משרדי סלקום / צילום: עוזי פורת
לאחר שלקוחות סלקום דיווחו הבוקר (ה') על תקלות שימוש באינטרנט, בסלקום מעדכנים כעת כי השירות חזר לפעילות. "אנחנו מתחקרים את האירוע ומתנצלים על אי-הנוחות". לפי שעה מדובר בחזרה הדרגתית לפעילות, ויש לקוחות סלקום שעדיין חווים תקלות.
● "ישראל הפכה לבית השני שלנו": מנכ"ל אנבידיה מאשר כי יוקם קמפוס ענק בקריית טבעון
● שיתוף-הפעולה שיזניק את חברת המל"טים הישראלית באירופה
מוקדם יותר היום, חברת סלקום אישרה כי ישנה תקלה שפגעה בחיבור לאינטרנט והשפיעה על חלק מלקוחותיה. "אנו מתנצלים על אי-הנוחות ומטפלים בכל האמצעים על-מנת לפתור את הנושא במהירות האפשרית", נמסר הבוקר.
לפי מומחי סייבר ששוחחו עם גלובס, ככל הנראה מדובר בתקלת DNS, משמע, הרכיב שממלא פונקציה של "ספר טלפונים". המשמעות היא שכשמשתמש מנסה להגיע לכתובת מסוימת, השרת לא מצליח לקבל את הבקשה, מה שמשאיר את הצרכנים בחוץ.
כך מסביר ראש המטה וראש מערך התקשורת הגלובלית בצ'ק פוינט, גיל מסינג: "ברגע שיש תקלה כזו, אי-אפשר בעצם לגלוש לאן שאנחנו רוצים. כמו פקק תנועה ענקי. זה קרה מספר פעמים ולאחרונה לפלטפורמות הכי גדולות בעולם כמו קלאודפלייר. זו תקלה גלובלית, אבל זה יכול גם להיות מקומי, כמו שזה נראה במקרה הזה. ברוב מכריע של המקרים זו תקלה ולא תקיפה".
יש לציין כי בהרבה תקלות מאסיביות דומות של רכיב ה-DNS התרחשו לאחרונה ברחבי העולם, כמו התקלותב מיקרוסופט וקלאודפלייר, שגרמו לחלקים משמעותיים מהרשת להיות לא זמינים. במקרה הנוכחי לא מדובר בהכרח ברכיב רוחבי בהרבה שירותים, אלא בתקלה אצל חברת סלקום.