרי, במבה, שבאופן מסורתי נבחרת לראשונה בקטגוריה במדד המותגים של גלובס, היא חלק מהתרבות, מותג שמושרש בישראליות ויוצר שיח ועניין. "לפני כל מוצר שאנחנו משיקים, בעיקר בבמבה, אנחנו עושים מחקרים עמוקים. פונים לבני נוער לטעימה, ויוצאים לדרך רק אחרי שבטוחים שהמוצר עונה על הקונספט ברמה הסנסורית. לכן הפיתוח לוקח המון זמן.

"מעבר לפן הסנסורי, יש פן אמוציונלי - המותג הזה מוציא מאתנו רגש. מדובר בעוגן חשוב בקטגוריית החטיפים, אבל בקטגוריה עצמה לצרכנים יש ציפיות לחדשנות מוצרית, ובקצב שלא תמצאי בקטגוריות אחרות, כמו הקרקרים. החטיפים זו הקטגוריה שבה הצרכנים מחפשים את הריגוש הבא. יש את העוגן של הבמבה והביסלי גריל שחוזרים אליהם כל הזמן, ועל הרובד הזה נותנים ריגוש זמני או קבוע. לוקחים את הדנ"א של המותג ומשחקים איתו, כדי ליצור חוויה חדשה".

לאה ריינר מלמד / צילום: יח''צ

מהיכן מקבלים את הרעיונות?
"מכל מקום, ולא רק משיח מול הצרכנים. אנחנו כל הזמן לומדים את הצרכן. מה הוא מחפש, מה חסר לו, וכשאתה כ"כ נוכח מולו יש הרבה תובנות. את חלקם חולמים. הביסלי פארטי מיקס בא לי בשנ"צ לפני עשור, כשהייתי מנהל מותג ביסלי. המוח מעבד את כל העבודה תוך כדי שינה, וזה מוצר שניצח את מבחן הזמן ואיתנו כבר עשור".

כמה זמן המרשמלו צפוי להישאר?
"אין מקום במדף לכל כך הרבה חדשנויות, אז לרוב זה נמשך חודשיים. הפומו הוא ערך חשוב, ועל זה בדיוק עונים הטרנדים האלו. את חלקם מחזירים לסיבוב נוסף בעקבות בקשות של צרכנים, כמו האייס קפה".

"מה שחסר לנו זה במבה בצורת שמש? לא, אבל אנשים מוכנים להתנסות בכל דבר, העיקר שזה מצטלם טוב", אומר על כך אוברוצקי. "אני מאוד אוהב את התפיסה שקונים מוצר, נותנים פעילות נוספת במקפיא ויוצרים מוצר חדש. אלו דברים שיוצרים התעסקות.

"גם סדרת משקאות הקרטיב של פריגת עושים את זה בדיוק. בסיס המהדורה הוא לשים את המשקאות במכונת הברד של הנינג'ה, מכונה של 1,600 שקל שאחרי ארבע פעמים יאחסנו בבוידעם. כך התחיל טרנד הטעמים החדשים, שאליהם צירפו דיספנסר להכנת ארטיק קרח. זה מהלך גאוני, כי הוא גם מאריך את התוקף של המוצר, וגם יוצר עניין".

מה באשר למחיר של הטעמים החדשים? ראשית, נציין כי מי שמחליט על המחיר לצרכן הם הקמעונאים, ולא ידוע באיזה מחיר החברות מספקות את המוצרים לרשתות. באתר של שופרסל למשל, במבה מרשמלו על האש עולה 8.17 ל-100 גרם לעומת במבה רגילה שמחירה עומד על 6.13 ל-100 גרם - הבדל של 33% במחיר. מחיר במבה נוגט, עוד מוצר עוגן של המותג, עולה גם הוא 8.17 ל-100 גרם.

