"אינסטגרם מאפשרת ליצור ׳אנגייג׳מנט׳ גם עם קהל שבדרך כלל פחות משתתף בפעילויות של מותגים"
שופטת החודש טוענת כי אסור למותגים "לסחוב פחדים מהעולם הישן" ולחשוש להיות מזוהים עם דברים מסוימים, ולהבין שבאינסטגרם מצליחים רק אם משתלבים בצורה אותנטית
18.07.2021 נתן סטולרו
אורית בר-ניב / צילום: דניאל פוגל

אורית בר-ניב

Head of Motion Array at Artlist

12 שנים בתעשייה. החלה את דרכה בעולם הפרסום המסורתי, ובהדרגה עברה לתחום הקריאייטיב בהייטק. כיום היא משלבת בין כל העולמות ומנהלת פלטפורמת קריאייטיב ליוצרי תוכן בחברת טכנולוגיה. 

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"התחלתי את הקריירה בגיל 22 כקופירייטרית במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי. מאז הספקתי לעבור לבאומן בר-ריבנאי, ואז למשרד הפרסום גיתם BBDO לתקופה קצרה. עד שבאומן פנו אלי והחזירו אותי אליהם. אחרי שנתיים קיבלתי הצעה מסקרנת מ-WIX, שבדיוק הקימו את מחלקת הקריאייטיב In-house שלהם כשכל קונספט הקריאייטיב בהייטק היה יחסית חדש. לאחר כשנה וחצי כ-Creative manager התקדמתי לניהול צוות קריאייטיב.

אחרי ארבע וחצי שנים ב-WIX הגעתי ל-Artlist, חברת קריאייטיב טכנולוגיה המחזיקה מוצרי מדיה דיגיטלית ליוצרי תוכן: Artlist, Artgrid ,Motion Array. אני מנהלת בחברה את פלטפורמת Motion Array, שהיא קטלוג של טמפלטים מקצועיים ל-After Effects, Adobe premiere, קטעי וידאו, מוזיקה ועוד, עבור יוצרי תוכן. אז אפשר להגיד שלכאורה אני מתרחקת מקריאייטיב פרופר, אבל בפועל אני מנהלת את האנשים והתכנים הכי קריאייטיבים שיש".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאת הכי גאה בו? ולמה?

"הרבה מעבודת הקריאייטיב ב-WIX הייתה עבודה מותגית של שינוי תפיסה, שזה אולי הדבר הכי קשה שיש.

המוצר התקדם מאוד מקצועית, אבל אצל הרבה אנשים בראש WIX נשארה פלטפורמה פשוטה לאתרים שמתאימים רק לעסקים קטנים. לכן, יצרנו קמפיין וידאו באינסטגרם שהתבסס על שיחות אמיתיות של צוות המכירות של WIX עם סוכנויות לבניית אתרים, שזה הקהל המקצועי שניסינו לתפוס. לקחנו את המשפטים הכי קשים שנאמרו נגדנו, ומבלי לומר יותר מדי פשוט הראנו את האמת המוצרית, שסותרת את אותן אמירות. הווידיאו הצליח ברמה שהיה אפשר לחשוב שאנחנו כתבנו בעצמנו את התגובות. ה'אנג׳ייג׳מנט' היה גבוה בצורה חריגה. בטוח לא משהו שהיית מצפה מוידאו שלכל אורכו רואים רק מוצר. בסוף כנות ומודעות עצמית של מותגים באינסטגרם תמיד מנצחת".

ספרי לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"'Spotify Wrapped'. קמפיין סיכום השנה של ספוטיפיי. ספוטיפיי פיצחה את השילוש הקדוש: דאטה, פרסונליזציה ו'שיירביליות'. לא רק שהם מנגישים את הדאטה השנתית למשתמשים שלהם בכל שנה בצורה קריאייטיבית, הם הלכו עד הסוף על 'מובייל פירסט' והנגישו את הדאטה בצורה מעוצבת ומוכנה לשיתוף בסטורי. מה שהציף את האינסטגרם במאות אלפי סטוריז של משתמשים עם סיכומי השנה האישיים שלהם. על פניו, מבחינה קריאייטיבית זה קמפיין יחסית פשוט אבל בעיניי יש פה פיצוח מדויק של מה מניע אנשים, כמה אנשים אוהבים לדבר על הטעם שלהם במוזיקה וכמה כולם חושבים שהם מיוחדים".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"הרבה פעמים אנחנו מתחילים ברעיון של סרט לטלוויזיה או למדיה אחרת ואת האינסטגרם שומרים לסוף המשמרת של העורך, ל'נגזרות'. זו פלטפורמה שמתנהגת כל כך שונה וכל כך ספציפי שחבל לא לתכנן מראש עוד לפני הצילומים גרסאות אחרות לגמרי שמתאימות בול לפלטפורמה".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"אינסטגרם היא פלטפורמה המאפשרת למשתמש 'ניקוי ראש', בשונה מפלטפורמות אחרות שמשתמשים מגיעים אליהן במצב רוח רציני יותר ומתוך חשיבה של הנה אני צורך חדשות או מידע פרקטי. מותגים שמפרסמים באינסטגרם צריכים להתחבר להלך הרוח הזה, ולמצוא את הדרכים הנכונות לבטא את עצמם בתוכה. זו הזדמנות מעולה גם למותגים שבדרך כלל פונים אל השכל, להשתמש באינסטגרם כדי לשים דגש על יצירת חיבור רגשי למותג. אינסטגרם הוא המקום הכי טוב היום לדבר עם המשתמשים ישירות, בין אם דרך פיצ'רים שונים בסטוריז (סקרים, תגובות וכו') ואפילו בהודעה אישית. המותג מרגיש יותר כמו אדם אמיתי מאשר כמו מותג. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת ליצור 'אנגייג'מנט' גם עם קהל יותר 'קשה' ומודע לעצמו, שבדרך כלל פחות משתתף בפעילויות של מותגים. באינסטגרם ההשתתפות היא לא תמיד פומבית והרבה יותר נונשלנטית, ולכן גם הקהל הזה מרגיש יותר בנוח לקחת חלק".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב בפלטפורמה?

"אין ספק ש-REELS טרף את הקלפים. ממשהו שולי שבני 30 ומעלה מסרבים להכיר בו, הוא הפך לדרך הכי ממכרת לצרוך תוכן היום. אנחנו כבר לא בעידן האינסטגרם שבו הכל מיופייף, כולם מצולמים מלמעלה וכל היום מבלים במלדיביים. זה העולם האמיתי. אנשים נראים כמו אנשים אמיתיים, חיים חיים אמיתיים. עכשיו זה הזמן של מותגים להתחבר ל-Reels. בלי לנסות לזייף ובלי לסחוב איתם כל מיני פחדים מהעולם הישן של אני לא רוצה שיקשרו את המותג שלי עם זה. מותגים שיצליחו להשתלב שם בצורה הכי אותנטית ינצחו".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות