"הקריאייטיב הופך למותאם אישית במטרה להניע למכירה בשלושה קליקים לכל היותר"
שופט החודש מסביר כי לשימוש במגוון רחב של פיצ'רים בפלטפורמת האינסטגרם חשיבות כפולה. מצד אחד חדשנות ומצד שני הגדלת החשיפה
16.06.2021
גיל חיימובסקי, סמנכ״ל תוכן בסוכנות הקריאיטיב "אווירה" / צילום: הילה מרסל קוק

גיל חיימובסקי

סמנכ״ל תוכן בסוכנות הקריאיטיב "אווירה"

החל את דרכו בעולם הדוברות.
מתמחה בקריאייטיב דיגיטלי, כיום אחראי על כל תוכן שיוצא ממשרדי "Avira".

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"התחלתי את דרכי בדובר צה״ל. המשכתי בקבע לנהל את תחום הקריאייטיב והתוכן הדיגיטלי בזרוע הים. היום אני משמש כסמנכ״ל תוכן בסוכנות הקריאייטיב 'AVIRA'".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאתה הכי גאה בו? ולמה?

"אני גאה במיוחד בקמפיין ההשקה של סדרת מכשירי Decor של סודה סטרים. קמפיין ה-Decor, כשמו כן הוא, מתהדר בשלושה צבעים שהופכים את המכונה הלבנה וה'משעממת' לאובייקט עיצובי לכל דבר. הכניסה לעולמות הלייף סטייל והצבעים הייחודים נורא התאימו לקריאייטיב חי באינסטגרם. הפכנו את הסטורי באינסטגרם למגזין עיצוב. נפתחו בפנינו הזדמנויות רבות בהיבטים של נראות ומעורבות, שהפכו בצורה טבעית בממשק לחלק מה'סטורי-טלינג'. מה שאהבתי בקמפיין היה שלקחנו את שערי המגזינים שכולנו מכירים, ובאמצעות הפלטפורמה הקמנו אותם לתחייה. עם תכני וידאו קצרים, כתבות Well being מעוצבות לסטורי ותכנים שעזרו לצרכנים לדמיין את הסודהסטרים החדש שלהם בצורה אינטראקטיבית על דלפק המטבח".

מה הרעיון הכי טוב שהיה לך לקמפיין אינסטגרם שלא נמכר?

"הייתי אומר שרוב הרעיונות הטובים נפסלים בהתחלה, אבל אנחנו שומרים אותם במגירה ומשכללים אותם. כמו כל דבר לפעמים יש פער בין מה שאנחנו מזהים כפוטנציאל ובין הזמן שבו הלקוח מוכן לאמץ את הרעיון".

ספר לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"אני חושב שכל מותג שרוצה להצליח היום באינסטגרם צריך לשלב יוצרים באסטרטגיית התוכן שלו. בין אם מדובר במשפיענים, בסוכנויות קריאייטיב ותוכן או בכלל בעוקבים הכי נאמנים שלו. בנובמבר האחרון, הזמינה אינסטגרם 120 מיוצריה המובילים לפרש נושא אחר בכל יום: ביטחון, השראה, הומור, בלתי צפוי, שייכות, אופוריה ושינוי. בכל יום, היוצרים הפיקו תוכן עצמאי שמייצג מבחינתם את המילה. בעזרת משרד ׳אוגילבי׳ ניו יורק, לפני זריחת השחר הבא נשזרו קטעי היום שהיה כסרטון באורך של 30 שניות. הקמפיין שאותו הוביל הסלוגן We Make Today, הציג את המגוון והיקף היצירתיות בקהילה העולמית של אינסטגרם. אני חושב שהקמפיין המוצלח שימש כמעין חותמת רשמית עבור מותגים שעתיד הפרסום בפלטפורמה אכן הולך יד ביד עם אותם יוצרי תוכן מוכשרים".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"אינסטגרם מחזיקה בלא מעט פיצ׳רים שכל אחד מהם מאופיין בתרבות גלילה שונה של המשתמשים. שימוש חכם בפיצ׳רים יכול לשפר את הביצועים. שימוש חדשני בהם יכול לחולל פלאים. היבט נוסף לשימוש בפיצ׳רים הוא האלגוריתם ובתוכו החשיפה האורגנית. ניצול של כל הפיצ'רים המוצעים מוכיח את עצמו במקסום החשיפה וגדילת העוקבים של העמוד. כך למשל שימוש ב-AR Effects (פילטרים) הוא כלי חיוני בקריאייטיב של מותגים. ככל שתקבלו יותר שימושים וחשיפות לפילטר, כך יועצם הסיכוי של משתמשים חדשים להיחשף למותג שלכם".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"בשנתיים האחרונות אינסטגרם הפכה לפלטפורמה המרכזית לבניית מותגים. בעזרת הפלטפורמה מותגים מכל הסוגים יכולים להעניק ללקוחות שלהם תחושה אישית. אינסטגרם היא הפלטפורמה הוויזואלית המושלמת לבניית מעורבות עם הקהל. בימינו כל עסק צריך להיות מסוגל להתחבר ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלו, לבנות אמון שמושתת על כבוד ואמון שרוכש קהל היעד אל המותג. עצם הנוכחות של המותג בפלטפורמה אינה מספיקה. כל מותג שרוצה להצליח בפלטפורמה צריך לפעול בעקביות, אותנטיות ותעוזה. לפני שלוש שנים, פנו אלינו נציגי המותג ׳אורבן אאוטפיטרס׳ בישראל, והנחו אותנו ש-95% מהתוכן שיעלה המותג ברשתות יתבסס על תוכן גלובלי שנקבל. שנה לתוך העבודה הצלחנו להפוך את התמהיל ולייצר 99% מהתכנים כאן בישראל. זו תעוזה ואותנטיות שהוכיחה את עצמה גם בשטח, במכירות ובנתונים יפים בפלטפורמות".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב על הפלטפורמה?

"יש לך את היכולת ללמוד בדיוק מה מניע למכירה אצל קהל היעד בכל גיל, יבשת ומדינה. מעבר לכך, הקריאייטיב הופך להיות יותר מותאם אישית במטרה להניע למכירה מהירה בשלושה קליקים לכל היותר. בעתיד, מותגים קטנים וגדולים כאחד ישזרו בסרטוני מכירה נוכחות חזקה של המותג יחד עם תוכן מבוסס ביצועי מדיה, 'Brandformance'. אפשר לראות דוגמה לכך בהפקה התוכן האחרונה שיצרנו עם חברת Upright. מעבר לכך אינסטגרם מאפשרת למותגים או משפיענים להציג ולמכור את המוצרים ישירות. מטרת הפיצ׳רים היא שאינסטגרם תשחק תפקיד מעורב יותר בסיוע ליוצרים להרוויח מהפלטפורמה ולמותגים לגלות את היוצרים ואף למדוד אותם ביעילות".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות