נתניהו יציג תוכנית כלכלית חדשה ובה הורדת המסים העקיפים

נתניהו יקים צוות לבחינת הורדת המסים העקיפים והוזלת הדלק, החשמל, הפחתת מכסים על מוצרי יבוא וסיוע לאמהות עובדות ■ ח"כ אקוניס: "הממשלה שומעת את הזעקה של מעמד הביניים" ■ מאמצים קדחתניים לבלום העלאת מחיר הבנזין ב-25 אגורות לליטר מחר בלילה

המחאה הציבורית משיגה תוצאות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכריז בימים הקרובים על הקמת צוות מיוחד שיבחן הורדת המסים העקיפים בישראל - כך נודע ל"גלובס". כמו כן, נתניהו הורה למשרדי האוצר והתשתיות לעשות מאמצים לבלימת ייקור מחיר הדלק השבוע.

מחר (א') צפוי משרד התשתיות להודיע על עדכון מחירי הדלק, כמדי חודש, כאשר ההערכה היא כי מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יזנק ב-25-30 אגורות.

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) כבר אמר היום (שבת) כי ייתכנו צעדים בנושא מחיר הדלק. אקוניס השתתף ב"שבתרבות" ואמר כי "הממשלה קשובה לרחשי הציבור. ראש הממשלה מגבש שורה של צעדים שיקלו על המעמד הבינוני, שנושא ברוב הנטל של המסים העקיפים. כרגע נבחנים צעדים להוזלה במחירי החשמל והדלק, ולא מן הנמנע כי תיבחן הפחתת מסים משמעותית".

בשיחה עם "גלובס" אומר אקוניס כי נתניהו שומע את זעקת מעמד הביניים ובוחן מהלך נרחב של הפחתת מסים עקיפים: "הממשלה קשובה לרחשי לב הציבור. אנו שומעים את הזעקה של מעמד הביניים. זה כבר לא רק הדיור. הזעקה עכשיו היא של כולם, של אנשים עובדים".

לדבריו, "ראש הממשלה יודיע בימים הקרובים על הקמת צוות שיבחן את כל ההיבטים של הפחתת נטל המס על מעמד הביניים. הצוות יורכב מאנשי מקצוע, ובין הנושאים שייבחנו - הורדת המסים העקיפים דוגמת הפחתת המס על הבלו, שהוא זה שמביא לעליית מחירי הדלק והחשמל. תיבחן גם הפחתת מכסים על מוצרי יבוא, ותיבחן האפשרות להקל על אימהות עובדות. רוב הכסף של אימהות עובדות הולך למטפלות".

ההערכות במערכת הפוליטית הן כי הורדת המסים העקיפים אותה בוחן נתניהו תביא לקיצוץ בתקציב הביטחון או לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. הצוות יוקם בימים הקרובים, אבל לא יציג את המסקנות שלו בצורה נמהרת, כפי שעשה נתניהו עם תוכנית החירום לפתרון מצוקת הדיור, אותה הציג השבוע, ואשר זכתה לביקורות מכל כיוון.

באשר למחיר הדלק, ל"גלובס" נודע כי שלשום (ה') בלילה התקיימו דיונים בין נציגי משרדי האוצר והתשתיות במטרה למצוא פתרון לבעיה. ככל הנראה גם הערב יתכנסו הצדדים במטרה לגבש פתרון.

אתמול (ו') התקיימה הפגנה בתל-אביב נגד מחירי הדלק הגבוהים, בה השתתפו מאות מפגינים, שצעקו את הסיסמה המוכרת "העם דורש צדק חברתי" וקראו להורדת מחיר הדלק. "צריך להחזיר את הפיקוח על הסולר ולהוריד את המיסוי על הדלק", אמר מארגן המחאה, זאב גראואר.

הערב מתוכננות הפגנות ענק במסגרת מחאת האוהלים, ב-10 ערים ברחבי הארץ.