שטראוס מגיבה לאולטימטום: נאריך את מבצעי החגים עד סוף השנה

אתמול נחשפה באתר "גלובס" יוזמה להחרים את שטראוס, אסם ויוניליוור - אם לא יוזילו מוצרים ב-30% ■ שטראוס הייתה הראשונה להגיב: מאריכה את מבצעי החגים ושוקלת הוזלות קבועות

כך מנסה חברת שטראוס לחמוק מ"חרם נוסח תנובה": לאחר פגישה עם נציגי חרם הקוטג' אתמול (ג'), הודיעה היום (ד') שטראוס כי בכוונתה להאריך את מבצעי החגים עד סוף השנה.

במילים אחרות, שטראוס בוחרת לפי שעה לנקוט בקו של הוזלות זמניות, וזאת יש לציין בהמשך להוזלות הקבועות על חלק ממוצריה עליהן הודיעה ביום ראשון, לאחר שתנובה הודיעה על הוזלות.

"בעקבות הפגישה הטובה עם נציגי המחאה חיפשנו דרך להביא תרומה נוספת למאמץ להורדת המחירים, בנוסף להורדות המחירים שכבר בוצעו על-ידי שטראוס", מסר ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, בהודעה שהוציאה החברה לתקשורת. "החלטנו לשמור על רמת המחירים הנמוכה הקיימת היום בעקבות מבצעי החג גם אחרי החגים, ועד לסוף השנה".

שטראוס השיקה לקראת החגים מבצעים שונים על מגוון מוצרים, כמו למשל מבצע "שתיים ב-10" על גבינות לבנות רכות וקוטג' (2 גביעים קטנים הנמכרים ב-10 שקלים), או 4 ב-10 על המילקי.

עם זאת, החברה לא פוסלת הוזלות נוספות לאחר סוף השנה: "לא סיימנו את מחויבותנו כלפי הצרכנים. נמשיך לעסוק בסוגייה זו גם בחודשים הקרובים ובשנים הבאות, ונמשיך להפוך כל אבן בחברה בכדי למצוא פתרונות אפשריים, במטרה להקל על הצרכנים ולהתאים את ההצעות שלנו למציאות החדשה שנוצרה. תהליך כזה מחייב שינויים, התאמות בתהליכי העבודה והשקעות ארוכות-טווח שאינן ניתנות לביצוע בטווח המיידי".

אתמול נחשף באתר "גלובס" כי יוזמי חרם הקוטג' ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב שיגרו מכתבים לשטראוס, אסם ויוניליוור תוך הצבת אולטימטום ברור: הוזילו מוצרים ב-30% עד אחרי סוכות - או שנפתח בחרם כמו שהחרמנו את תנובה. שטראוס היא היחידה שהגיבה עד כה למכתב ונפגשה עם יוזמי החרם.

"חשוב לנו לציין ולהדגיש כי כדי שהורדת המחירים תהיה משמעותית לצרכן, חייבות להתבצע פעולות של כל הגורמים בשרשרת", נכתב עוד בהודעת שטראוס מהיום. "על הממשלה להירתם ולהוריד את המע"מ על מוצרי המזון, ועל שאר הגורמים להשתתף במאמץ הזה".

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, הגיב ואמר כי "אנחנו מברכים על ההודעה של חברת שטראוס, לפיה הורדות המחירים עליהן הודיעו לפני יומיים יימשכו עד סוף השנה, ורואים בה הישג נוסף למאבק הצרכני. יחד עם זאת, אנחנו מבקשים משטראוס, תלמה ואסם להודיע על הוזלתם הקבועה של כל המוצרים, שלא באמצעות מבצעים".

מראשי מחאת הקוטג' נמסר כי "אנו מצפים משטראוס-עלית להורדות קבועות, ולא רק מבצעים. בדומה למחאה הצרכנית מול חברת תנובה הנמשכת כעת - גם בתחומים מחוץ לתחום החלב - כך דרישתנו מחברת שטראוס-עלית היא זהה: לבצע הוזלות משמעותיות בכלל המוצרי של תשלובת שטראוס-עלית. כלומר אנו מצפים להוזלות בחומוס 'אחלה', כלל תחום הסלטים, דבש ומוצרים אחרים ובפרט בתחום השוקולד והקפה - שבו לעלית יש השפעה משמעותית על רמת המחירים".

המבצעים של שטראוס
 המבצעים של שטראוס