מה הקפיץ את וול סטריט לקראת סוף המסחר אמש?

דיווחים בתקשורת הזרה על הסכמה בין ראש ממשלת איטליה ונשיא צרפת על כך שיש לעודד את הצמיחה בגוש האירו במהירות, זרעו אופטימיות בשווקים

מדוע התהפכה מגמת המסחר אמש (ד') בוול סטריט, כשעה לפני סגירת המסחר? לפי דיווחים בתקשורת הזרה, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת איטליה מריו מונטי הגיעו להסכמה ביניהם על צעדים לעידוד הצמיחה באירופה בתום פגישה שנערכה בין השניים בבריסל.

כידוע, מנהיגי האיחוד האירופי מקיימים סדרה של פגישות בימים אלה במטרה להציג דרכי התמודדות חדשים עם משבר החוב באירופה, על רקע הבחירות בצרפת וביוון שהעלו על סדר היום את סוגיית הצמיחה והחריפו את ההתנגדות לתוכניות הצנע.

לפי דיווח ב-CNBC, המתבסס על מקור המקורב לר"מ איטליה, מונטי והולנד הסכימו לשקול את כל הצעדים האפשריים כדי לעודד את הצמיחה בגוש האירו - כולל השקת אג"ח כלל-אירופיות. גרמניה, כידוע, מתנגדת לצעד זה, אולם מעניין לראות מה תהיה תגובתה אם היא תיוותר לבדה בהתנגדות זו אל מול תמיכה גורפת במהלך מצד שאר הכלכלות הגדולות באירופה.

הפסגה בבריסל אינה רשמית והיא תימשך במהלך סוף השבוע. המקור המקורב לראש ממשלת איטליה מסר לתקשורת הזרה כי הולנד ומונטי הדגישו את הצורך למצוא פתרונות לעידוד הצמיחה הן בטווח הקצר והן בטווח הבינוני, תוך שמירה על יציבות פיננסית, כאשר הצעד הראשון יוצג בפסגה רשמית של האיחוד האירופי בחודש יוני.