גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תחבורה שיתופית

עוד כתבות

אפליקציית ליפט / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

בגלל טעות כתיב בדוח: המניה שזינקה ב-60%

שגיאת כתיב שנפלה באחד הנתונים בדוח של חברת התחבורה השיתופית ליפט (Lyft) הובילה משקיעים לחשוב כי היא צפויה להרוויח משמעותית יותר ממה שצפוי לה • לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה ציין את הטעות, העלייה במניה במסחר המאוחר התמתנה לכ-16%

איתי ראב''ד, מנכ''ל ליים ישראל / צילום: דרור סיתהכל

הוא למד משפטים ואז משחק. היום הוא אחראי ל-50% משוק הקורקינטים השיתופיים בארץ

"קראו לי להקים את LIME ישראל כשהייתי בן 29. שבועיים אחר כך קראו לי להקים את הפעילות בקופנהגן, עם 400 קורקינטים ו-30 עובדים, תוך שבוע - ועשיתי גם את זה" • שיחה קצרה עם איתי ראב"ד, מנכ"ל LIME ישראל

אופנועים של חברת בליץ / צילום: יונתן בלום

ארבע החברות האלה איבדו עשרות אחוזים משוויין בשנה. מה משותף להן?

מניות חברות הפועלות בתחומי היבוא המקביל של מכוניות, רכב שיתופי, יבוא מצברים וצמיגים ומכירת קטנועים חשמליים ספגו ירידות חדות בבורסה בת"א, על רקע ביצועים עסקיים חלשים • מי הם בעלי המניות שספגו את עיקר ההפסדים?

אפליקציית אובר, ניהלה מו''מ עם גט טקסי לפני שעזבה את הארץ / צילום: יח''צ-יוסי זליגר

בלעדי לפני שאובר עזבה את ישראל: כשלו שיחות מיזוג עם גט

לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״

מונית של חברת Uber / צילום: Shutterstock

הסיבה לכך ששתי אפליקציות תחבורה עזבו את ישראל

אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו

רן ברודר / צילום: דניס קפל

המנכ"ל שרוצה להפוך את הקורקינטים החשמליים לתחבורה ציבורית מסובסדת

"תעשיית הקורקינטים השיתופיים בישראל מתאזנת. אני מעריך שבשנה–שנתיים הקרובות נתחיל לראות דילול של חברות שרצות עדיין רק על כספי משקיעים" • שיחה קצרה עם רן ברודר, מנכ"ל הפעילות של BIRD בישראל

קורקינטים חשמליים של ליים בתל אביב / צילום: איל יצהר

סיבוב פרסה בענף הקורקינטים: ליים חושפת ביצועים כספיים. האם הפכה רווחית?

חברת הקורקינטים הגדולה בעולם חושפת היום כמה מהכנסותיה באופן מבוקר • עפ"י הנתונים, הכנסות ליים עלו ב-2022 ב-33% והגיעו ל-466 מיליון דולר ברוטו, אך לא חשפו את הרווח הנקי

מייסדי Bookaway: דיויד יצחקי, נועם טויסטר ועומר טשמכר / צילום: עירד נצר

להפוך את אי-הנוחות לסטארט-אפ: החברה שעוזרת למטיילים בדרום אמריקה ובמזרח

ירח דבש בפיליפינים הוביל את נועם טויסטר להקמת בוקאווי, שמוכרת אונליין כרטיסים לאוטובוסים בינעירוניים, לרכבות ולמעבורות ברחבי העולם • אחרי שניצלה את ימי המגפה לרכוש מתחרות שנקלעו לקשיים, בוקאווי מכוונת להיות השחקנית הגדולה בתחום בתוך שנה וחצי • הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס ל-2022

רוכבי קורקינט חשמלי שיתופי בכיכר קונקורד בפריז / צילום: Shutterstock, JeanLucIchard

אחרי שנים של קידום תחבורה שיתופית, פריז שוקלת לאסור על קורקינטים שיתופיים

אחרי שורה של תאונות, תלונות אזרחים על נסיעה על המדרכות ומקרי מוות, עיריית פריז שוקלת לאסור באופן גורף על השימוש בקורקינטים השיתופיים • בירת צרפת הייתה הראשונה באירופה שהשיקה מערכת רחבה להשכרת אופניים שיתופיים

עבודות באיילון צפון לקראת פתיחת מקטע חדש של נתיב פלוס בחמישי הבא / צילום: סיוון שחור, ענבה, לע''מ

החל מהשבוע הבא: נתיב פלוס מתרחב למקטע חדש בנתיבי איילון

המקטע החדש יתווסף על איילון צפון ובכך ישלים 15 ק"מ רצופים של נתיבי העדפה לנת"צ • הבעיה העיקרית בפרויקט היא האכיפה על מספר האנשים ברכב, שמוטלת כרגע על יחידת האופנוענים של המשטרה

