"צריך להיות נאמנים לקהל ולפלטפורמה כשחושבים על פתרון לקריאייטיב באינסטגרם; לא רק למותג ולמסרים"
שופט החודש קורא לאנשי ונשות הקריאייטיב להתחיל לחשוב באינסטגרם כמו יוצרי תוכן ולא כמו מותג. "בעתיד נראה יותר משפיענים שמדברים את המותג בדרכם"
15.08.2021 נתן סטולרו
טל ריבן / צילום: עופר חג'וב

טל ריבן

משנה למנכ"ל ומנהל קריאייטיב ראשי באדלר-חומסקי

19 שנים בענף הפרסום. בוגר בצלאל.
החל את דרכו כארט בשלמור אבנון עמיחי, עבר לאדלר ב-2007 כשהמציאו את האייפון, חושב שפרסום הוא התחום הטוב בעולם.

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"אני בוגר בצלאל. התחלתי את דרכי כארט בשלמור-אבנון-עמיחי. ב-2007 עברתי לאדלר-חומסקי, בדיוק כשהמציאו את האייפון ומאז אני שם. פרסום זה התחום הטוב בעולם".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאתה הכי גאה בו? ולמה?

"קמפיין לבזק, '200 אלף ישראלים בעקבות הסיסמא של יעקב'. זו הייתה הפעם הראשונה שפעילות אינסטגרם לקחה חלק בתוך הפקת הסרט עצמו. בפרסומת שתלנו רמזים לגילוי הסיסמה ל-WIFI של יעקב בוזגלו, וכל האינטראקציה עם הגולשים נעשתה בסטורי של בזק ובמיניסייט ייעודי. מעבר לקמפיין הוליסטי וראשון מסוגו, הצלחנו גם להשיג מספרי השתתפות מדהימים. 220 אלף יוניקים במיניסייט, 13 אלף משתתפים, ו-9,000 מצטרפים חדשים לאינטרנט של בזק. בזכות עבודה נכונה עם הנכסים של משפחת בוזגלו באינסטגרם הגענו גם לקהלים חדשים ולמדיה אורגנית מטורפת".

ספר לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"מהלך שאני ממש אוהב הוא של חברת REI, ענקית האאוטדור האמריקאית. בבלאק פריידי, יום המכירות הכי חזק בחנויות ובאונליין בארה"ב, החברה החליטה לסגור את כל הסניפים ולהפסיק את המכירות באתר ליום אחד. הם אפילו העניקו לעובדים שלהם יום חופש במתנה כדי שגם הם ייצאו לטייל. את המהלך כולו ליווה האשטג ייעודי, optoutside#. תוך יממה בלבד עלו באינסטגרם מאות אלפי תמונות של גולשים בטבע, במסלולים ובאתרים ברחבי ארה"ב. האימפקט של המהלך הזה היה מיידי ובלתי נתפס. גם בהנעה של הגולשים לצאת לטייל וגם בהיקפי המכירות שגדלו במאות אחוזים, בימים שלפני ואחרי הבלאק פריידי. אני אוהב את המהלך הזה כי יש בו ערך חברתי אמיתי. סיכון שהמותג לוקח, והליכה עד הסוף עם הערכים שלו".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"כשזה מגיע לקריאייטיב באינסטגרם בפרט, ובסושיאל בכלל, כדאי לחשוב כמו יוצר תוכן ברשת, ולא כמו מותג.

כשאנחנו מפצחים קריאייטיב לאינסטגרם, אנחנו שואלים את עצמנו שתי שאלות עיקריות. אחת, איזה קריאייטיב יהיה הכי טבעי לגולשים לראות. השאלה השנייה היא איזה תוכן וערך מוסף הם יקבלו שלא עוסק רק במותג, במוצר או במבצע. אינסטגרם הוא עולם ומלואו. יש בו כמה זירות שונות, כמו הפיד, הסטורי והרילז ואינסוף פיצ'רים וכלים. אפשר לעשות שם דברים מטורפים מבחינת קריאייטיב. רק צריך להיות נאמנים לקהל ולפלטפורמה כשחושבים על הפתרון, ולא רק למותג ולדף המסרים".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"הכוח הגדול ביותר של אינסטגרם הוא היכולת לייצר מערכת יחסים ארוכה ויומיומית עם קהל היעד ולבנות קהילה סביב מותג. בחו"ל אפשר לראות את זה במותג Alo Yoga, שבשנים האחרונות יצר תוכן לאינסטגרם באמצעות מדריכות יוגה אמיתיות בשלל צבעים וגדלים, במקום דוגמניות. בתקופת המגפה הם צמחו בעיקר בזכות אימונים ביתיים שהועברו אונליין באינסטגרם וברחבי הרשת. מה שחיזק את מערכת היחסים אפילו יותר, והביא לגידול מדהים במכירות ישירות דרך הפלטפורמה".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב בפלטפורמה?

"אני חושב ומקווה שבעתיד נראה יותר ויותר משפיענים ויוצרי תוכן שמדברים את המותג בדרכם, מאשר מותגים שמדברים את המוצרים שלהם דרך משפיענים. יהיה תוכן הרבה יותר עשיר ומגוון בשוטף ולא בריף אחד עם קריאייטיב אחד שהמותג מוציא דרך 30 משפיענים בפעימה אחת".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות