מיקרוסופט / צילום: Shutterstock
שירותים רבים ברחבי העולם חווים תקלות רבות, ככל הנראה בעקבות תקלה במערכות חברת מיקרוסופט . מדובר בתקלה בשירותי הענן Azure ושירותי 365 שלה. צריך להזכיר כי מיקרוסופט מכריזה על הדוחות הכספיים שלה בשעות הקרובות. לפי Downdetector, שירותים רבים כמו שירותי מיקרוסופט השונים, זום, בינג, וולמארט, חברת התעופה אלסקה איירליינס ואף שירותים ישראליים כמו תן ביס חווים תקלות ומיידעים את המשתמשים.
● אמזון לא לבד: גל פיטורים חדש בהייטק. זו הסיבה
● "גאון מי שחשב על זה": מתקפות הסייבר מתגברות ומשתכללות
ממיקרוסופט נמסר: "אנחנו פועלים לתקן את הבעיה שמשפיעה על Azure Front Door ומשפיעה על זמינות של שירותים מסוימים. על הלקוחות להמשיך לבדוק את התראות בריאות השירות שלהם ואת העדכון האחרון בנושא זה ניתן למצוא בדרך הסטטוס של Azure"
גם בחשבון הטוויטר של מיקרוסופט נכתב: "אנו חוקרים בעיה המשפיעה על מספר שירותי Azure", לקוחות עשויים לחוות בעיות בעת גישה לשירותים".
בעדכון האחרון באתר הסטטוס של אז'ור נכתב כי "לקוחות ושירותי מיקרוסופט שמשתמשים ברכיב עשויים לחוות בעיות כמו השהיות, פסקי זמן ושגיאות". עוד נכתב כי "התחלנו בפריסה של התצורה "last known good" שלנו. צפוי שהיא תיפרש במלואה תוך 30 דקות, ומנקודה זו הלקוחות יתחילו לראות סימנים ראשונים של התאוששות. לאחר מכן, השלב הבא לשחזר צמתים בזמן שאנחנו מנתבים את התעבורה דרך צמתים תקינים אלו. אין לנו זמן צפוי למועד השלמת הפריסה, אבל נעדכן לגבי זה תוך 30 דקות או כשיהיה לנו עדכון".
התקלה הנוכחית מזכירה את זו שחוותה Amazon Web Services, אשר הובילה לשיבושים נרחבים שנמשכו כ־15 שעות. אמזון שולטת בלמעלה משליש משוק שירותי הענן, בעוד שמיקרוסופט ניצבת אחריה עם כ־23%. בשבוע האחרון פרסמנו בגלובס כי הריכוזיות בשוק הענן עלולה להוות סיכון, כאשר שירותים רבים מסתמכים על אותם שירותי ענן.
"החברות הגדולות משפיעות על האינטרנט של כולנו"
אושר עשור, מנכ"ל חברת ייעוץ הסייבר Hexpecto מסביר לגלובס כי "תקלת DNS בענקית הענן מיקרוסופט, משפיעה בעיקר על שירותי מיקרוסופט עצמם אך לא רק נראה כי יש השפעה על המתחרות גוגל ואמזון. בעת תקלה כזו, למעשה הבקשות שהמשתמשים מגישים לאתר לא מצליחות להגיע לכתובות שלהם. בדומה לאמזון, מקרה זה מראה לנו את הכוח העצום שלהן ואיך החברות האלו משפיעות על האינטרנט של כולנו".
לדברי עשור, "כל שירותי האינטרנט נשענים על לבנה אחת שהופכת את שרשרת האספקה ל’דומינו ראלי’, כך שאם אנחנו לא בהכרח משתמשים בשירותים של ענקיות הטכנולוגיה באופן ישיר, אנחנו משתמשים בשירותים שנשענים עליהן ובכך הפגיעה הופכת למשמעותית הרבה יותר".
"הנפילות האחרונות של העננים הגדולים מזכירות לכולם שגם האדמה לפעמים לא יציבה. חברות רבות עומדות בדילמה של שרידות אל מול מחיר ומורכבות - כלומר כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע בשביל להתמודד עם תרחישים קיצוניים יחסית, והתשובה לרוב משתנה לפי תעשייה והמחיר הפוטנציאלי של חוסר הזמינות", אומר רועי רבהון, מנכ"ל פינאאוט, המנטרת פעילויות ענן של חברות ומציעה אפשרויות לייעול.
סייע בהכנת הכתבה אסף גלעד.