הבורסה סגרה יום הפכפך בעליות: דסק"ש צנחה ב-20%

דיסקונט, סלקום ופרטנר נגרעות ממדד MSCI ישראל ■ סלקום, פרטנר והוט המשיכו בצניחה אולם בזק סגרה בעלייה ■ ירידות חדות במניות ובאגרות החוב של קבוצת IDB ■ מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל

מהפך חל בבורסה היום (ד') בחצי השני של יום המסחר, כאשר המדדים המובילים עברו להיסחר במגמה חיובית ברקע שיפור באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. זאת, כשברקע עדיין מרחפות הבעיות ביוון, וכן צניחת מניות התקשורת בארץ. אנגלה מרקל אמרה בראיון ל-CNBC כי תשמור על יוון בגוש האירו. מניות ואגרות החוב של קבוצת IDB המשיכו לרדת ואג"ח ג' נשקה היום לתשואה של 70%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל.

בעקבות הירידות החדות בשוויין, מניות דיסקונט , סלקום ופרטנר ייגרעו ממדד MSCI ישראל ויעברו למדד המניות הקטנות יותר. המשמעות היא שמשקיעים זרים פאסיביים כמו תעודות סל וקרנות נאמנות ייאלצו למכור את המניות, מה שהביא להמשך ירידה חדה בערכן היום.

בישראל פורסמו בצהריים נתוני התמ"ג לרבעון הראשון של 2012. המשק הישראלי מפתיע שוב: למרות החששות הכבדים מהאטה חריפה, התמ''ג הישראלי צמח ברבעון הראשון של 2012 ב-3% לעומת צפי של 2.5% בלבד (לפי סקר הכלכלנים של בלומברג) - כך מדווחת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עם זאת, עדיין מדובר בשיעור נמוך לעומת שני הרבעונים הקודמים: 3.2% ברבעון האחרון של 2011 ו-3.3% ברבעון השלישי של 2011.

נמשכת הצניחה בקבוצת אי.די.בי

מניות התקשורת המשיכות לרכז עניין גם היום לאור כניסתן של המפעילות החדשות לשוק (אלון סלולר, גולן טלקום הוט מובייל וכניסתה הצפויה של מירס). התחרות הגוברת התניעה גל מבצעים ומהלכי פיטורים גם בקרב החברות הקיימות, לאחר שסלקום דיווחה על תוצאותיה ברבעון הראשון אתמול, אשר היוו סנונית ראשונה בכל הקשור להשפעת התחרות על רווחיה - שצנחו בכ-43.5% ביחס לאשתקד. נציין עוד את הוט , בזק , פרטנר ורמי לוי .

גם מניות קבוצת אי.די.בי ואגרות החוב שלה המשיכו לרכז עניין רב ולאבד גובה, כאשר מניית אי.די.בי אחזקות נופלת לשפל של 9 שנים ושווי השוק שלה ירד מתחת למיליארד שקל. אגרות החוב של IDB הגיעו לתשואות של כמעט 70%. דסק"ש התרסקה גם כן בשל הנפילות בסלקום וכן בשל הירידות במניית קרדיט סוויס , שירדה היום מתחת ל-19 פרנק שוויצרי במהלך המסחר.

בשיחה עם "גלובס", אומר צחי רודניק, מנהל חברת אימפקט לניהול תיקי השקעות, כי "זה נראה כמו סכין שנופלת אבל לדעתי זה יצא קצת מפרופורציה. תשואות של קרוב ל-70% באג"ח זה לא פרופורציונלי לגמרי, מדובר בקונצרן החזק במשק עם חברות שכל אחת מובילה בתחום שלה". (לראיון המלא)

דלק ישראל פרסמה אתמול את דוחותיה, מהם עולה כי רווחי החברה ירדו כתוצאה מהפחתת מרווח השיווק על בנזין 95 כחלק מהעלייה במחיר הדלק. ברבעון הראשון חל גידול של כ-10% במחזור המכירות של החברה שהסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל, אולם חלה ירידה של כ-9% ברווח הגולמי, שהסתכם בכ-184 מיליון שקל בשל הורדת מרווח השיווק, קיטון ברווחי מלאי והתחרות הגוברת. זאת, לעומת רווח גולמי של 202 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

סקטור הגז נפט במוקד. בעניין זה, קבוצת דלק טוענת כי כמעט טריליון קוב גז הופחתו ללא סיבה מאומדן פוטנציאל עתודות הגז של הטבעי של ישראל. בקבוצת דלק משיבים למעשה לדו"ח הביניים של הוועדה לבחינת מבנה משק הגז בראשותו של מנכ"ל משרד האנרגיה והמים שאול צמח ("ועדת צמח"). (לסיפור המלא)

עוד בעניין זה, נציין כי חברת החשמל עדכנה אתמול שנובל אנרג'י המחזיקה בקידוח הגז מארי B, הודיעה כי היא מפחיתה את כמויות הגז היומיות שתספק לחברה ל-88,000 MMBTU שהיא כחמישית מהכמות החוזית עליה התחייבה נובל לספק לחברת החשמל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]