"אינסטגרם מדברת לדורות שמאסו במסרים פרסומיים אגרסיביים וישירים ורוצים להתחבר למה שהם צורכים"
שופטת החודש מגיעה מעולם האופנה. התרומה הגדולה של אינסטגרם לדעתה בקידום האותנטיות באה לידי ביטוי בקוסמטיקה, מודל היופי והורות. "יש תחושה של חיבור מאוד גדול, שהכל מותר. שזה בסדר להרגיש מצוקה"
26.12.2021 נתן סטולרו
מיטל וינברג / צילום: מאי קשטן

מיטל ויינברג

בעלים ומנכ"לית במשרד מיתוג וקריאייטיב dmwa; בעלים ושותפה במותג אופנה OMA

מיטל וינברג אדר קולנוענית שהתפתחה בעולם האופנה, הוולנס והדיגיטל ומביאה את הגישה של לייף סטייל לתחומי החדשנות והטכנולוגיה בעולם פוסט מגיפה.

עולם האופנה תמיד יצר חוויה חיבר אל הרגש, היום אנחנו לוקחים את המומחיות הזאת ומשביחים סטארט אפים ומוצרים מהעולם החדש שמבינים את כוחו של סיפור טוב ורוצים להגיע הכי רחוק.

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"התחלתי את דרכי בעולם האופנה. הגעתי למשרת סטייליסטית ראשית בקסטרו, שם עבדתי כמה שנים. אחר כך עבדתי עם Mako ואתר 'סטייל ריבר', מחלוצי תחום מכירת האופנה ברשת. אחר כך יצאתי לדרך עצמאית, כמשפיענית/אושיית אופנה. היה לי בלוג אופנה ולאט לאט קיבלתי יותר ויותר פניות לייצור תוכן.

מפה לשם התחלתי לייצר תוכן עבור חברות אופנה שונות. לאט לאט הגיעו אלי לקוחות גם מתחומים אחרים ויחד עם השותף שלי הפכנו לפני שנתיים למשרד שיודע לקחת מותגים וללוות אותם בעולם הדיגיטלי ובעיקר בעולמות האונליין. אנחנו מלווים אותם לאורך המסלול של אסטרטגיה, מיתוג, עיצוב אריזה, עיצוב אתר, חוויית משתמש, תוכן, תוכן לסושיאל וניהול קמפיינים ממומנים".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאת הכי גאה בו? ולמה?

"בקרוב יעלה קמפיין שעשינו עבור MILUCCA, מותג הבית בקוסמטיקה של סופר פארם. הקמפיין מדבר על חוויות פנימיות וחיצוניות. היום בנקודה שבה הרשתות החברתיות נמצאות יש חיפוש של חוויה, תוך כדי מתח בין החוויה הפנימית לחיצונית. יש התכנסות סביב איך לחוות דברים. לכן, יש חוויות של סאונדים שנהיו דומיננטים ברשת. סאונדים שהם נורא חזקים ואינטימיים. אז הקמפיין החדש שהולך לעלות ל-MILUCCA מתעסק במתח הזה בין להיות את, שזו החוויה הפנימית שלך לבין החוויה החיצונית. חוץ מזה, אם להסתכל על קמפיינים שכבר רצים, אז עמוד האינסטגרם שיצרנו ל'סופר פארם בייביס' הוא דוגמה מצוינת. בנינו שם קהילה יפה ושיח הורי רענן שארזנו אותו בצורה מאוד ויזואלית נחשקת. ביססנו שיח וקהילה משתפת של הורים, עם כל מיני חוויות, סוגים ומקומות בארץ לחוויה הורית ישראלית".

מה הרעיון הכי טוב שהיה לך לקמפיין אינסטגרם שלא נמכר?

"אני עובדת על פרויקט שמחפש דרכים להשתמש בשליטה שלנו בסושיאל, בדרכים שיטיבו עם העולם. יש לפלטפורמה הזאת מקום מאוד משמעותי. אנחנו עובדים על הפרויקט הזה די הרבה זמן בשנה האחרונה ואני מאמינה שזה ייצא בקרוב. הכמיהה היא לראות איך אנחנו יכולים לתרום לעולם ולהתנהלות יום יומית צרכנית שהיא ידידותית לסביבה".

ספרי לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"Nike עושים את העבודה הכי מרשימה ומרגשת בסושיאל. ברמת המוצר הם סופר נחשבים. זה שהם לקחו את הכוח שלהם ואת כוח המותג שלהם כדי לדבר על נושאים חברתיים כל כך חשובים בצורה שהיא סופר קולית ולא מטיפנית, ומרגישה נורא מחברת, נורא עושה חשק להתחבר לכל ה-Vibe הזה. מדהים לראות איך מותג מתחבר מאוד חברתית ומפיץ מסרים חשובים. אם זה על נשים ואם זה על שחורים. ככה המותג מתחבר לגלים חברתיים ושינויים שבאמת נותנים לו דחיפה".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"זה משתנה כל הזמן. העיקרון הכי משמעותי זה להישאר מעודכן, מצד אחד, ומצד שני, באמת להבין שהטווח נורא רחב. תמיד צריך להבין שאתה עושה ורואה דברים בדרך הייחודית שלך. לכן חשוב ללכת עם זה. אני חושבת שהיום החיפוש אחר האותנטיות הוא בראש והראשונה האתגר של איך בעצם לספר דברים בצורה שהיא הכי מחברת ומערבת. זה נורא יפה לראות איך אנשים רגילים, ולא מפורסמים, הופכים למרכז הפעילות הזאת. זה גם יפה לראות איך כל התרבות הזאת של 'ללא פגמים' שמספרת שקר פשוט מנותקת ולכן גם נסדקת. אני רואה את הסדקים האלה, למשל, במודל היופי והצורה שבה מדברים על קוסמטיקה או הלבשה תחתונה כיום. פעם הראו מודל כביכול 'שלם ומושלם'. היום אנחנו רואים איך נשים חולקות את העור האמיתי שלהן או משתפות בכל מיני אתגרים בגוף. יש גם את הנושא של לחלוק את החוויה ההורית. בזכות הסושיאל, השיח ההורי הפך להיות מאוד משוחרר. אנחנו רואים את זה בעמוד של 'סופר פארם בייביס'. יש תחושה של חיבור מאוד גדול, שהכל מותר, שזה בסדר להרגיש מצוקה ושזה בסדר להרגיש את האתגרים שאנחנו מרגישים כהורים".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"אינסטגרם היא חלון הראווה החשוב ביותר שיש למותג היום. מעבר לזה שבניגוד לפלטפורמות פרסום אחרות היא מדברת לדורות שמאסו במסרים פרסומיים אגרסיביים וישירים ורוצים להתחבר למה שהם צורכים. כמו למשל דור ה'מילניאלס' ומטה. הם רוצים להרגיש שזה תואם לערכים שלהם ולדייק בדברים שחשובים להם. אינסטגרם זו פלטפורמה שעוזרת לנו בדברים האלה".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב על הפלטפורמה?

"אנחנו בתקופה שבה יש כמיהה לאותנטיות. בתקופה של משפיענים באינסטגרם והפקות שהן יותר דלות ונגישות. אנחנו רואים את זה יותר ויותר. אני חושבת שזאת המגמה, שלשם זה הולך. מבחינת קריאייטיב, אנחנו צועדים לקמפיינים ששמים דגש על החוויות שאפשר להזדהות איתן".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות