הלמ"ס: מדד מחירי הדירות עלה ב-0.6% בדצמבר

גם סעיף הדיור (שכירות) במדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שפרסמה הלמ"ס הערב, עלה ב-0.2% אחרי תקופה ארוכה של ירידות ■ משרד האוצר פרסם הבוקר סקירה ולפיה מחירי הדירות החדשות ירדו בדצמבר ב-1%

האם נעצרה מגמת הירידה במחירי הדירות?על פי מדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בדצמבר 2011 טיפסו מחירי הדירות ב-0.6%, לאחר שירדו בשיעור של 0.2% בנובמבר, 0.8% בחודש אוקטובר וב-0.3% בספטמבר.

נזכיר כי, בחודש ספטמבר 2011 נרשמה לראשונה מזה שנתיים וחצי ירידה במחירי הדירות. מאז ינואר 2009 ועד אוגוסט 2011, נרשמה עלייה מצטברת של כ-38%. וכעת, אחרי שלושה חודשים רצופים של ירידות מחירים מתונות, נראה כי המחירים שבו לעלות, אם כי, שוב, באופן מתון.

הלמ"ס מפרסמת הערב (ד') את מדד מחירי הדירות לחודש דצמבר, במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2012. יצוין כי נתוני מדד מחירי הדירות לחודש נובמבר מבוססים על סקר ארעי וכי נתונים סופיים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

יש להדגיש, כי סעיף הדיור (שכירות) במדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שפרסמה הלמ"ס הערב, עלה ב-0.2% אחרי תקופה ארוכה של ירידות. נתון זה מבוסס על חוזי שכירות מתחדשים ועל מלאי החוזים על דירות שכורות, ואינו משקלל את מחירי הדירות עצמן.

בניגוד לירידת המחירים עליה מדווחת הלמ"ס, משרד האוצר פרסם הבוקר סקירה משלו, ולפיה מחירי הדירות החדשות ירדו בדצמבר 2011 באחוז בהשוואה לחודש נובמבר. לפי נתוני סקירות "אורות אדומים" של האוצר לחודשים דצמבר ונובמבר, מחירה החציוני של דירה חדשה ירד בתוך חודש מ-898 אלף שקל ל-889 אלף שקל.‏

נציין כי בסוף הרבעון השלישי של 2011 עמד מחירה הממוצע של דירה בבעלות הדיירים (להבדיל מדירה חדשה מקבלן) בישראל על 1.08 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון השני השנה, מדובר בירידה של 3.2%. בימים הקרובים צפויה הלמ"ס לפרסם את מחירי הדירות מיד שנייה לרבעון האחרון של 2011 ולשנת 2011 כולה.