צאו לנסיעת מבחן בפורמולה 1 באמצעות AR (מציאות רבודה)
לואיס המילטון מאחוריך! גם אתם יכולים לנהוג על מסלול המרוצים במסגרת קמפיין אינסטגרם עתיר אפקטים, שנוצר בנאמנות למקור

שם מותג: Mercedes-Benz

שם קמפיין: 125 שנים לפעילות מרצדס בנץ בענף הספורט המוטורי
שם סוכנות: The Mil

הרקע לקמפיין

המותג Mercedes-Benz ציין 125 שנות פעילותו בתחום הספורט המוטורי .החברה חיפשה דרך לחבר לאירוע החגיגי את קהילות הספורט המוטורי ברחבי העולם. עד אז, הפקת סרט מורשת (heritage) נחשבה לדרך הנפוצה של מותגי רכב לציין תאריכים שכאלה, אבל במרצדס בנץ החליטו הפעם לקחת את ההגה לידיים ולהעביר את החגיגה למסלול אחר.

הרעיון שעמד מאחורי הקמפיין

מכוניות פורמולה 1 הן מכוניות המרוץ המהירות ביותר בעולם; מרצדס בנץ AMG F1 היא מכונית המרוץ המהירה ביותר כיום - בה נוהג לואיס המילטון, מכוכבי הענף. אבל הוא לא היחיד. בתולדות הספורט המוטורי של מרצדס בנץ היו נהגי מרוץ אגדיים שנהגו גם הם במכוניות המהירות ביותר לתקופתם - בשנות ה-30 היה זה רודולף קרצ'יולה ובשנות ה-50 חואן מנואל פאנג'יו.

מנהלי המותג רצו לעשות מחווה לנהגים של אז והיום ולמכוניות המרצדס בהן נהגו על ידי הענקת חוויה ייחודית לקהילת הספורט המוטורי הבינלאומית.

הצוות הקריאטיבי החליט לעשות שימוש באפקטים של טכנולוגיית ה-AR
(Augmented Reality - מציאות רבודה) באינסטגרם וליצור חוויית AR סוחפת לאוהדי ענף המירוצים באשר הם; לאפשר להם לצאת לנסיעת מבחן בכמה מהמכוניות המהירות ביותר בתולדות הספורט המוטורי באמצעות "חבישת קסדה" ו"כניסה" למכונית מרוץ על ידי לחיצה על אפקט AR, כך שיוכלו לראות את עצמם נוהגים באותה המכונית וליהנות מהתחושה המסעירה.

הקמפיין עתיר האפקטים נבנה בנאמנות למקור תוך הקפדה על כל פרט ופרט: נעשה שימוש בצלילים מוטוריים מקוריים, בהילוכים מגוונים והתלבושות עוצבו מחדש על פי ארון חליפות המרוץ של המילטון, פאנג'יו וקרצ'יולה. קסדות מקוריות שוחזרו בתלת ממד ומסלולי מרוץ מקוריים יושמו בעבור הפעילות. לחגיגה התווסף אפקט של כוח G (אפקט התאוצה שמרגישים בפניות - ק.ד) על מנת להדגיש את המהירות של המכוניות.

הפעילות העניקה למשתמשי אינסטגרם הזדמנות לצאת לנסיעת מבחן בלתי נשכחת ורבים שמחו לקחת בה חלק.

תוצאות הקמפיין

תוצאות הקמפיין היו מרשימות במיוחד עם 100 מיליון חשיפות ומעל 100 ימים של time spent באפקטים.

הקמפיין הוצג באירוע IAA (איגוד הפרסום הבינלאומי - ק.ד) 2020 כדוגמה הטובה ביותר לשימוש של מותגים ב-AR באינסטגרם.

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות