גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בלאק פריידיי

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום • מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

ירידה משמעותית בהזמנות מהאתרים הבינלאומיים, ובעיקר הסיניים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ירידה חדה בהזמנות משיין ועלי אקספרס בנובמבר

השפעות המלחמה על הגעת משלוחים מחו"ל הובילו לירידה משמעותית בהזמנות, בעיקר מהאתרים הבינלאומיים, עוד טרום מתקפות החות'ים על ספינות בים האדום • המרוויחים הגדולים: המותגים הישראלים, שרושמים התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים

מרכז קניות של ביג בסוף השבוע האחרון (בלו פריידיי) / צילום: ביג מרכזי קניות

בלו פריידיי סייע למכירות הקמעונאיות, אך הן נמוכות בהשוואה לשנה הקודמת

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בחנות הפיזיות ובאונליין • מנתוני הפניקס גמא עולה כי מבצעי הסופ"ש האחרון הצליחו הרבה יותר משופינג IL, וכי ענף האופנה רושם את הזינוק הגבוה ביותר - ועוקף אפילו את ביצועיו בספטמבר

בבלאק פריידי קל יותר לערוך השוואות מחירים ולהבטיח מחיר טוב יותר / צילום: Reuters, Axel Heimken/dpa

עלייה של 7.5%: למרות האינפלציה, האמריקאים מסתערים על בלאק פריידיי

השנה הוצאות המסחר האלקטרוני בארה"ב במהלך הבלאק פריידיי עלו ב-7.5% בהשוואה לשנה הקודמת, והגיעו לשיא של 9.8 מיליארד דולר • עפ"י הנתונים, נוטרו כטריליון ביקורים באתרי קמעונאות בארה"ב, עם 18 קטגוריות מובילות ו-100 מיליון פריטים ייחודיים

ימי הקניות של השנה / איור: גיל ג'יבלי

נובמבר הגיע: כך מתכננות החברות הגדולות במשק לקיים את ימי הקניות

להפוך את בלאק פריידיי לבלו נובמבר, לתת דגש על סחורה כחול־לבן ולהעמיק את ההנחות: אחרי חודש של ירידה חזקה במכירות בעקבות המלחמה, סמנכ"לי השיווק מחפשים דרכים לקיים את ימי הקניות של השנה - אבל קצת אחרת • כתבה שלישית בסדרה

איור: גיל ג'יבלי

המכירות המקוונות בעולם בירידה. האם חודשי הקניות של סוף השנה יראו שינוי?

המכירות המקוונות בארה"ב רשמו ירידה לראשונה מאז שנת 2014 - כך עולה מדוח סיילספורס לרבעון השני של השנה • בכל העולם צרכנים מושפעים מחוסר הוודאות הכלכלית, אך אתרי איקומרס שינהלו נכון את הנחות ומבצעי נובמבר ודצמבר עשויים להטות את הכף

המהלך של פארק המיחזור חיריה להפחתת קניות / צילום: באדיבות פארק המחזור חירייה

5 שאלות שאנשי שיווק צריכים לשאול את עצמם על חגי האיקומרס

חודש הקניות נובמבר כבר מאחורינו, וסביר להניח שמנהלי החברות שקועים עמוק בסיומן של תוכניות העבודה וסגירת 2022 • ועדיין, לכל מותג, קטן או גדול, כדאי לחשוב איך לעשות את הדברים אחרת בשנה הבאה: מיצירת מסורת חדשה ועד צרכנות חכמה

ימי הקניות הובילו לגידול של כ־40% בהזמנות האונליין / צילום: Shutterstock

הקונים כבר לא מתרגשים מימי הקניות של נובמבר, והחודש כולו הפך לחגיגה

חודש הקניות הסתכם בגידול של כ-40% במספר ההזמנות באתרים המובילים לעומת אוקטובר • אתרי המרקטפלייס, המרכזים מוצרים מקטגוריות רבות, נמצאים במגמת התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בישראל

יובל אזולאי, סמנכ''ל תוכניות, מאנדיי / צילום: נתנאל טוביאס

עצים במקום מתנות: המתנה החדשה בכנסים

המחיר הסביבתי שגובה תעשיית המזכרות הממותגות בכנסים מוביל לשינוי • וגם: האם תנועת הקניות באתרי האינטרנט בבלאק פריידיי היא מזויפת? • אירועים ומינויים

הרשתות לא מגבילות את ההנחות למסגרת זמן צרה בניגוד לשנים קודמות / צילום: Reuters, Axel Heimken/dpa

למה האמריקאים לא השתוללו והתפרצו לחנויות בבלאק פריידיי השנה

הקונים חזרו לחנויות לאחר שנתיים של הפרעות בגלל המגפה, אבל מחירי הדלק והמזון מרחפים מעל קניות החגים בארה"ב כעננה קודרת

מבצעי בלאק פריידי / צילום: Associated Press, Darron Cummings

הבלאק פריידיי פוגש את האינפלציה: בעולם מעריכים שהזמנות האונליין יירדו ב־7%

החודשים נובמבר ודצמבר ידועים כשיאני המכירות השנתיים, אולם ב־2022 עליות המחירים הגלובליות מאיימות על הרווחיות של הקמעונאים • מסקר שערכה ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים Panel4all עולה כי 71% מהישראלים יוציאו סכום דומה או נמוך יותר מזה שהוציאו בשנה שעברה

קניות באינטרנט / צילום: Shutterstock, Natee Photo

מוציאים את הארנק: 20 האתרים המקוונים עם המכירות הגבוהות בישראל החודש

הרכישות המקוונות שברו שיאים בנובמבר האחרון בכל העולם, וגם בארץ • למי הישראלים שומרים נאמנות, עד כמה משתלם לחברות להרחיב את היצע מוצרים באתרים, ואיזה ענפים רשמו את הגידול המשמעותי ביותר • הדירוג החודשי של אתרי הקניות המצליחים ביותר בישראל

מבצעי בלאק פריידי. Giving Tuesday הוא סוג של ''תרבות נגד'' מול תרבות הצריכה / צילום: Associated Press, Darron Cummings

איך חגי הקניות ותקופת הקורונה משפיעים על התרומות?

בישראל יש מיצוי נמוך יחסית של זיכוי ממס בגין תרומה • אולי בשלה העת שגם תורמים ישראלים (יחידים וחברות) ינצלו את הדקה ה-90 לקראת סוף השנה האזרחית כדי להשתמש בהטבת המס שהמדינה מעניקה, לטובת קידום של מה שחשוב להם באמת

הישראלים ביצעו במהלך יום שישי עסקאות אשראי בסכום כולל של 1.125 מיליארד שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, William Potter

באילו אפליקציות הישראלים השתמשו הכי הרבה בבלאק פריידיי?

האפליקציות המובילות בשימוש בסופ"ש האחרון היו זארה, אסוס ואמזון • וגם: הקניות בבתי העסק צמחו ב-113 מיליון שקל, עלייה של 22.3% לעומת יום הקניות המבוקש בשנה שעברה, בעוד הקניות אונליין באתרים בארץ צמחו בכ-70 מיליון שקל

סניף של הכל-בו 'נורדסטרום' בלוס אנג'לס שבו אירעו אירועי השוד ב'בלאק פריידי'' / צילום: Shutterstock, Michael Gordon

הבלאק פריידיי הגיע לעולם הפשע: גל חריג של פריצות בקניונים בארה"ב

שורה של מעשי "שוד והרס" - פריצות מהירות לחנויות ובזיזה של סחורה - מלווה השנה את בלאק פריידיי • המומחים מייחסים את התופעה, בין שאר הגורמים, למחסור בסחורה אצל ארגוני פשע שעוסקים בסחר "שחור"

קניות באינטרנט / צילום: Shutterstock, Natee Photo

יותר מ-745 מיליון שקל עד כה: הישראלים מסתערים על מבצעי הבלאק פריידיי

עפ"י נתוני שב"א, נרשמה עלייה של יותר מ-22% הבוקר בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי לעומת השנה שעברה • הדקה העמוסה הבוקר הייתה 12:13, במהלכה נרשמו למעלה מ-12,800 עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 3.2 מיליון שקל

איך לקנות באינטרנט ולא ליפול להונאה / צילום: Shutterstock, Natee Photo

איך לעשות קניות ברשת ולא ליפול להונאה

חודש הקניות בפתח, ובחלק מהאתרים כבר החלו להציע את ההנחות של נובמבר, אולם רצוי שנשמור על עצמנו מהסכנות הנלוות, כמו הונאות ואירועי סייבר • איך כדאי לנו לרכוש בצורה נכונה ועדיין לשמור על עצמנו?

אמא + ילדות בחנות בגדים / צילום: אייל פישר

האמת מאחורי הרעב האנושי לשופינג

היכולת לראות מעבר למבצעי נובמבר היא היכולת להתחבר פנימה, להגביר יכולת לוויסות רגשי ולחזק חשיבה ביקורתית, שהיא עוגן אמיתי במציאות החיים שלנו • את היכולת הזו צריך להעביר גם לילדינו שגדלים בתוך סביבה צרכנית

שירות המיון הארצי של דואר ישראל / צילום: איל יצהר

איך להגדיל את המכירות בחגי הקניות של נובמבר ולשמור על המוניטין לכל השנה

חודש נובמבר הוא הזדמנות גדולה לצרכנים, אבל לא פחות מזה - למוכרים באתרי האונליין • שלומי נידם, שמוכר באמזון ביותר מ-10 מיליון דולר בשנה, מסביר מה ההבדל בין הלקוחות האמריקאים לאירופאים, מתי צריך להתחיל לתפוס מקום במחסנים, ולמה הכי חשוב לתת לרוכשים ודאות בתחום השילוח

קניון איילון - פתיחת החנויות לאחר סגר / צילום: כדיה לוי

איך לנהל את התקציב המשפחתי בעונת פיתויי הקניות

השיווק אגרסיבי, המבצעים נראים אטרקטיביים, ובתרבות של צריכה קשה להשאיר את האשראי בכיס, במיוחד בתקופת חגיגות הקניות • איך לבחור מה לקנות, מה להשוות ומאילו מניפולציות להיזהר