גינדי פירסמה סקר נדל"ן מחמיא - ו"שכחה" לציין שמימנה אותו

מחקר שבוצע ע"י מכון גאוקרטוגרפיה מציב את גינדי במקום הראשון מבין חברות הנדל"ן בכל הנוגע לרמת ההתעניינות של רוכשי הדירות ■ הם רק שכחו לציין שגינדי מימנו את המחקר

היום (א') אחה"צ שוגר למערכות העיתונים הכלכליים "מחקר כלכלי" על שוק הנדל"ן בישראל מבית היוצר של מכון הסקרים גאוקרטורגפיה. המחקר בחן את מידת העניין, ההעדפות ומידת הביטחון של ציבור רוכשי הדירות בחברות השונות הפעילות בתחום הנדל"ן בישראל.

תוצאות המחקר פורסמו בכלי התקשורת, בהם גם כאן באתר "גלובס", כשהן מציגות תמונת מצב מחמיאה במיוחד לחברת גינדי השקעות. לפי הסקר, ניצבת גינדי בצמרת החברות הקבלניות בקריטריונים הקשורים למידת העניין של רוכשי הדירות ולביטחונם בחברה הקבלנית.

המחקר הוצג כאוביקטיבי לחלוטין, בחתימת אחד ממכוני המחקר המכובדים בארץ. אלא שמבט מדוקדק בתרשימים המצורפים להודעה לעיתונות שהופצה אחר הצהרים, מגלה כי בכמה מהעמודים שולב הלוגו של חברת "גינדי השקעות" - עובדה שהעלתה תהיות באשר למקורם של הנתונים ולעומד מאחוריהם.

ואכן, בבדיקה שערך אתר "גלובס" התברר כי המחקר מומן במלואו ע"י חברת גינדי השקעות. במכון המחקר שביצע את העבודה, גיאוקרטוגרפיה, לא ראו - ועדיין לא רואים - צורך להזכיר זאת: "גינדי לא בחרו את השאלות שהוצגו במסגרת הסקר ולא היו מעורבים בהליך הבדיקה עצמו", טענה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל מכון המחקר.

- ואם התוצאות היו לרעת גינדי, התוצאות היו יוצאות לידיעת הציבור?

"סביר להניח שלא".

בתגובה לשאלת גלובס לדובר חברת גינדי, צבי וילדר, מדוע לא שולב כמתבקש גילוי נאות בתוצאות המחקר המציין כי אחת החברות הנבדקות מימנה את המחקר במלואו - ענה וילדר: "גאוקרטוגרפיה טענו כי אין לגילוי הדעת משמעות, כי לא היתה לגינדי שום מעורבות במחקר".

- מלבד מימון המחקר כולו?

"נכון".

גינדי
 גינדי

שקופית מתוך המחקר כפי שהפיץ מכון גאוקרטוגרפיה

המחקר טוען: הציבור מתעניין בגינדי יותר מבכל חברה אחרת

נתוני הסקר שפורסמו אחה"צ על ידי גאוקרטוגרפיה מצביעים על כך שציבור רוכשי הדירות מביע עניין בפרוייקטים של "גינדי" יותר מבכל חברת נדל"ן אחרת בעת האחרונה.

מהמחקר עולה לכאורה כי 33% מציבור הרוכשים מתעניין בפרוייקטים של גינדי הניצבת במקום הראשון, בעוד אפריקה ישראל מרכזת עניין בקרב 11% מציבור הרוכשים, אזורים זוכה ל-8%, שיכון ובינוי עם 5% ואילו אשדר מסתפקת ב-4% בלבד.

גינדי, על פי הסקר, זוכה גם במקום הראשון והמחמיא בתשובה לשאלה "איזו חברה נותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף במכלול הפרמטרים?", המתייחסת להיבטים של מחיר, מוניטין, איכות הבנייה, ביטחון, אמינות וחוסן. גם כאן הגיעה אפריקה ישראל למקום השני ואחריה על פי סדר אזורים ושיכון ובינוי.

נזכיר כי בינואר השנה דיווחה גינדי השקעות כי בכוונתה להקים פרוייקט מגורים בעיר רמלה בהשקעה של כ-212 מיליון שקל על רקע סקר שוק שביצעה גאוקרטוגרפיה לפיו "הביקושים ברמלה ובשפלה ימשיכו לעלות בשנתיים הקרובות".

לחצו כאן להורדת ההודעה המקורית לעיתונות שפירסמה החברה עם תוצאות הסקר