שגיאת כתיב שנפלה באחד הנתונים בדוח של חברת התחבורה השיתופית ליפט (Lyft) הובילה משקיעים לחשוב כי היא צפויה להרוויח משמעותית יותר ממה שצפוי לה • לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה ציין את הטעות, העלייה במניה במסחר המאוחר התמתנה לכ-16%
"קראו לי להקים את LIME ישראל כשהייתי בן 29. שבועיים אחר כך קראו לי להקים את הפעילות בקופנהגן, עם 400 קורקינטים ו-30 עובדים, תוך שבוע - ועשיתי גם את זה" • שיחה קצרה עם איתי ראב"ד, מנכ"ל LIME ישראל
מניות חברות הפועלות בתחומי היבוא המקביל של מכוניות, רכב שיתופי, יבוא מצברים וצמיגים ומכירת קטנועים חשמליים ספגו ירידות חדות בבורסה בת"א, על רקע ביצועים עסקיים חלשים • מי הם בעלי המניות שספגו את עיקר ההפסדים?
לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״
אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו
"תעשיית הקורקינטים השיתופיים בישראל מתאזנת. אני מעריך שבשנה–שנתיים הקרובות נתחיל לראות דילול של חברות שרצות עדיין רק על כספי משקיעים" • שיחה קצרה עם רן ברודר, מנכ"ל הפעילות של BIRD בישראל
חברת הקורקינטים הגדולה בעולם חושפת היום כמה מהכנסותיה באופן מבוקר • עפ"י הנתונים, הכנסות ליים עלו ב-2022 ב-33% והגיעו ל-466 מיליון דולר ברוטו, אך לא חשפו את הרווח הנקי
ירח דבש בפיליפינים הוביל את נועם טויסטר להקמת בוקאווי, שמוכרת אונליין כרטיסים לאוטובוסים בינעירוניים, לרכבות ולמעבורות ברחבי העולם • אחרי שניצלה את ימי המגפה לרכוש מתחרות שנקלעו לקשיים, בוקאווי מכוונת להיות השחקנית הגדולה בתחום בתוך שנה וחצי • הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס ל-2022
אחרי שורה של תאונות, תלונות אזרחים על נסיעה על המדרכות ומקרי מוות, עיריית פריז שוקלת לאסור באופן גורף על השימוש בקורקינטים השיתופיים • בירת צרפת הייתה הראשונה באירופה שהשיקה מערכת רחבה להשכרת אופניים שיתופיים
המקטע החדש יתווסף על איילון צפון ובכך ישלים 15 ק"מ רצופים של נתיבי העדפה לנת"צ • הבעיה העיקרית בפרויקט היא האכיפה על מספר האנשים ברכב, שמוטלת כרגע על יחידת האופנוענים של המשטרה
הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים
כשמנכ"ל גוטו גלובל גיל לייזר נתקע בפקקים, הוא לא מקטר • הוא יודע שהגודש רק מקרב אותו למטרה: לגרום לכמה שיותר תושבי ערים לוותר על הרכב הפרטי לטובת מנוי משולב לשלל אמצעי תחבורה שיתופיים • רגע לפני שהחברה נכנסת לבורסה בת"א, הוא מספר על המשקיעים אדם נוימן ומשפחת אונגר, מסביר שהוא לא מודאג מההפסדים ומתייחס גם למיזם השנוי במחלוקת אוטו-תל
במיזוג עם החברה הבורסאית נרהטק מכוונת חברת הרכב השיתופי לשווי השאפתני, למרות הפסדים של קרוב ל-50 מיליון שקל בפחות משנתיים • קופת המזומנים של גוטו גלובל עמדה בסוף ספטמבר על פחות מ-2.5 מיליון שקל
ההצעה לכלול בחוק ההסדרים תוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות נפלה, אך כעת שבעה ראשי רשויות מקומיות בגוש דן החליטו לקדם שיתופי פעולה תחבורתיים ביניהם, גם ללא הממשלה • רון חולדאי: "רק שיתוף פעולה בין ערינו יביא להתקדמות ושיפור מערכת התחבורה"
התוכניות החדשות אולי לא יחלצו את ישראל מהכאוס בכבישים, אבל הגיע הזמן לשלב אוטובוסים חשמליים ואגרות גודש - ובהקדם
האגרה לא תגרום לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית כשזו מפגרת בשנות דור אחרי העולם • ללא שינוי מהותי, מדובר בעוד מס שאיתו על הציבור להתמודד
החברה הגרמנית פועלת בברלין, המבורג ומינכן, ומשרתת כ-350 אלף משתמשים • הרכישה בוצעה באמצעות חברת הרכב השיתופי גוטו גלובל, המוחזקת בידי שגריר, כנגד הקצאת רבע ממניותיה בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר
החברה הגרמנית מפעילה אלפי קטנועים חשמליים בערים שונות • היקף העסקה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים
מניות חברות הצמיחה, שנהנו מביצועי יתר חזקים בתקופת המגפה, מציגות לאחרונה חולשה יחסית לשוק המניות הכללי - שמייצרת פוטנציאל לטווח ארוך • ספקית פלטפורמת התחבורה השיתופית Uber היא דוגמה לחברת צמיחה שנהנית מהתאוששות הכלכלה הגלובלית
ראש רשות התחרות מיכל הלפרין ומנהל רשות המסים ערן יעקב נפגשו כדי לדון במיסוי תחבורה שיתופית • הלפרין תומכת בפטור ממס על נהגים שמבצעים נסיעות • גורם ברשות המסים: "הנהגים הללו אינם שונים מבעלי עסק אחר. אין הצדקה עניינית או מוסרית לפטור דווקא אותם ממס"