גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כשהחברה שייסדה צנחה בבורסה היא לקחה הלוואות כדי לקנות עוד מניות. ואז הגיע קאמבק של 760%

כשמניית הביטוח ליברה צנחה בכמעט 90% מהשיא, מספרת המנכ"לית ומייסדת החברה אתי אלישקוב: "לקחתי הלוואות וקניתי עוד מניות" ● היום החזקותיה בחברה שוות כ־370 מיליון שקל ● בפודקאסט כוחות השוק של גלובס, אלישקוב מדברת על מחירי הביטוח הגבוהים: "אחיינית שלי רצתה לקנות קיה פיקנטו. אמרתי לה 'בשום פנים ואופן לא'" ועל התוכניות להיכנס לשוק הפנסיה

אתי אלישקוב מנכלית ליברה / צילום: אבי מועלם
אתי אלישקוב מנכלית ליברה / צילום: אבי מועלם

ענף הביטוח שהתאפיין בתדמית אפורה ומנומנמת עובר בשנתיים האחרונות שינויים ותהפוכות. מצד אחד מניותיהן של כלל החברות הפועלות בתחום רשמו זינוק מטאורי - עם תשואה של יותר מ־300% במדד הביטוח המקומי. ומהצד השני, מחירי ביטוחי הרכב שהן מוכרות האמירו בצורה חדה, וחרף ירידה מסוימת בחודשים האחרונים, הם עדיין גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה ללפני 4־5 שנים.

אתי אלישקוב, המייסדת והמנכ"לית של חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שהבטיחה לשנות את ענף הביטוח ולהוזיל מחירים, טוענת בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, שעליית המחירים בענף הייתה הכרחית, אבל "יש חברות שהעלו יותר מדי". היא גם מדברת על מניית ליברה , שצנחה ב־80% ואז עשתה קאמבק מרשים של מאות אחוזים, חושפת אילו רכבים הגנבים מעדיפים, ומה התוכניות שלה להיכנס לתחום המוצרים הפיננסיים.

"השוק הפסיד מיליארד שקל"

לאחרונה הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל, פנה בדרישה לשמונה חברות בענף (בהן הפניקס, הראל, מנורה, כלל ואיילון) כי יעדכנו בתוך שלושה חודשים את מחירי הפוליסות שהן משווקות לביטוח מקיף וביטוח צד ג' לרכב. ליברה היא בין הבודדות בענף שלא קיבלו דרישה דומה.

בואי נתחיל מהפיל שבחדר. יש כאן דרישה חריגה של הממונה מחברות הביטוח להוריד מחירים. עד כמה המצב חמור?
"המחירים אכן עלו, אבל בואו נשים את הדברים על השולחן - הייתה סיבה מוצדקת לעלייה הזו. ענף ביטוח הרכב הוא עולם תחרותי ואגרסיבי מאוד. כשאני נכנסתי לשוק ב־2018, הפרמיה הממוצעת שהצעתי (ביטוח מקיף לרכב בליברה) עמדה על אלפיים שקל ועדיין ידענו להרוויח. אבל ב־2022, תקופת ה'פוסט־קורונה', השוק כולו הפסיד מיליארד שקל בתחום הרכב. הפסדים כבדים חייבו תגובה. כל חברות הביטוח, כולל ליברה, נאלצו להעלות מחירים באופן גורף".

אבל נדמה שהמחירים עלו הרבה מעבר לתיקון הנדרש. אנחנו מדברים על זינוק של עשרות אחוזים שמתורגם לאלפי שקלים בשנה למשק בית.
"בשלב מסוים אתה מבין שהגעת לשיא, ואז צריך להתחיל לעשות דיפרנציאציה נכונה ולהתאים את המחירים כלפי מטה. אנחנו התחלנו להוריד מחירים כבר מסוף השנה שעברה, ואפילו ציינו בדוחות הכספיים שיש שחיקה בתעריפים - בצדק.

"עם זאת, לא נחזור למחירים של 2021. המציאות השתנתה. אם בעבר שכיחות התביעות בליברה עמדה על 7% (כלומר 7 תביעות על כל 100 מבוטחים, ב"ל ונ"א), היום אנחנו עומדים על 11%. יש בעיה בתשתיות הכבישים, הפקקים החמירו משמעותית לעומת מה שזכרנו ב־2021, וכל המציאות הזו הגדילה את כמות התאונות".

בכל זאת, את חושבת שאולי חברות הביטוח העלו את הפרמיות יותר מדי?
"חלקן כן".

מפת הגניבות החדשה והדגמים הבולטים

אחת הסיבות לשינויים החדים במחירי הביטוח, לדבריה, היא העלייה בגניבות הרכב, לצד השינויים שחלים בסוגי הדגמים שהגנבים מחפשים: פחות מכוניות יוקרה, יותר מכוניות "עממיות" וחשמליות.

אילו רכבים הגנבים מסמנים היום?
"זה עולם מורכב מאוד. היום בראש הרשימה נמצאות יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה. גם קיה פיקנטו נמצאת חזק למעלה. לפני שנתיים, מאזדה CX5 הייתה הרכב הכי 'חם' אצל הגנבים. היום? היא כבר לא נגנבת. כתוצאה מזה, מחיר הביטוח שלה ירד בחצי. אם בעבר ביטוח מקיף למאזדה כזו עלה 7,000 שקל בשנה, היום הוא סביב 3,000־3,500 שקל".

אלו פערים אדירים. לציבור הרחב יש דרך לדעת את זה לפני שהוא קונה רכב?
"הרבה אנשים לא יודעים את זה. אחיינית שלי, סטודנטית, באה לקנות רכב ורצתה קיה פיקנטו. אמרתי לה 'בשום פנים ואופן לא'. הצעתי לה לקנות יונדאי i10. זה אותו רכב כמעט, אבל בביטוח ה־i10 תעלה 2,500 שקל והפיקנטו 5,000 שקל. הסיבה היא שליברה, כחברה מבוססת דאטה, יודעת לזהות בדיוק אילו דגמים נגנבים ומאיזה ערים. חברת ביטוח שלא יודעת לתמחר במדויק ברמת הדגם, תפסיד את הלקוחות הטובים או תישאר עם הלקוחות בסיכון גבוה".

אנחנו רואים שינוי גם בסוגי הרכבים?
"לפני עשור היו גונבים אאודי וב.מ.וו. היום הגנבים מחפשים את המיינסטרים - יונדאי וטויוטה. זה נובע מהביקוש לחלקי חילוף. יש להם 'טעם נרכש'. אגב, אנחנו רואים גם מעבר מסוים מגניבת רכבים חשמליים לרכבים היברידיים, כי השוק מבין שיש לזה יותר ביקוש כרגע".

איך מתמודדים עם ירידה של 80% במניה

מניית ליברה חוותה רכבת הרים משמעותית בשנים האחרונות. החברה הצטרפה לבורסה בגל הנפקות הטכנולוגיה של תקופת הקורונה, ביוני 2021, כשגייסה 25 מיליון שקל לפי שווי של 450 מיליון שקל. מדובר היה בסכום הגבוהה בכ־10% מהתוכנית המקורית בתשקיף החברה.

אלא שזמן קצר לאחר מכן, החל משבר בשווקים שהכה קשות גם בליברה, והמניה ירדה בתוך קצת יותר משנתיים בכ־80%, לשווי שוק של כ־100 מיליון שקל בלבד. אך מאז, כחלק מהראלי במניות הביטוח המקומיות, רשמה המניה קאמבק מרשים של 760% בשנתיים, ואף עקפה את מחיר ההנפקה.

ליברה נסחרה כיום בשווי שיא של 800 מיליון שקל ואלישקוב, בעלת המניות הגדולה היחידה בחברה, מחזיקה כ־45% מהמניות בשווי שוק של כ־370 מיליון שקל. כמעט כל יתר המניות נמצאות בידי הציבור.

איך חווית את התקופה שבה המניה התרסקה לאחר ההנפקה?
"במילים פשוטות? זה היה מבאס לחלוטין. הנפקתי את ליברה בסוף השנה השלישית לפעילות, כשהגענו כבר לרווחיות יפה. אחרי ההנפקה המניה ירדה משער 10 לשער 3. השווי נחת. זה היה מתסכל כי המודל העסקי לא השתנה, ומי שמבין בביטוח יודע שזה ענף מחזורי. יש תקופה של הפסדים, מעלים מחירים, ואז הרווחים חוזרים".

מה עושים במצב כזה כשכל השוק פוחד?
"אני האמנתי בחברה. באותה תקופה פניתי לבנק, ביקשתי הלוואה פרטית וקניתי מניות של ליברה בשער 3 ואפילו בשער 2.5. מאז הוכחנו את עצמנו, חילקנו דיבידנדים והמניה תיקנה את עצמה".

בדיקת גלובס מהשבוע האחרון העלתה כי בעלי העניין בחברות הנסחרות בת"א ניצלו את העליות החדות בבורסה כדי למכור מניות בהיקף של כ־16 מיליארד שקל מתחילת שנה, גבוה פי 3 מבשנה שעברה כולה, ושברו את שיא כל הזמנים.

גם אלישקוב הייתה בין המממשים, אם כי בסכום קטן יחסית: "אכן מימשתי ומכרתי מניות בהיקף של כ־6־7 מיליון שקל, אבל חשוב להבין את ההקשר. לא מדובר במכירה מתוך מניות השליטה שלי. כפי שסיפרתי, כשהמניה התרסקה ב־2022 לקחתי הלוואות פרטיות כדי לקנות מניות ולהביע אמון בחברה. המימוש הנוכחי היה פשוט הזדמנות לסגור את אותן הלוואות".

ועדיין, כשרואים גל כל כך רחב של מימושים מצד בעלי שליטה ומנהלים, התחושה היא שהבורסה גבוהה ושכולם רוצים להיפגש עם הכסף לפני שיגיע התיקון.
"אנחנו אחרי שנתיים מדהימות של עליות, וזה טבעי שיש רצון לממש רווחים. אני מסכימה שאנחנו נמצאים בנקודת שיא, אבל אני לא חושבת שמדובר בבועה שעומדת להתפוצץ. בניגוד לארה"ב, שם רואים מכפילי רווח של פי 25, בישראל התמחור עדיין סביר. הבנקים וחברות הביטוח נסחרים במכפילים הגיוניים ביחס להון העצמי שלהם. השווי הנוכחי של החברות מוצדק על ידי התוצאות העסקיות הטובות שהן מציגות".

"ייתכן מאוד שנראה שחיקה ברווחיות"

מניות הביטוח נהנות מקפיצה גדולה בתוצאות, ותורם לכך גם שינוי חשבונאי שקרה השנה - אימוץ תקן IFRS 17 שמשנה את כללי החישוב של לא מעט פרמטרים. יכול להיות שנהנתם מאבק הכוכבים של חברות הביטוח הגדולות?
"לדעתי כל חברה עומדת בפני עצמה, אני לא חושבת שיש פה איזשהו אבק כוכבים. בסופו של דבר, כל חברה נמדדת ואתם רואים את השונות בין החברות השונות לפי הרווח וההפסד - מי יודעת לעשות חיתום טוב יותר ומי מנהלת את הכספים נכון יותר. עובדה שהמניה שלנו הגיבה ועלתה רק אחרי שפרסמתי דוחות טובים, ויום לפני כן היא הייתה יציבה".

אבל גם יכול להיות שבזכות הפריחה של הענף משקיעים קנו את מדד הביטוח כולו, ואתם הרווחתם גם מזה.
"יכול להיות. אבל בסופו של תסתכלו מתי הייתה עלייה במנייה: אחרי שפירסמתי דוחות. הדוחות טובים, גם ביחס למתחרים".

הזכרת שמחירי הביטוח בשוק הרכב יורדים. האם זה לא יוביל כעת לירידה בתוצאות הכספיות?
"הפרמיה אכן משפיעה על התוצאות, ואני אומרת למשקיעים שייתכן מאוד שנראה שחיקה ברווחיות. הפרמיה שאני מוכרת היום נמוכה יותר מזו של לפני שנה, בעוד עלות התביעות נותרה זהה. כל עוד אין שינוי אחר - תהיה שחיקה. אבל בשונה אולי מחברות אחרות, ליברה ממשיכה לצמוח: כמות המבוטחים גדלה ויש לנו כיום השקעות גדולות יותר מבעבר, וזה מה שמפצה על השחיקה במחיר".

בתחילת הדרך ליברה נתפסה כחברה זולה מאוד, אבל התחושה היום היא שהפער מול השוק הצטמצם.
"אני יכולה להגיד שאנחנו מדויקים יותר מבעבר. בעבר הייתי יכולה להיות זולה יותר עבור 80% מהאוכלוסייה. היום אנחנו מזהים סיכונים ספציפיים ומתמחרים אותם בהתאם. היינו הראשונים להעלות מחירים לדגמים כמו טויוטה, אבל הורדנו מחירים למאזדה. אז ייתכן שלקוח מסוים יקבל הצעה גבוהה יותר בגלל הסיכון הספציפי. עם זאת, בבדיקה של רשות שוק ההון התמחור שלנו נמצא זול יותר".

התוכניות לעתיד: ליברה כבית השקעות?

ליברה מוכרת היום כחברת ביטוח "רזה" שמתמקדת בביטוחי רכב ודירה. האם אתם מתכננים להיכנס למגרש של הגדולים עם מוצרי חיסכון והשקעה?
"חד משמעית כן. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו. אנחנו מתכננים להשיק זרוע פיננסית שתכלול קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וניהול תיקים. כבר ב־2022 הגשנו בקשה לפיקוח ופיתחנו את המוצרים במערכות שלנו, אבל עצרנו את המהלך בגלל המשבר בעולם הרכב. ידעתי שאני צריכה 'לדמם' כמה שנים לפני שאוכל להתרחב. עכשיו, כשהסערה נרגעת, אנחנו מתקרבים לזמן הנכון להשיק את זה". עם זאת, אלישקוב נמנעת מלנקוב תאריך יעד להשקת הפעילות.

בהקשר של תחרות, אנחנו לא מוצאים את ליברה באתרי השוואת מחירים כמו Wobi. זה לא פוגע בכם?
"אתם לא מוצאים אותנו שם כי Wobi היא סוכנות ביטוח, וליברה לא עובדת עם סוכנים. זו בדיוק הסיבה שאני יכולה להיות זולה יותר. בסוף יש 'מידל־מן' שגוזר קופון, ואצלי אין את זה. אין לי עובדי גבייה, אין לי עובדי בקרה, הכל טכנולוגי ואוטומטי. זה מאפשר לי לעבוד עם מרווחים נמוכים יותר ועדיין להרוויח".

לסיום, כשמסתכלים על ענף הרכב מלמעלה - מה הכשל הכי גדול שגורם לנו לשלם כל כך הרבה על החזקת רכב ועל ביטוח בפרט?
"זה מאוד פשוט: עלויות התיקונים במוסכים. אם אספר לכם שאתם, כלקוחות פרטיים, משלמים במוסך רבע ממה שחברת הביטוח משלמת על אותו תיקון בדיוק, תאמינו? אני ראיתי דוגמאות של יחס של 1 ל־4".

למה זה קורה? כי חברות הביטוח הן "כיס עמוק"?
"בדיוק. מגיעים אלי חברים ואומרים 'אתי, קיבלתי הצעה לתיקון באופן פרטי ברבע מחיר מדוח השמאי של חברת הביטוח'. זה מתסכל, כי בסופו של דבר מי שמשלם את זה הם אתם, המבוטחים, דרך הפרמיה. רשות שוק ההון ניסתה לטפל בזה ולדרוש שמחירי החלפים יהיו תואמים למחירי שוק ולא למחירוני יבואן מנופחים, אבל זה נתקע ולא נחתם. אם יטפלו בזה, הפרמיות ירדו".

עוד כתבות

רכבים באירופה / צילום: Shutterstock

היבואניות הישראליות כובשות את אירופה עם זיכיונות לרכבים מסין

יבואניות הרכב הישראליות מרחיבות את פעילותן באירופה עם שורה של זיכיונות חדשים לייבוא מותגי רכב סיניים, ובראשם צ’רי וג’ילי ● קרסו, כלמוביל, גרנד אוטו, סמלת ויוניון מתבססות בשווקים כמו אוסטריה, רומניה ויוון - וצפויות להתרחב לשוויץ ולבולגריה ב־2026 ● וגם: הנחות חריגות לסוף השנה ומגוון דגמים חדשים שהושקו בישראל ● השבוע בענף הרכב

האלופה יפעת תומר-ירושלמי / צילום: דובר צה''ל

הפצ"רית לשעבר שוחררה מביה"ח לאחר חודש באשפוז

יפעת-תומר ירושלמי שוחררה מאיכילוב לאחר שנטלה כדורים ואיבדה את ההכרה ● תנאי המעצר שלה הסתיימו, המשטרה צפויה לבקש להחמיר אותם ● גורמים המעורבים בחקירה: "היא תזומן לחקירה - ותעומת עם עדויות וגילויים חדשים בפרשה"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; הדיווח שהקפיץ את מניית מטא

S&P 500 ונאסד"ק ננעלו בעליות בציפייה לפגישת הפדרל ריזרב בשבוע הבא ● מטא זינקה לאחר דיווחים על צמצום המשאבים המוקצים ליוזמות המטא-וורס של החברה ● תשואת האג"ח בארה"ב התחזקו ● הביטקוין נסחר ביציבות סביב מחיר של 92.4 אלף דולר ● עלייה במחירי הנפט

פרופ' יצחק פריד / צילום: רמי זרנגר

אחד מחוקרי המוח המובילים בעולם מקים מרכז מחקר חדש בישראל: "בעוד 20 שנה העולם יופתע ממה שעושים היום במעבדה"

פרופ' יצחק פריד גויס על ידי אוניברסיטת רייכמן כדי לעמוד בראש מכון מחקר שיתמקד בממשק שבין המוח האנושי לבינה מלאכותית ● בראיון לגלובס הוא מדבר על רצון חופשי, על הבעיה עם עודף מידע והאפשרות לתת לחולי דמנציה עוד כמה שנות זיכרון ● על המיזם החדש הוא אומר: "אני מקווה שימנע עזיבת מדענים"

המיליארדר המנוח צ'ארלי מאנגר / איור: גיל ג'יבלי

התמודדות עם עיוורון ושיחת הפרידה מבאפט: הפרק האחרון והפחות מוכר בחייו של צ'ארלי מאנגר

המיליארדר המנוח צ'ארלי מאנגר, שותפו של וורן באפט בברקשייר האת'ווי, השפיע על דורות רבים של משקיעים ● לפני שנתיים, זמן קצר לפני יום הולדתו ה־100, הוא הלך לעולמו והותיר אחריו שלל סיפורים שנחשפים כעת ● החל מהקשר עם שכנו הצעיר שהוביל לעסק מצליח בתחום הנדל"ן, דרך ההתעניינות בחברות נפט ועד לבקשה האחרונה ממשפחתו

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

המדינה האירופית שהותירה את אלביט מחוץ למכרז הגדול

הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה ממדינת נאט"ו הזמנה של חימושים משוטטים מסדרת הירו של UVISION הישראלית ● נורבגיה החליטה להשאיר בחוץ את המערכת הרקטית של אלביט, במסגרת מכרז שהיא מבצעת למערכות רקטיות ארוכות־טווח ● השקעת המיליארדים של טורקיה במערכות נשק חדשות ● וגם: במסגרת המלחמה עם רוסיה, אוקראינה צברה 100 אלף רחפנים במודל רכש ייחודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

Rapidos. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב / צילום: אסף לוי

"חווית אוכל לקהל הישראלי": המסעדה המקסיקנית שהופכת לרשת

קבוצת BBB הופכת את מסעדת Rapidos לרשת; הסניף החמישי ייפתח בהיכל מנורה מבטחים ● חברת הגיימינג הישראלית זכתה בפרס הכסף בתחרות נחשקת ● ומי נכח בכנס הדיקרטוריות בהייטק? ● אירועים ומינויים

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב

למרות שלא היו השבוע כלל באוויר, גל תורן מוביל את בנק לאומי לפרסומת האהובה ביותר

הפרסומת הזכורה ביותר גם השבוע שייכת לבנק דיסקונט, לאומי מתמקם שני בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● ההשקעה הגדולה ביותר שייכת לחברת התעופה אל על, עם כ–2.7 מיליון שקל, אך היא נותרת מחוץ למדד

רקטת אקסטרא של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

התגובה לאיומי ארדואן: יוון מעוניינת לרכוש טילים בליסטיים מישראל

טילי לורה מיועדים לטווחים של כ־500-400 ק"מ, עם דיוק של עד פחות מעשרה מטרים – מה שהופך אותם למדוייקים במיוחד ● ההתעניינות ההתקפית היוונית לא מסתכמת בלורה. לפי הדיווחים, משרד ההגנה היווני מתעניין גם ברקטות "אקסטרא" מתוצרת אלביט והתעשייה האווירית ● העסקה הנרחבת נובעת מכך שאתונה לא השקיעה במשך רבות בטכנולוגיות הצבאיות שלה, ועתה מצאו עצמם היוונים בפער

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

ניו יורק טיימס: כלי רכב אוטונומיים מעורבים ב-91% פחות תאונות

לפי דו"ח חדש, כלי הרכב האוטונומיים של ווימו מעורבים בעשרות אחוזים פחות תאונות, ורופאים קוראים למהפכה רגולטורית ● במהלך מימון אסטרטגי מהגדולים שיצאו מישראל, צ'ק פוינט מגייסת עד שני מיליארד דולר בהנפקת אג"ח להמרה ● טיקטוק תשקיע כ-37 מיליארד דולר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים בדרום אמריקה ● וגם: מייסד PerimeterX חושף סטארט־אפ חדש ● חדשות ההייטק

הרמטכ''ל, רא''ל אייל זמיר, בביקור ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל בביקורת חריפה: "קורא לוועדת חקירה חיצונית"

הרמטכ"ל זמיר: קורא לוועדת חקירה חיצונית – ומפנה אצבע מאשימה לכל הדרגים ● למרות הפסקת האש: המדינה מונעת כניסת כתבים זרים לעזה ● טראמפ מתכנן להודיע על הקמת גוף שלטוני חדש בעזה ● בכיר אמריקאי: נכריז עד חג המולד, המשוואה: צה"ל יוצא מעזה, חמאס יוצא מהשלטון ● לשכת רה"מ: משלחת יצאה לקהיר במטרה להביא להשבה מיידית של החלל החטוף האחרון ● עדכונים שוטפים

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מירי שמעונוביץ

תקציב 2026 אושר בממשלה

תקציב המדינה לשנת 2026 אושר כעת בממשלה ברוב גדול. בין היתר, אושרה הרפורמה במשק החלב שעמדה במחלוקת עד הרגע האחרון ● התקציב יעבור כעת לתהליך החקיקה בכנסת, בדרך לדד ליין לאישורו הסופי במליאה, ה-31 במרץ. עד אז, תוכנית התקציב עשויה עוד לעבור שינויים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 35 מעל 3,500 נקודות; ארית צנחה בכ-20%

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.1% וננעל בשיא חדש, ומדד ת"א 90 איבד 1.1% ● מדד הבנייה נפל ב-1.8% ● ארית תעשיות צנחה אחר שהודיעה שמתכננת להנפיק את החברה הבת ● מחירי הנפט עולים על רקע דשדוש המגעים לסיום מלחמת רוסיה-אוקראינה ● וגם: המניה הקטנה בתחום ה-AI שמכה את השוק, עם עלייה של 180% מתחילת השנה

