גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מערכת ריס

עוד כתבות

תור בביג באר שבע לאחר שהחנויות נפתחו השבוע / צילום: יח"צ

בלעדי הישראלים מסתערים על החנויות: איפה הם קונים ומי המרוויחים הגדולים

נתוני ריס שהגיעו לידי גלובס מציגים גידול משמעותי בפדיונות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019, טרם פרוץ המגפה • הקניונים נהנו מהצמיחה, אבל יש מי שאפילו יותר

קניון ביג אשדוד / צילום: עדי גרוס

אופטימיות בקניונים: הפדיונות בשבוע החזרה לפעילות מציגים צמיחה של 63%

ההשוואה נעשתה לעומת השבוע של פורים ב-2019, כיוון שבשבוע המקביל ב-2020 כבר נרשמה ירידה בפעילות על רקע תחילת התפרצות מגפת הקורנה בישראל • לפי אותה השוואה, פדיונות המרכזים הפתוחים צמחו ב-93% • הובילו את הצמיחה ביג פאשן אשדוד, קניון עזריאלי מלחה וקניון עזריאלי בגבעתיים

קניון עזריאלי, ת"א. "תעסוקה שתתאים לצרכי המחר"   / צילום: שלומי יוסף

"השנה הקשה ביותר של שוק הרשתות והקניונים": ירידה של 29% במכירות ב-2020

מנתוני ריס עולה כי קניוני עזריאלי הושפעו מ"ירידה חדה בקניון עזריאלי ת"א שסופג בתקופת הקורונה את הפגיעה החמורה ביותר הקיימת בשוק", והקבוצה מסכמת את השנה עם ירידה של 48% במכירות • המרכזים הפתוחים נהנו מיותר ימי עבודה ומהעדפה של "האוויר הפתוח", ורושמים ירידה של 15% בלבד

תור של אנשים שמחכים להיכנס לחנות H&M / צילום: ביג מרכזי קניות

בלעדי מרכזי הקניות הפתוחים חזרו לפעול, והפדיונות מזנקים ב-109%

כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי גלובס וסוקרים את השינוי בפדיון ב-30 מרכזי קניות פתוחים בין 17-22 בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד • ביג פאשן אשדוד רשם את הפדיון היומי הגבוה ביותר - 143 שקל למ"ר

הפדיונות במרכזי הקניות מתאוששים? מכירות גבוהות לעומת הממוצע ב-2019

בשלושת הימים האחרונים נרשמה מגמה חיובית בקניונים ובמרכזים הפתוחים • לפי נתוני חברת ריס, ממוצע הפדיון היומי עמד אתמול על כ-56 שקל למ"ר, לעומת 45 שקל למ"ר בממוצע ב-2019 • מרכזי המסחר הפתוחים משכו יותר לקוחות מאשר הקניונים

קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף

פברואר השחור: ירידה של כ-6% בפדיונות הקניונים בחודש החולף

נמשכת המגמה: פדיונות הקניונים מושכים את השוק למטה, בעוד המרכזים הפתוחים שומרים על יציבות לעומת פברואר אשתקד • הפדיונות ביום הבחירות היו החלשים ביותר מבין שלושת מועדי ההצבעה בשנה האחרונה

קניון עזריאלי, ת"א. "תעסוקה שתתאים לצרכי המחר"   / צילום: שלומי יוסף

פתיחה אופטימית ל-2020: גידול של 3.2% בפדיונות הקניונים והמרכזים המסחריים בינואר

הקניונים מציגים גידול של 2.4% לעומת ינואר אשתקד, בעוד שהמרכזים הפתוחים צומחים ב-4.4%

חגיגת הנחות ברשתות האופנה / צילום: שני מוזס, גלובס

סיכום 2019 באופנה: ירידה של 3% בפדיונות הקניונים

כך עולה מנתוני RIS ביחס לשנת 2018 • ברבעון הרביעי של השנה נרשמה ירידה של 2% במכירות חנויות זהות בקניונים, לעומת גידול של 1.9% בפדיונות חנויות במרכזים הפתוחים • ויש גם סיבה לאופטימיות: במהלך דצמבר נרשם תיקון לירידות החריגות של נובמבר עם עלייה של 3.8% בכלל השוק

אנשים ממלאים את דיזנגוף סנטר ביום הבחירות לעיריות 2018 / צילום: שני מוזס

פדיונות הקניונים לא התרוממו בספטמבר: ראש השנה והבחירות לא הצליחו לעורר את ענף האופנה

יום השבתון בבחירות האחרונות לא הביא עמו בשורה למרכזי הקניות, ונרשמה בו ירידה של כ-5% לעומת הבחירות הקודמות באפריל • הפדיון היומי בספטמבר מציג ירידה של 0.7%, ואילו בתקופת ראש השנה נרשמה ירידה של כ-4% בימים שקדמו לחג ביחס לשנה שעברה

הירידה במכירות הקניונים נמשכת; המרכזים הפתוחים דווקא מציגים עליות

הקניונים האזוריים מציגים ירידה של 1.6% במכירות המצטברות של חודש יולי 2019, זאת לעומת גידול של 2.7% במרכזים הפתוחים - כך לפי נתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס" • הפער בולט גם בהסתכלות על מכירות לפי פדיון יומי למ"ר

קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף

ענף האופנה סוגר עוד מחצית שלילית: פדיונות הקניונים צנחו במעל 4%

עיקר הירידות התרחשו בקניוניום האזוריים, בעוד שהמרכזים הפתוחים נפגעו פחות וירדו "רק" ב-2% במחצית הראשונה של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • בממוצע ארצי מדובר בירידה כוללת של 3%

קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף

עוד לפני אמזון: מכירות הקניונים צנחו ב-4% בשליש הראשון של 2019

מנתוני RIS עולה כי חג הפסח ויום השבתון בבחירות לא הצילו את המכירות בחודשים מרץ-אפריל 2019 • היועץ תמיר בן שחר: "להפסיק להגדיל את החנויות, כאשר ברור לכול שהגודל לא מייצר יותר פדיון למ"ר ורווחיות"

קניון עזריאלי היום / צילום: שלומי יוסף

פסח או הבחירות: מה יצליח להציל את הירידות החדות במכירות הקניונים?

"המצב קשה, קטסטרופה גם בקניונים המובילים" - כך אמר לנו השבוע גורם בכיר בשוק המסחר הקמעונאי • האם חג הפסח או יום השבתון בבחירות יצילו את המצב?

קניון, אילוסטרציה \ צילום: שאטרסטוק

מתכווצים במידה: מכירות הקניונים ירדו ב-2% בחודש פברואר

כך עולה מנתוני מערכת ריס • מגמת הירידה המתמשכת מתרחשת רקע השינויים בהרגלי הצריכה והגידול בקניות באונליין

קניון עזריאלי היום / צילום: שלומי יוסף

גם הבחירות לא עזרו: ירידה של 3% במכירות הקניונים בחודשים ספטמבר-אוקטובר

מנתוני חברת ריס שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי גם הבחירות לא הצילו את מכירות הקניונים בחודשים ספטמבר-אוקטובר • עד 29 באוקטובר עמדו מכירות ספטמבר-אוקטובר על ירידה של 5.3%, כאשר בסופו של החודש הירידה עמדה על כ-3% בלבד

מעיל סקי ברשת למטייל / צילום: אתר החברה

לפני כולם דצמבר חלש בשוק האופנה: הרשתות מחכות לסערה

מכירות האופנה וההנעלה בחודש דצמבר ירדו בשיעור חד של 10%-11% ■ צביקה שוימר, מנכ"ל דלתא ישראל: "אין קסמים. כשאין גשם, המצב לא טוב"

לפני כולם ירידה במכירות האופנה בקניונים; "קטסטרופה"

פדיונות האופנה בקניונים צנחו ב-5% בינואר-אפריל, וגם חודש מאי לא מעודד ■ רוב הרשתות מייחסות את המצב בשוק האופנה למצב הכללי במשק, אך בחלק מהן טוענים כי המכירות הושפעו גם ממזג-האוויר ומריבוי שטחי המסחר

לפני כולם נובמבר קר: מכירות האופנה וההנעלה צנחו ב-9.6%

למרות שרשתות האופנה וההנעלה השיקו כבר את קולקציות החורף, מזג-האוויר בחודש נובמבר השנה היה קייצי במיוחד ופגע במכירות

"רשתות האופנה הגדולות מתחזקות, הקטנות מתרסקות"

נתוני ריס: במחצית הראשונה של השנה 181 חנויות השייכות ל-13 רשתות רשמו ירידה של יותר מ-10% במכירות ■ מנכ"לית רשת Celio: "בעונת הקיץ הנוכחית, החל מחודש מארס, יש התחזקות מאוד רצינית של הרשתות הבינלאומיות"

לפני כולם אופנה והנעלה: עלייה של 0.7% בלבד במכירות ב-2012

על-פי נתוני מערכת ריס, מכירות הנעליים צנחו אשתקד ב-7% ■ ברבעון הרביעי ירדו כלל המכירות בענף האופנה וההנעלה ב-3.5%