"בדרך כלל מוצרי הטרנדים עולים הרבה יותר", מציין אוברוצקי. "אבל בני נוער וילדים חייבים לנסות הכול, וקשה לעמוד בפני המהדורות המוגבלות".

פנינית דניאלי / צילום: עומר הכהן

חזרה לילדות

בטרה הוציאו הקיץ משקה בטעם צמר גפן מתוק, מה שיכול לגרום לחלק מההורים לקפוץ, בעוד לאחרים להפעיל במוח את בלוטת הטעם מהילדות. פנינית דניאלי, מנהלת השיווק של טרה, מספרת כי הרעיון נולד מתוך הרצון לחדש בקטגורית משקאות החלב בשילוב חוויה.

"זיהינו מגמה עולמית של חיפוש אחר טעמים נוסטלגיים שמחזירים אותנו לילדות", היא אומרת, ומוסיפה כי הקמפיין הפרסומי עם ה"דיבוב" של ניר וגלי וקולה של חנה לסלאו "משדר קלילות ואופטימיות, בדיוק המסר שרצינו להעביר". לדברי דניאלי, מדובר במהדורה מוגבלת, במטרה לייצר עניין וסקרנות.

הבחירה בקיץ להוצאת מוצרים חדשים אינה מקרית, שכן קטגוריית משקאות החלב צומחת בעונה זו והביקוש גובר. מבחינת המחיר, משקה חלב בטעם צמר גפן מתוק ללא סוכר עולה באתר שופרסל 13.40 לליטר, כשהמשקאות הקבועים כמו בננה, שוקו ואייס קפה עולים 12.30 שקל לליטר - כלומר הבדל של כ-10%.

יפאורה הוציאה בשנים האחרונות את Schweppes Cocktails, סדרת קוקטיילים אלכוהוליים מוכנים, ובקיץ הנוכחי יצאה גרסת הפחיות, בדיוק בזמן לעונת הטרנדים - אם כי בחברה מחדדים שמדובר במהדורה קבועה שנולדה בעקבות הטרנד.

"בעקבות הביקוש והשיח מול הצרכנים הוספנו גם גרסת פחיות, שמתכתבת עם הטרנד העולמי של משקאות פרימיום בפורמט נייד", אומר יניב פרנקו, מנהל אגף השיווק בחברת יפאורה. "זה גם מאפשר לנו להגיע לעוד הזדמנויות צריכה - פיקניקים, טיולים או הופעות. הקיץ תמיד היה תקופה שבה אנשים פתוחים יותר להתנסות - החום והחופשות משנים את סדר היום שלנו, יש יותר מפגשים חברתיים, מסיבות ואירוח".

לדבריו, "שוק ה-RTD (Ready to Drink) העולמי מוערך בכ-36.5 מיליארד דולר, וצפוי כמעט לשלש את עצמו עד 2031. בישראל מדובר בשוק של כ-50 מיליון שקל בשנה עם צמיחה דו-ספרתית. פחות משנה אחרי ההשקה כבר החזקנו 12% נתח שוק כספי ו־16.3% נתח כמותי - זה נתון חסר תקדים בקטגוריה כזו תחרותית.

"מעבר למספרים, ראינו שינוי בהרגלי הצריכה: אנשים רוצים את חוויית הקוקטייל אבל בלי השקעה בזמן, בלי ציוד ובלי ידע בברמנות. לפני שנה השקנו ארבעה טעמים, והציבור חטף אותם מהמדפים. כעבור חודשים ספורים הרחבנו אותם לשישה טעמים.

"במצב של חוסר ודאות, תחושות קשות והתשה ציבורית, יש רצון ליהנות מחוויות קטנות ומפנקות בלי מאמץ. אנשים מחפשים פתרונות מהירים וטעימים, שמייצרים אווירה טובה".

עוד כתבות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האולפן הפתוח, ערוץ 14, 21.09.25 / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

למה התיק של יונתן אוריך מגיע תמיד לאותו שופט במחוזי?

איך יכול להיות שהתיק של יונתן אוריך, יועצו של רה"מ בנימין נתניהו, מגיע שוב ושוב אל אותו שופט מחוזי שמחמיר איתו? ● התהייה של השר איתמר בן גביר - והתשובה שאולי תיתן מענה לחששות שלו ● המשרוקית של גלובס

יו''ר ועדת הכספים חנוך מילביצקי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לוחמי המילואים יחכו: הטבת המס נתקעת בוועדת הכספים של הכנסת

על אף שהובטחו נקודות זיכוי מס ללוחמי המילואים כבר מינואר, בוועדת הכספים דורשים לשנות את המתווה ● באוצר מזהירים: כל שינוי שיבוצע כעת עלול להביא לאי עמידה בלוחות הזמנים

מטה חברת מטא בקליפורניה / צילום: ap, Jeff Chiu

אירוע מס חתך את הרווחים של מטא ברבעון השלישי. המניה נופלת במסחר המאוחר

מטא עקפה את צפי האנליסטים בשורת ההכנסות, אך חקיקת ה"חוק הגדול והיפה" של הנשיא טראמפ הובילה לחיוב מס חד־פעמי של כ-16 מיליארד דולר והפיל את רווחי החברה ברבעון שלישי ● המניה נופלת במסחר המאוחר בכ-7%

טל צורף / צילום: עופר חג'יוב

מפרסום לקמעונאות: טל צורף תכהן כמנכ"לית חנויות אדידס בזכיינות באלקטרה מוצרי צריכה

צורף עוזבת את משרד הפרסום יהושע TBWA, שם כיהנה כמנכ"לית, ותהיה אחראית על 45 חנויות אדידס שבזיכיון של אלקטרה ● לפי אדידס ישראל, מדובר בכ-15% מכלל פעילות המותג בארץ

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט, בעקבות דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול

הנאסד"ק עלה בכ-0.5% ● הפדרל ריזרב הוריד את הריבית בארה"ב מ-4.25% ל-4%, אך הנגיד פאוול ציין כי הורדת ריבית בדצמבר רחוקה מלהיות מובנת מאליה ● טראמפ הכריז על הסכם סחר חדש עם דרום קוריאה ● יומיים קריטיים: חמש "מופלאות" יפרסמו את דוחותיהן שעשויים לקבוע את כיוון השוק לשארית השנה • אנבידיה קפצה בכ-3% - ושווי השוק שלה חצה את רף 5 טריליון הדולר

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

הגרדיאן: הקוד הסודי מאחורי התקשורת של אמזון וגוגל עם ממשלת ישראל

לפי תחקיר הגרדיאן, אמזון וגוגל הסכימו למנגנון דיווח סודי מול ממשלת ישראל, שבו כל בקשה למסירת מידע למדינה זרה תלווה בקודים סודיים ותשלומים כספיים לפי קידומת המדינה ● לפי ההסכם, גם במקרה בו החברות מנועות משפטית מלחשוף את זהות המדינה, הן מחויבות להעביר סכום מוגדר בתוך יממה ● משרד האוצר:"הרמיזה של המאמר שישראל מאלצת חברות להפר את החוק היא חסרת בסיס"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

גוגל מציגה: הכנסות של מעל 100 מיליארד דולר וצמיחה בכל המגזרים. המניה קופצת

אלפאבית דיווחה על הכנסות בגובה של 102.3 מיליארד דולר ועל רווח של 2.87 דולר למניה - צמיחה של 35% ביחס לרבעון המקביל ● החברה חצתה לראשונה בתולדותיה את רף 100 מיליארד הדולר מכירות ברבעון אחד ● המניה קופצת במעל 5% במסחר המאוחר

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: צוות תכנית אב לתחבורה

"עצרת המיליון" נגד הגיוס: אילו רחובות ייחסמו מחר בירושלים?

