נעילה מעורבת בוול סטריט; "האירופים ידפיסו כסף"

מנהיגי אירופה מסכימים לגבי הצורך להשאיר את יוון בגוש האירו ■ מאקרו: התפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני וכן התביעות השבועיות לדמי אבטלה ■ ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע הוריד את תחזית הרווח וההכנסות

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שבדומה למסחר אמש, גם היום המדדים המרכזיים מחקו ירידות של עד כ-1%. מנהיגי גוש האירו נפגשו אתמול בבריסל והסכימו על הצורך להשאיר את יוון בגוש האירו, אולם נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום ביבשת העיבו על המסחר. בזירת המאקרו התפרסמו היום נתונים חלשים יחסית אולם נראה שהם לא משפיעים מהותית על המסחר.

אירופה תחילה. מנהיגי אירופה קיימו אתמול בבריסל פסגה נוספת - ה-18 במספר תוך שנתיים - בה נידונו פתרונות אפשריים למשבר ביבשת ותסריטים אפשריים הנוגעים לעתידה של יוון. בין היתר, הביעו מנהיגי אירופה הסכמה כי על יוון להישאר בגוש האירו, בעוד פתרון האג"ח הכלל-אירופאיות ("אירו-בונדס") לו מתנגדת גרמניה, עלה מחדש על הפרק.

"בסופו של דבר האירופים ישלפו את השפן מהכובע וידפיסו עוד כסף", אומר רופרט מילו, אנליסט בחברת Action Economics. "הבנק המרכזי האירופי יהיה חייב להמשיך את התוכניות להגברת הנזילות והשווקים יזנקו".

באירופה פורסמו גם מספר נתוני מאקרו מאכזבים, ביניהם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני בגרמניה לחודש מאי - שרשם את הצניחה החדה ביותר מזה 3 שנים, רמה של 45 נקודות. גם המדד של גוש האירו כולו רשם ירידה לרמה של 45 נקודות, מרמה של 45.9 נקודות באפריל.

מה הקפיץ את וול סטריט לקראת סוף המסחר אמש?

"יש הזדמנויות בשוק המניות", אמר ברננד דלטר, מנהל השקעות ב-Altimeo בפריז. "כשכולם מפחדים, זה הזמן להיכנס פנימה. זה זמן טוב לחפש מניות זולות יחסית שנמצאות שם בשוק".

שוק העבודה ממשיך לדשדש

בזירת המאקרו, משרד העבודה האמריקני פרסם היום, כמדי שבוע, את תביעות האבטלה הראשוניות והמתמשכות לשבוע החולף, שירדו ב-2,000 לרמה של 370 אלף תביעות. כמו כן, משרד העבודה עדכן את הנתון של השבוע הקודם לרמה של 372 אלף, לעומת הנתון המקורי שפורסם ועמד על 370 אלף.

באותה השעה משרד המסחר האמריקני פרסם את נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש אפריל, שעלו ב-0.2%. המשרד עדכן את הנתון של חודש מארס לירידה של 3.7%, לעומת הנתון המקורי שפורסם ועמד על ירידה חדה יותר של 4%. קונצנזוס האנליסטים של מרקטוואץ' צפה עלייה חדה יותר של 0.5% .

טבע תפרסם תחזיות

מניית טבע ריכזה עניין היום לאחר שיחת הוועידה שקיים מנכ"ל החברה ג'רמי לוין, במסגרתה הוריד לוין תחזיות את תחזית הרווח וההכנסות לשנת 2012 ואמר כי החברה תציג רווח נקי של 5.3-5.4 דולר למניה על הכנסות של 20-21 מיליארד דולר.

חברת פייסבוק עשויה להעביר את המסחר במניית החברה מהנאסד"ק לבורסה של ניו-יורק. כך מדווחים ב-CNBC על פי שני מקורות הקרובים לנושא. זאת, בעקבות התקלות הטכניות המביכות שקרו ביום המסחר הראשון במניה.

ענקית הטכנולוגיה HP עמדה במוקד, לאחר שהנהלת החברה הודיעה כי בכוונתה לקצץ כ-27 אלף משרות ודיווחה על תוצאות טובות יחסית ברבעון: הרווח לפני הוצאות חד פעמיות הסתכם ב-98 סנט למניה ברבעון השני, שהסתיים ב-30 באפריל. זאת לעומת צפי אנליסטים לרווח של 91 סנט. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים ל-29.9 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]