"אינסטגרם ממוצב בעיני הצרכנים כפלטפורמה של כיף ולייף סטייל - מותג שיושב על הערכים האלו יכול ליהנות מהפלטפורמה ולייצר נחשקות"
שופט החודש חושב שגם בקמפיינים שלא נחשבים טבעיים ל"מובייל פירסט", צריך לחשוב מהרגע הראשון על הפלטפורמה. "אנחנו מכוונים לשם כדי להגיע לעשרות מיליונים של צרכנים בכל הפלטפורמות"
11.04.2021
זיו מאירי, ראש מערך תקשורת שיווקית והקריאייטיב הגלובלי, סודה סטרים / צילום: באדיבות זיו מאירי

זיו מאירי

ראש מערך תקשורת שיווקית והקריאייטיב הגלובלי, סודה סטרים

התחיל את דרכו כאיש קריאייטיב בישראל, היום איש שיווק גלובלי. 16 שנים בתעשייה. מאמין שהפרסום הטוב ביותר מתחיל במציאת האמת הקטנה או הגדולה.

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"התחלתי את הקריירה כקופירייטר במשרה חלקית באדלר-חומסקי. סיימתי שם את דרכי כמנהל קריאייטיב אחרי 11 שנים, כשעברתי לסטארט-אפ בתחום הערים החכמות. משם המשכתי למשרד הפרסום Lead Ogilvy כמנהל קריאייטיב ראשי ולאחר מכן מוניתי לסמנכ״ל קריאייטיב במקאן. אחרי כמעט שנתיים במקאן הגיעה ההצעה מסודה סטרים לניהול התקשורת השיווקית והקראיטייב הגלובלי".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאתה הכי גאה בו? ולמה?

"הקמפיין לעונת הקריסמס הגלובלי בסודהסטרים בכיכובו של סנופ דוג. זו היתה הפקת ענק בלוס אנג'לס עם אחד הטאלנטים הכי גדולים בעולם. זה לא היה הדבר הטבעי לקמפיין שהוא מובייל פירסט, אבל מהרגע הראשון היה לנו ברור שאנחנו מכוונים לשם כדי להגיע לעשרות מליונים של צרכנים בכל הפלטפורמות. הסטוריבורד הותאם דבר ראשון למובייל וממנו נגזרה הגרסה האופקית, וידענו איך תיראה הטיפוגרפיה הדרושה לכותרות למובייל עוד לפני הצילומים. שמרנו באדיקות על אורכים לסטורי מתוך חשיבה על הגולשים, והכנו גרסאות רלוונטיות לאירועים שונים גם להמשך השנה, כמו הסייבר מאנדיי והוואלנטיינז".

מה הרעיון הכי טוב שהיה לך לקמפיין אינסטגרם שלא נמכר?

"ברוח הקיימות והמיחזור, ברור לי שרעיונות טובים בסוף יוצאים לפועל, וגם רעיון שעדיין לא מומש, יכול לקרות. אז אין סיכוי שאני אהרוס אותו ואספר לכולם".

ספר לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"קמפיין האינסטגרם של Nike בתחילת תקופת הקורונה. המותג קרא לעוקבים דרך השגרירים, הטאלנטים וחשבון האינסטגרם לשמור על כושר ועל מגבלות הריחוק החברתי, ובמקביל להמשיך להתאמן בבית גם בתקופת הסגר. זה היה תחת הקונספט: ‘Play inside, play for the world’. הם עודדו את העוקבים לצלם את האימונים הביתיים שלהם ולהוסיף את ההאשטאג של המהלך. כך הם יצרו תנועה וניכסו לעצמם את עולם האימונים בבית. המהלך נארז בסרטונים באינסטגרם שבהם מופיעים אנשים שמתאמנים בבית בזמן הסגר, לצד הספורטאים הגדולים בעולם".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"חוץ מהפרטים הטכניים, התכנון מראש הוא חשוב. בעיקר כשמדובר בקמפיינים גדולים שמקיפים פלטפורמות שונות. כל פלטפורמה משמעותית צריכה לקבל התייחסות ועבודה לפי הפרקטיקות הטובות ביותר. בדיעבד, הרבה יותר קשה להגיע לתוצאה טובה כשעושים רק אדפטציה בלי מחשבה מקדימה. התוכן צריך דבר ראשון לגרום לצופה לעצור ולייצר סימן שאלה במוח שעוצר את הסיגנל לאגודל להמשיך לגלול או להעביר סטורי. אחר כך הוא צריך לנסות להפריע כמה שפחות ולתת כמה שיותר ערך. לגרום לצופה לחייך, אולי אפילו להוציא קצת אוויר מהאף תוך כדי, או לרגש אותו, או לגרום לו לראות את המציאות מזווית שהוא לא ראה עד היום. אולי אפילו להרגיש חלק ממשהו גדול יותר".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"אינסטגרם ממוצב בעיני הצרכנים כפלטפורמה של כיף ולייף סטייל, עם חיבור אמוציונאלי מאוד גבוה. הכל תחת מעטפת אסתטית. מותג שיושב על הערכים האלו יכול ליהנות מהפלטפורמה ולייצר נחשקות. הדוגמא הכי טובה היא עסקים קטנים שאנחנו מוצאים את עצמנו מזמינים דרכם בזכות האינסטגרם המושך שלהם. תפקיד נוסף חשוב של אינטסגרם הוא תחושת הקהילתיות בין המותג לעוקבים שלו, וחיבור ישיר בין אנשים מכל העולם עם מאפיינים משותפים".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב על הפלטפורמה?

"זה לא בדיוק העתיד. זה קורה כבר עכשיו. אבל אני חושב שעולם הקריאייטורים והמשפיענים הולך לקחת חלקים יותר ויותר גדולים מהעוגה. עד שיום אחד זה פתאום יראה לגולש מוזר לראות פרסומת שנראית ממש כמו פרסומת ולא כמו תוכן נייטיב".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות