ארומה, מקדונלד'ס וקפה קפה העלו את המחירים בפסח

בקפה קפה, מחיר הקפה עלה בפסח מ-13 ל-15 שקל ■ במקדונלד'ס, מחיר ארוחת ילדים עלה מ-27 ל-38 שקל ■ הרשתות בתגובה: בפסח יש לנו עלויות גבוהות יותר

המוני המשפחות והמטיילים לא פוסחים על בתי-הקפה והמזללות בימי חול המועד פסח. הזדמנות מצוינת להרים את המחירים, גם אם זמנית, ולהגדיל את הקופה בהרבה יותר מ-1.90 שקלים.

מפנייה של צרכנית קבועה הנוהגת לשתות בכל בוקר קפה ברשת קפה קפה הממוקמת בבניין במקום עבודתה, היא מספרת על עליית מחירים מרגיזה במחירי הקפה: כך, בימים כתיקונם היא משלמת 13 שקל על קפה הפוך רגיל, וכיום המחיר הוא 15 שקל. המחיר לקפה גדול גדל מ-16 שקל ל-18 שקל - עלייה של יותר מ-10%. בקפה, נזכיר, אין קמח מצות או חומרי גלם שידעו לאחרונה עליית מחירים.

ואם תרצה הלקוחה הקבועה לאכול כריך לצד הקפה? בתעריפי פסח היא תשלם 50 שקל עבור כריך - הפרש של כ-20% מהמחיר הממוצע לכריך בימות השנה.

רשת קפה קפה לא לבד. המעבר לשימוש בקמח מצות מהווה הזדמנות מצוינת לעדכן את המחירים. במקדונלד'ס, למשל, ארוחת ילדים, שעלתה עד כה כ-27 שקל, עולה בפסח 38 שקל. אמנם הקציצה גדלה, אבל הפער גדל יותר. ברשת ארומה מאפי פסח יקרים יותר ממאפי היום-יום, אבל הקפה שמר על מחירו; וכך גם ברולדין. ברשת קפה גרג ובקפה נטו מחירי פסח זהים למחירים הרגילים.

אגב, דיל של קפה ומאפה לא תמצאו בימי חול המועד.

תגובות

* קפה קפה: "במהלך חג הפסח ישנה עליית מחירים נקודתית של 5%-10%, כפועל יוצא של מחירי המוצרים הכשרים לפסח וכל הנלווה לכך (למשל כלים מיוחדים להגשה בפסח). התפריט המוצע בסניפי הרשת במהלך החג רלוונטי אך ורק עבור ימי החג, ולאחר מכן יוחזרו התפריט והמחירים שקדמו לחג. רשת קפה קפה מאחלת לכול לקוחותיה חג שמח וכשר" .

* מקדונלד'ס: "בפסח הרשת מתנהגת בצורה ייחודית: 40 סניפים הם כשרים למהדרין וכוללים מוצרים ייחודיים לחג עם לחמניות העשויות מקמח מצה. ביתר הסניפים נמכרים מוצרים רגילים, והמחירים שם רגילים (לדוגמה בצומת גולני או בשדרות רוטשילד). את הלחמניות הכשרות לחג רוכשים מספק חיצוני, והן גדולות מהלחמניות הרגילות של ארוחת הילדים, מה שחייב היערכות של הגדלת הקציצה בהתאם. גם ארוחת הנאגטס הכשרה לחג שונה. מכיוון שלנו יש עלויות גבוהות יותר, הצרכן משלם יותר. בכל מקרה, אנחנו מציעים ללקוחותינו את האפשרות ללכת לסניפים הרגילים ולשלם את המחיר הרגיל".

* ארומה ישראל: "מאפי החג הם שונים לחלוטין. את המאפים אנחנו רוכשים מגורם שלישי ולא אופים במקום. תג המחיר של המוצרים האלה אינו בר-השוואה למוצרים הרגילים, משום שמדובר במוצרים אחרים מקטגוריה אחרת שלא קיימת ביתר ימות השנה. המחירים זהים לאלה של השנה שעברה, למרות שהספק העלה לנו את המחיר. מוצרים שאנחנו ממשיכים למכור, כמו בראוניז, שומרים על המחיר הרגיל (10 שקלים). גם כריכים שעשויים מקמח מצה עולה לנו יותר לייצר, אבל השארנו את המחירים, וגם מחיר הסלטים וארוחות הילדים והבוקר נותרו".

ארוחת ילדים כשרה מקדונלד'ס
 ארוחת ילדים כשרה מקדונלד'ס