הורידו המסמך שמוכיח: אטיאס אכן קידם דיור מוזל לחרדים

הקרב על הקריטריונים לדיור ציבורי מתלהט לקראת הדיון במועצת מקרקעי ישראל בעוד כשבוע ■ יחימוביץ' הפיצה מסמך רשמי של משרד השיכון מ-2010 ובו הוכחה: אטיאס מעניק הטבות לחרדים

הקרב על הדיור הציבורי עולה מדרגה: היום (ב') הפיצה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מסמך רשמי של משרד הבינוי והשיכון ולפיו הזכאות לדירות נ"ר (נכסי רכישה של משרד השיכון בדיור הציבורי) תוענק למשפחות עם 6 ילדים ויותר.

נראה כי משרד השיכון מקדם לראש סדר העדיפויות משפחות מרובות ילדים. כיום, הזכאים לדירות נ"ר הם, על-פי האתר הרשמי של משרד השיכון: נכים חסרי דירה ומשפחותיהם, דיירי השיכון הציבורי שדירתם אינה נגישה לנכים ועולים חדשים.

להורדת "מסמך אטיאס" - לחצו כאן

להורדת רשימת ישובי נר וסכום כספי לסיוע - לחצו כאן

אריאל אטיאס
 אריאל אטיאס

מתוך המסמך שהפיצה היום יחימוביץ'

במכתב, ממארס 2010, כותב סמנכ"ל האכלוס במשרד השיכון לחברות הדיור הציבורי כי "משך ההמתנה לדירת 4 חדרים במרכז הארץ הינו ארוך ביותר. בנסיבות אלה, החליט שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לפתור את הבעיה על-ידי הקצאת תקציב גבוה במיוחד לרכישת דירות נ"ר", לשון המכתב.

במילים אחרות: המדינה תזרים כספים לרכישת דירות נ"ר נוספות לטובת הדיור הציבורי, כאשר בראש סדר העדיפויות לקבלת דירות כאלה מצויות, כאמור, משפחות מרובות ילדים.

על רקע התלהטות הדיון על הקריטריונים לדיור בר השגה, הפיצה יחימוביץ את המסמך. היא טוענת שמדובר באפליה לטובת המגזר החרדי. במרכז הוויכוח עומד הסעיף של "מיצוי כושר השתכרות". ועדת טרכטנברג המליצה שהסעיף יהיה תנאי סף בחלק המכריע (80%) של הפרויקטים. אטיאס יביא את הקריטריונים לאישור מועצת מקרקעי ישראל בשבוע הבא.

תגובת משרד השיכון בנושא דירות נ"ר טרם נתקבלה. אמש הכחיש אטיאס נחרצות את טענות יחימוביץ'. (לסיפור המלא).

"מדובר בטענה שקרית שכביכול מעדיפים משפחות עם ילדים על נכים... אין תור לנכים, כל כסף הולך ראשית לנכים הרתוקים ואין נכים המחכים בתור", מסר אתמול אטיאס. "הטענה של העדפת שישה ילדים היא דמגוגיה זולה. מאחר והתקציב דל, אנו מפנים משפחות עם שישה ילדים ומעלה מדירות קטנות ורוכשים להם דירות ארבעה חדרים וכך נוצר מלאי מחודש של דירות קטנות עבור משפחות קטנות יותר שממתינות קרוב לעשור שנים לדירה בדיור הציבורי".