''משתפים הכל וכל היום''. חייל צה''ל בשטח / צילום: AP- Lefteris Pitarakis

לוחות זמנים, תנועות כוחות ותיעודים מהשטח: צה"ל התמכר לוואטסאפ, וזה כל מה שחמאס צריך

בעוד צה"ל אוסף מקצינים כלי רכב סיניים ומגביל שימוש במכשירי אנדרואיד, דווקא וואטסאפ הפכה לזירה העיקרית להעברת מידע רגיש, בלי נהלים או בקרה ● מומחי סייבר ומודיעין מבהירים ש"הסודות הגדולים לא מעניינים את האויב כמו מידע טקטי חי" ● נראה שלא למדנו כלום מהאזהרות החוזרות ונשנות

השטח שעליו תוקם תחנת ''קסם'' / צילום: דין שמואל אלמס

המחיר שהמדינה תקבל על הקרקע של תחנת הכוח קסם

תחנת הכוח "קסם" צפויה לשלם למדינה כ־300 מיליון שקל עבור הקרקע שעליה תוקם, על בסיס תעריף חכירה קבוע לפי הספק הייצור

חוזרים הביתה / צילום: Shutterstock

לשכת רה"מ: משלחת יצאה לקהיר במטרה להביא להשבה מיידית של החלל החטוף האחרון

רס"ל רן גואילי הוא החלל החטוף האחרון שנותר ברצועת עזה ● חוסל יאסר אבו שבאב, מנהיג המיליציה העזתית ששיתף פעולה עם ישראל ● אחרי התרעת הפינוי: חיל האוויר החל לתקוף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון ● צה"ל מאשר: חוסלו מג"ד מזרח רפיח, סגנו ומפקד פלוגה בחמאס ● המתווך טוען: חמאס מוכן להתפרק מנשקו ● עדכונים שוטפים

מפעל רשף טכנולוגיות של ארית בשדרות / צילום: יח''צ

למה מניית ארית התרסקה אחרי שהודיעה על הנפקת החברה הבת?

מניית ארית תעשיות צללה בבורסה בכמעט 20% לאחר ההחלטה להנפיק לציבור את החברה הבת רשף ● ארית מציעה להנפיק את רשף בשווי נמוך משמעותית מהשווי של חברת ההחזקות עצמה, בניגוד למקובל בשוק ● אנליסט מסביר: "השוק התאים את התמחור לכזה של חברת החזקות"

נטפליקס / צילום: Shutterstock, wutzkohphoto

כל מה שצריך לדעת על העסקה ההיסטורית בין נטפליקס לוורנר ברדרס

עבור נטפליקס מדובר בהימור מחושב על עתיד תעשיית הבידור ● במשך שנים החברה התבססה על רכישת תוכן מאולפנים אחרים ועל בניית הפקות מקור, אך לא החזיקה בבעלות מלאה על סטודיו גדול ● רכישת וורנר ברדרס מעניקה לה גישה ישירה לקטלוג עצום, לכוח יצירתי מוכר ולמותגים בעלי ערך ● וורנר ברדרס נכנסה למהלך המכירה מתוך רצון למקסם ערך עבור בעלי המניות על רקע שינוי עמוק בתעשייה

''לולו - קיבוצטריה''. מפלט לנפש ולבטן / צילום: אסף קרלה

המסעדה הגלילית שמוכיחה שאיטליה יכולה להיות גם בקיבוץ

ב"לולו - קיבוצטריה" שבקיבוץ עמיר יש קסם מצטבר וכובש. מהמיקום, דרך העיצוב החם ועד לאוכל המנחם - זו פשוט מסעדה נהדרת

ד''ר גלית קאופמן / צילום: יונתן בלום

כינו את המינוי שלה "יום שחור". עכשיו היא מגיבה למבקרים

ענף הבריאות סוער בימים האחרונים לאחר שלראשונה בישראל נבחרה אחות לנהל בית חולים, ובהסתדרות הרפואית אף כינו זאת "יום שחור" ● אבל לד"ר גלית קאופמן יש תוכניות גדולות לאסותא אשדוד ● עכשיו היא עונה למבקרים: "מי שמאוים לא מכיר את הרקע שלי" ● ראיון