קרטל? תנובה, שטראוס וטרה נמנעו מהוזלת מוצרים רוחבית

מחיר המטרה של החלב ירד - אז מה? ■ שטראוס הוזילה גבינה לבנה ומילקי ב-8%-12%, אך לא את שוקו יוטבתה ודנונה ■ תנובה הוזילה גבינות צהובות ולבנות, אך לא שוקו וגבינות מלוחות

לאחר ההודעה של תנובה הבוקר (א') על הוזלה של 15% במוצרי החלב, גם שטראוס מצטרפת ומודיעה על הוזלה של 8%-12% במוצרי מוצרים בקטגוריית הגבינה הלבנה והמילקי. שטראוס מדווחת כי ההוזלה היא בעקבות הורדת מחיר החלב הגולמי ב-1.8% (3.8 אגורות לליטר), וכי ההוזלה תיכנס לתוקף החל מיום רביעי הקרוב, 5 באוקטובר.

על אף הורדה מחיר המטרה של החלב, שטראוס ותנובה בחרו שלא להוזיל את כלל מוצרי החלב שלהן. תנובה הוזילה את הגבינות הלבנות, הגבינות הצהובות ומעדן תנובה - אבל לפחות הצהירה על כך.

בנוגע להוזלת הגבינה הצהובה, מדובר במוצר שיש לו ממילא אלטרנטיבה זולה יותר במעדנייה. שטראוס, שמוזילה את הגבינה הלבנה והמילקי בלבד, אפילו לא מעדכנת את לקוחותיה כי החליטה לא להוזיל את החלב בקרטון, שוקו יוטבתה, מעדני דנונה ועוד.

מאוחר יותר היום הצטרפה גם טרה, השחקנית הגדולה השלישית בשוק - והודיעה כי תוזיל את מחירי הגבינות. מטרה נמסר כי "טרה תמשיך לדאוג לקהל צרכניה ותוריד את מחיריה בהתאם להורדת מחיר המטרה וירידות המחירים בשוק".

עם זאת, גם טרה, כמו שתי היצרניות הגדולות, לא מבצעת הוזלה רוחבית - ומשאירה למשל את מחירי מעדני מילר ללא שינוי.

לפי טבלה עדכנית שפירסמה שטראוס, מחירי גבינה לבנה סקי באחוזי שומן שונים יוזלו ב-12% לצרכן לב-10%-12% לקמעונאי ולצרכן. מחירי המילקי יוזלו ב-8% לצרכן וב-6% לקמעונאי.

למעשה, שתי החברות המובילות בשוק מוצרי החלב נקטו הוזלות רק במוצרים שמכירותיהם נפגעו בעקבות המחאה החברתית; לדוגמה, המילקי של שטראוס, שמכירותיו ירדו כמותית בעקבות המחאה.

חשוב לציין גם כי לאחר ההוזלות, מחיר המילקי וגבינת הסקי גבוה עדיין משמעותית מחירם ערב ראש השנה, שהיה 4 ב-10 שקלים במילקי ושני גביעים ב-10 שקלים בסקי.

שטראוס

שטראוס הורדת מחירים
 שטראוס הורדת מחירים

שטראוס הורדת מחירים
 שטראוס הורדת מחירים

תנובה

מחירים תנובה
 מחירים תנובה

מחירים תנובה
 מחירים תנובה

מחירים תנובה
 מחירים תנובה