אישום: ניסו להשתלט על נכסיו של איש עסקים רוסי שנעלם ב-2009

עקבותיו של אלכסיי זכרנקו נעלמו באוגוסט 2009, וחקירת הרצח בעניינו תלויה ועומדת ברוסיה ■ היום הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד 3 ישראלים בגין השתלטות על נכסיו

‎‎פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נסים דגדלטי, אלינה מלר ונאשם נוסף, עורך דין ששמו נאסר לפרסום, בגין קשירת קשר להשתלטות על נכסיו של איש העסקים הרוסי, אלכסיי זכרנקו, שעקבותיו נעלמו באוגוסט 2009, ושחקירת הרצח בעניינו תלויה ועומדת ברוסיה.

השלושה מואשמים, בין היתר, בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף ועבירות מכוח חוק איסור הלבנת הון.

ב-4 באוגוסט 2009 נמצאה מכוניתו של זכרנקו נטושה בפרבר העיר סנט-פטרבורג ברוסיה. טרם היעלמותו שהה זכרנקו בישראל מספר פעמים, בין היתר כדי לבחון אפשרות לקדם את עסקיו בארץ. בתקופה זו הכיר זכרנקו את הנאשמים והתחבר עימם, ובחן אפשרויות לשיתוף-פעולה עסקי עם זגלטי.

בכתב האישום נטען כי קודם להיעלמותו של זכרנקו, קשרו הנאשמים קשר לביצוע עבירות זיוף ומירמה, במטרה לקבל לידיהם נכסים שבבעלותו.

‏בין היתר מפרט כתב האישום כי הנאשמים זייפו ייפוי-כוח, שנחזה להיות ייפוי-כוח בלתי חוזר מזכרנקו, המעביר לידיו דגדלטי את האפשרות לבצע בשמו פעולות רבות. בנוסף, טוענת הפרקליטות, פיתה דגדלטי את זכרנקו, באמצעות מלר, לקשור איתו קשרים עסקיים ולתת לו זכות מורשה חתימה בחשבונותיו.

הפרקליטות מוסיפה וטוענת כי "לאחר היעלמותו של זכרנקו ניצלו הנאשמים את עובדת היעדרותו, כמו גם את התשתית הבנקאית והתאגידית שהוקמה עובר לה, לשם ביצוע עבירות, שמטרתן השתלטות על נכסיו".

כתוצאה ממעשיהם קיבל דגדלטי לידיו חלק מנכסיו של זכרנקו בשווי מיליוני שקלים, בהם מסעדה ברחוב מונטיפיורי בתל-אביב.

‎‎הברחת נכסים

‏אישום נוסף עוסק בהברחת נכסיה של חברת זכרנקו השקעות, שהייתה בבעלות זכרנקו ודגלדטי. ביוני 2009 נחתם הסכם, לפיו "ב. גאון אחזקות" תמכור את נכסיה ל"זכרנקו השקעות" תמורת 34 מיליון שקל.

לאחר היעלמות זכרנקו, ובשל חששם מטיבו של דגלדטי, שהינו פושט-רגל בעברו, ביקשה "ב. גאון" לברר מה יעלה בגורל העסקה. לאחר שהובהר לנאשמים כי אנשי "ב. גאון" מתכוונים לפנות לבית המשפט, בוטלה העסקה.

לאחר מכן הבריחו הנאשמים את מרבית נכסיה של זכרנקו השקעות על-ידי העברת כ-30.3 מיליון שקל מחשבון החברה לחשבון בנק בשווייץ.

‏כמו כן, לפי כתב האישום, קשרו הנאשמים קשר לקבלת מחצית מבעלותו של זכרנקו בחברת "סילנד", ובאמצעותה ביקשו לרכוש שתי דירות בפרויקט "אמירי הרצליה". ‏‎‎‏