"אינסטגרם יכולה לעזור למותג ליצור קשר ישיר עם הצרכן ולא רק לדברר לו מסרים"
שופטת החודש מאמינה בשלושה עקרונות ביצירת קמפיינים לאינסטגרם: לדבר בשפת הפלטפורמה, לייצר תוכן שהגולשים יירצו לצפות בו ולהשתמש בפיצ'רים הטכנולוגיים שמוצעים למפרסמים
09.05.2021
סיגל עבודי-וובר, סמנכ"לית קריאייטיב ראשית, מקאן תל אביב / צילום: באדיבות סיגל עבודי-וובר

סיגל עבודי-וובר

סמנכ"לית קריאייטיב ראשית, מקאן תל אביב

התחילה את דרכה כארט דיירקטורית, היום אחראית לכל התוצר הקריאטיבי במשרד הגדול ביותר בישראל. מעל 20 שנים בתעשייה.
מאמינה שהתובנות הכי טובות מגיעות מנהגי מוניות.

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"התחלתי כארט דיירקטורית בדרורי שלומי. כעבור שנה עברתי ליהושוע. אחרי שנה עברתי למקאן ושם אני נמצאת עד היום. תוך שנתיים התמניתי למנהלת קריאייטיב, והיום אני סמנכ"לית קריאייטיב ראשית של מקאן. היו עוד טייטלים בדרך, תחרויות, פרסים, אנשים מוכשרים שלמדתי מהם וכאלה שגידלתי. אבל אני בעיקר, כבר למעלה מ-20 שנה, מייצרת עבודה שיווקית ויצירתית בכל פלטפורמה אפשרית על המותגים הכי מדהימים ומגוונים בעולם!".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאת הכי גאה בו? ולמה?

"יש לי קמפיין שעולה לי לראש ונעשה ממש בתחילת "ימי הסטוריז" שנכנסו לחיינו ברוח סערה ואיפשרו לכל ילד בן 13 לעלות ולהיעלם עם כל שטות מחיי היום יום שלו בצורה יצירתית. מדובר בקמפיין שעשינו עבור לואקר. רצינו לחבר בדיוק את הקהל הצעיר הזה למותג לואקר ועלינו עם מהלך ה-Story School. במסגרת הקמפיין, משפיענים מייקרים לימדו את הגולשים טריקים של עריכה והסבירו בצורה מאוד דידקטית איך להפוך כל רגע בסטורי שלהם מרגיל - למדהים! הקמפיין היה מאוד מוצלח - כי זו לא היתה עוד פרסומת ללואקר, אלא מותג שמבין אותם ונותן להם ערך. מאז, השימוש באינסטגרם ובסטורי הפך להיות חלק מהותי בחיי המותגים שלנו. פלטפורמה רלוונטית ממוקדת שאפשר להעביר דרכה כל מסר, מכירתי או תדמיתי, בצורה שנראית יותר אורגנית. עדיין, הכי כיף זה לנצל אותה להעביר מסרים קצת יותר גדולים ולגרום לאנשים להיות מעורבים בצורה ישירה במהלכים שיצרנו. כמו שקרה למשל ב'יום התגובות הטובות' של במבה. לכבוד השקת במבה לבבות החלטנו לשנות את השיח הבוטה ברשתות החברתיות, ואינסטגרם בפרט, ובעזרת משפיענים הגבנו ופיזרנו תגובות טובות עם אימוג'י של לב צהוב, שנראה כמו המוצר, במאות פוסטים שונים. ככה עודדנו גולשים ומותגים לכתוב תגובות טובות ולשנות את השיח".

מה הרעיון הכי טוב שהיה לך לקמפיין אינסטגרם שלא נמכר?

"רעיונות יש באמת מלא, אבל אני מאמינה גדולה במיחזור של רעיונות טובים. מה שלא הצלחנו למכור ללקוח אחד ימכר ללקוח אחר".

ספרי לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"לפני שנתיים היה קמפיין סופר פשוט וסופר קריאטיבי של ברגר קינג ספרד - The Insta Whopper. בעזרת פיצ'ר קיים, סקר, הם הזמינו אנשים לבחור ולהתאים את הוופר האישי שלהם. למשל, בלי עגבנייה, עם בצל, בלי חסה וכו'. לאחר כל מילוי סטורי כזה שהורכב מתשעה סקרים נפרדים, הם שלחו קופון אישי לגולשים שהשתתפו בפעילות כדי לפדות את הוופר הייחודי שלהם בחינם. וזה לא הכל. לאחר מכן הם הזינו את כל הנתונים שהם קיבלו מהפעילות ובעזרתם יצרו את הוופר המועדף על הגולשים הספרדים. ה-Insta Whopper - מהדורה מיוחדת שנמכרה בסניפים לזמן מוגבל.

ועוד משהו שהגניב אותי ממש מהחודש שעבר: מהלך אינסטגרמי של הניו יורק טיימס לרגל "פרסי האקדמיה". הם העלו פילטר וורטיגו שמשחזר את תנועות המצלמה של היצ'קוק ואיפשרו לגולשים להתחבר לצד הקריאטיבי שלהם ולייצר תוכן שנראה קולנועי "היצ'קוקי".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"יש כמה עקרונות מרכזיים שאני מאמינה בהם. אחד, לדבר בשפת הפלטפורמה. שיראה קליל, מגניב וקצר. אם זה תוכן שמתוקשר בעזרת משפיענים, אז שהדברים ייראו אורגניים וייצרו חיבור של הקהל למותג. כמו למשל מהלך משפיענים שעשינו לקמפיין נטפליקס בפרטנר. בקמפיין שני בני זוג מוכרים חתמו על חוזה שבו הם מתחייבים שהם לא בוגדים ולא צופים בסדרות של נטפליקס האחד בלי השני. העיקרון השני הוא לייצר תוכן שהגולשים יירצו לצפות בו ולא פרסומות רגילה. למשל, במקום לעלות עם פרסום רגיל למנטוס פירות לקראת משלוחי המנות בפורים, עלינו עם מהלך שטותי - 'מהדורה מיוחדת' של מנטוס לפורים. זה היה מנטוס מנטה בתחפושת של מנטוס פירות. משפיענים עשו אנבוקסינג, תייגו את המותג והתייחסו לזה מאוד ברצינות. העיקרון השלישי הוא להשתמש בפיצ'רים שהפלטפורמה מציעה. כמו למשל התיוגים בקמפיין תרומת האיברים של המרכז הלאומי להשתלות".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"אינסטגרם יכולה לעזור למותג ליצור קשר ישיר עם הצרכן ולא רק לדברר לו מסרים. אפשר לקבל פידבק מיידי וליצור כלים שהגולשים יכולים להשתמש בהם וכך להכניס את המותג לתוך החיים שלהם. לדוגמה, בחנוכה שעבר עשינו לאיקאה מהלך עם ליקי, אושיית כושר, שהסבירה לגולשים איך אפשר לשרוף את הקלוריות של הסופגניות באמצעות אימוני כושר ביתיים עם מוצרי איקאה. כך, במקום לעשות עוד קמפיין מכר רגיל, נתנו לגולשים ליהנות מתוכן שמעניין אותם ועוזר להם".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב על הפלטפורמה?

"אני חושבת שאנחנו הולכים לראות יותר פרסום אמיתי ואיכותי באינסטגרם אצל משפיענים מאשר עוד Product placement. הכלים ויכולות העריכה שלהם, וכמובן ההבנה ההולכת וגוברת של משרדי הפרסום והלקוחות בפלטפורמה, יובילו קמפיינים מאוד מעניינים בעתיד. אני מקווה לעוד שדרוגים טכנולוגיים של הפלטפורמה כמו Reels שיתנו עוד פתח ליצירתיות".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות