קבוצת ידיעות אחרונות ממשיכה לרכז משאבים בניסיון להקטין את התלות שלה בהכנסות מפרסום ולחזק את אחיזתה בתחום הדיגיטל
הנגיסות הראשונות הגיעו מהאינטרנט, אחריהן באו פייסבוק וגוגל וגזרו את חלקן • אפשר להמשיך לטמון ראש בחול ולהמתין לרגולטור, אבל עדיף לכלי התקשורת להכיר בכך שהפסידו במאבק על שוק הפרסום, ולבסס את המודל העסקי על גביית תשלום עבור תוכן • פרויקט מיוחד
שיחה עם יו"ר "גלובס" אלונה בר און • העילה: לקראת הקמת "חומת תשלום" לאתר העיתון; בפועל: שיחה על עיתונות • הדיאלוג המלא ונטול התנאים המוקדמים – בפודקאסט "אוף דה רקורד"
כלי התקשורת המובילים בעולם מאמצים את המודל של חומת תשלום, ו"גלובס" עושה היום צעד ראשון בדרך אל היעד • גדי להב, לשעבר מנהל מחלקת המוצר הדיגיטלי של "פייננשל טיימס": "כשההכנסות תלויות בקוראים, צריך להבין מה קורה איתם ולא לדלג עליהם. צריך לגרום להם לרצות לשלם"
מהיום אנחנו מציעים לקוראינו בדיגיטל להירשם לאתר ולהצטרף אלינו כמנויים משלמים • בכך אנו מיישרים קו עם המגמה העולמית של מודל עסקי ששם את המנויים במרכז, במסע שמחזיר את הכבוד לקוראים ואת הערך למילים