משרד התחבורה ועיריית ירושלים מזהירים: מחר, בעקבות "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים, צפויים עומסים כבדים בבירה ● כבישים מרכזיים ייחסמו, הרכבת הקלה תפעל חלקית וקווי אוטובוסים יוסבו או יופעלו בשירות מקוצר ● במשטרה הודיעו על היערכות מיוחדת

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

ענקית התעופה וויזאייר מציבה דרישה חדשה ותקדימית בתמורה להקמת בסיס בנתב"ג

משלחת מטעם משרד התחבורה נמצאת בהונגריה ומנהלת מגעים מתקדמים עם ענקית התעופה וויזאייר על הקמת בסיס בישראל ● לגלובס נודע כי בוויזאייר מבקשים את הסלוטים של ריינאייר ומציבים דרישה נוספת ותקדימית: אפשרות להפעיל טיסות לבלקן, לקווקז ולאמירויות - מה שעשוי לדרוש שינוי בדיני התעופה המקומיים

פיטורי הענק באמזון / צילום: Reuters

אמזון לא לבד: גל פיטורים חדש בהייטק. זו הסיבה

אמזון הכריזה על פיטורי 14 אלף עובדים, לרבות מתכנתים ובעלי מקצועות שנחשבו בעבר מוגנים ● ענקית הטכנולוגיה לא לבד: עוד שורה של חברות בעולם ובישראל ערכו בחודשים האחרונים קיצוצים במצבת העובדים כתוצאה מהטמעת טכנולוגיות בינה מלאכותית, שמגדירות את התעשייה מחדש

רה''מ בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: קובי גדעון-לע''מ

שמחון הציע ונתניהו ביקש לקדם: מס על הבנקים שנועד לסבסד משכנתא

בדיון שנערך בשבוע שעבר ביקש ראש הממשלה לקדם בחקיקה שתקבולי המס יועברו מהבנקים ישירות לרוכשי דירות ● לפי התוכנית, שמוביל יועצו הכלכלי של נתניהו, פרופ' אבי שמחון, יגדל המס על הבנקים להיקף של כשלושה מיליארד שקל בשנה ● בינתיים, באוצר מתנגדים וגם מבחינה משפטית זה לא כל כך פשוט

יו''ר הפד, ג'רום פאוול / צילום: ap, Susan Walsh

יו"ר הפד פאוול: "הורדת ריבית נוספת בדצמבר לא מובנת מאליה. רחוק מכך"

הבנק המרכזי החליט על הורדת הריבית מ-4.25% ל-4% - וכך הוא ממשיך במתווה שהניח בפגישתו בספטמבר, על רקע החולשה בשוק העבודה האמריקאי ● ברקע, נמשכת כבר חודש השבתת הממשל, שמנעה את פרסומם של נתונים התעסוקה בהם נעזר הבנק לקביעת המדיניות שלו ● פאוול ציין כי חברי ועדת השוק הפתוח של הפד חלוקים מאוד על המשך המדיניות בהחלטת הריבית בדצמבר

ירון פרידמן, מנהל יחידת המחקר בבנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

אחרי העליות החדות: האנליסט שממליץ - זה הסקטור שכדאי להתרחק ממנו

ירון פרידמן, מנהל יחידת המחקר בבנק הפועלים, חזה את העליות בשווקים בשנה החולפת, אך כעת כשהשוק כבר יקר בעיניו, הוא מציע "לשקול להקטין את רכיב המניות בתיק ב-20%-30%, עד למחירים נוחים יותר" ● עם זאת, הוא אופטימי באשר לשוקי המניות ולדחיפה מהורדות ריבית

אבטחת סייבר | אילוסטרציה: Shutterstock

"גאון מי שחשב על זה. בהצלחה למגינים": כך מתקפות הסייבר מתגברות ומשתכללות

נתונים עדכניים של צ'ק פוינט ומיקרוסופט מראים כי ישראל מתמודדת עם גל חסר תקדים של מתקפות סייבר, שהולכות ונעשות מתוחכמות יותר ● רכיבים פשוטים כמו שעוני נוכחות במקומות עבודה נפרצים והתחזויות ה־AI עולות רמה ● מומחים מזהירים: "מנגנוני ההגנה נעקפים בקלות מדאיגה"

גילעד אלטשולר / צילום: שלומי זירה

בית ההשקעות שהפך ללהיט ומי איבד לקוחות ב-16 מיליארד שקל בתוך פחות משנה?

אלטשולר שחם רושם חודש חמישי רצוף של אובדן כספים למתחרים בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקל ● אצל ילין לפידות גם ספטמבר הוא אחד החודשים הגרועים מבחינת אובדן הכספים שלו ומאז מאי האחרון כבר איבד יותר מ-2 מיליארד שקל ● הראל מפתיעה ורושמת חודש ראשון של גיוס חיובי מתחילת השנה. המרוויחים הגדולים ● מור ראשון כבר ארבעה חודשים, אנליסט המגייס הגדול מתחילת השנה וגם מיטב רושם שלושה חודשים רצופים עם גיוסים של יותר ממיליארד שקל לחודש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; מניות השבבים הדואליות הובילו את העליות

ת"א 35 זינק ב-1.7% ● קמטק זינקה בכ-9% ● הבורסה הכריזה הבוקר על השקתו של מדד מניות חדש, מדד ת"א נדל"ן-35 ● יומיים קריטיים: חמש "מופלאות" יפרסמו את דוחותיהן שעשויים לקבוע את כיוון השוק לשארית השנה ● הפד צפוי להוריד את הריבית הערב, תשומת-הלב תהיה על המשך המדיניות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: ap, Gil Cohen-Magen

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיצול תפקיד היועמ"שית

לפי הצעת החוק, הסמכויות הקיימות של היועמ"שית יפוצלו לשלושה תפקידים: היועץ המשפטי לממשלה, התובע הכללי ומייצג המדינה בערכאות ● במסגרת ההצעה - הפקעת סמכותה של היועמ"שית לניהול התביעה נגד ראש הממשלה

פרויקט התחדשות עירונית בירושלים. השכונות הפעילות ביותר בבנייה היו רמת אשכול ותלפיות / צילום: Shutterstock

מפת הבנייה של ישראל: העיר שצפויה להכפיל את עצמה ואלה שיורדות בקצב

ירושלים ותל אביב ממשיכות להוביל בהנפקת היתרים, אבל הפערים מצטמצמים: ערי לוויין במרכז ויישובים בפריפריה מציגים קצב בנייה גבוה במיוחד ● הבולטות: בית שמש, פתח תקווה, אופקים ואלעד ● במקביל - ערים כמו רעננה, קריית אונו ואשקלון מאטות משמעותית

אייל שרון, בעלים ומנכ''ל פוד אפיל / צילום: לירן שמש

תמורת 30 מיליון שקל: זו הרכישה החדשה של יצרנית כלי הבישול

יצרנית כלי הבישול פוד אפיל רוכשת 60% מחברת ארגל תמורת 30 מיליון שקל ● חברת הנדל"ן "ישראל קנדה" תהיה הספונסרית של מועדון הכדורסל הפועל ירושלים ● עמותת איילים חנכה כפר סטודנטים חדש בערד ● וגם: המינוי החדש של תא”ל (במיל') חסון חסון ● אירועים ומינויים

הנפקת ורוניס בנאסד''ק / צילום: נאסד''ק OMX

ורוניס הורידה תחזיות, והמניה צונחת בכ-45% בוול סטריט

חברת אבטחת הסייבר צמחה פחות מהצפוי ברבעון השלישי בעקבות קצב חידוש חוזים נמוך מהצפוי ● במקביל, הודיעה ורוניס על פיטורים של 5% מהעובדים שלה, כמו גם על רכישה עצמית של מניות ב-150 מיליון דולר