כביש 6 / צילום: תמר מצפי

הרחבת כביש 6: מיכאלי לא הופכת את הפירמידה, היא מנציחה אותה

הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים

גיל לייזר

הכירו את המנכ"ל שמתכנן להיות "נטפליקס של התחבורה השיתופית"

כשמנכ"ל גוטו גלובל גיל לייזר נתקע בפקקים, הוא לא מקטר • הוא יודע שהגודש רק מקרב אותו למטרה: לגרום לכמה שיותר תושבי ערים לוותר על הרכב הפרטי לטובת מנוי משולב לשלל אמצעי תחבורה שיתופיים • רגע לפני שהחברה נכנסת לבורסה בת"א, הוא מספר על המשקיעים אדם נוימן ומשפחת אונגר, מסביר שהוא לא מודאג מההפסדים ומתייחס גם למיזם השנוי במחלוקת אוטו-תל

גיל לייזר / צילום: ענבל מרמרי

בפי 4 מהשווי שבו השקיע בה אדם נוימן: גוטו גלובל מבקשת להתמזג לפי 120 מיליון דולר

במיזוג עם החברה הבורסאית נרהטק מכוונת חברת הרכב השיתופי לשווי השאפתני, למרות הפסדים של קרוב ל-50 מיליון שקל בפחות משנתיים • קופת המזומנים של גוטו גלובל עמדה בסוף ספטמבר על פחות מ-2.5 מיליון שקל

מימין: קוניק, רובינשטיין, פדלון, חולדאי, ברוט, גרובר / צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

מי צריך את הממשלה? רשויות בגוש דן הכריזו על שת"פ תחבורתי

ההצעה לכלול בחוק ההסדרים תוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות נפלה, אך כעת שבעה ראשי רשויות מקומיות בגוש דן החליטו לקדם שיתופי פעולה תחבורתיים ביניהם, גם ללא הממשלה • רון חולדאי: "רק שיתוף פעולה בין ערינו יביא להתקדמות ושיפור מערכת התחבורה"

שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הגיע העת שהממשלה תפעל להוציא אותנו באמת מהפקקים

התוכניות החדשות אולי לא יחלצו את ישראל מהכאוס בכבישים, אבל הגיע הזמן לשלב אוטובוסים חשמליים ואגרות גודש - ובהקדם

עומס תנועה. התחבורה הציבורית שלנו לא רלוונטית לחלק גדול מהאוכלוסייה / צילום: אייל פישר

תחבורה ציבורית תחילה, אגרת גודש בהמשך

האגרה לא תגרום לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית כשזו מפגרת בשנות דור אחרי העולם • ללא שינוי מהותי, מדובר בעוד מס שאיתו על הציבור להתמודד

מוצרי GoTo / צילום: שי יחזקאל

פותחת שגרירות בגרמניה: שגריר רוכשת חברה המפעילה אלפי קטנועים חשמליים

החברה הגרמנית פועלת בברלין, המבורג ומינכן, ומשרתת כ-350 אלף משתמשים • הרכישה בוצעה באמצעות חברת הרכב השיתופי גוטו גלובל, המוחזקת בידי שגריר, כנגד הקצאת רבע ממניותיה בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר

מוצרי GoTo / צילום: שי יחזקאל

גו טו גלובל שבשליטת שגריר רוכשת חברה לתחבורה עירונית בגרמניה

החברה הגרמנית מפעילה אלפי קטנועים חשמליים בערים שונות • היקף העסקה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים

אובר. המניה נסחרת בדיסקאונט לחברות צמיחה מובילות / צילום: Associated Press, Richard Drew

אובר נוסעת בכיוון הנכון

מניות חברות הצמיחה, שנהנו מביצועי יתר חזקים בתקופת המגפה, מציגות לאחרונה חולשה יחסית לשוק המניות הכללי - שמייצרת פוטנציאל לטווח ארוך • ספקית פלטפורמת התחבורה השיתופית Uber היא דוגמה לחברת צמיחה שנהנית מהתאוששות הכלכלה הגלובלית

ערן יעקב ומיכל הלפרין / צילומים: תמר מצפי, כדיה לוי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

בלעדי אובר עוד לא כאן, אבל הרגולטרים כבר מתכוננים: רשות התחרות מקדמת הטבות מיסוי לנהגים בתחבורה שיתופית

ראש רשות התחרות מיכל הלפרין ומנהל רשות המסים ערן יעקב נפגשו כדי לדון במיסוי תחבורה שיתופית • הלפרין תומכת בפטור ממס על נהגים שמבצעים נסיעות • גורם ברשות המסים: "הנהגים הללו אינם שונים מבעלי עסק אחר. אין הצדקה עניינית או מוסרית לפטור דווקא אותם ממס"