נעילה חיובית בוול סטריט; מניית פייסבוק צנחה בכ-10%

באירופה מעודדים מהזרמת הון לבנקים ביוון ומהסקרים לקראת הבחירות ■ ספרד ממשיכה להדאיג ■ מדד קייס-שילר הצביע על ירידה קלה מהצפוי במחירי הדירות ■ סנטימנט הצרכנים ירד זה החודש השלישי ברציפות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע שטף חדשות מעודדות באירופה בימים האחרונים, דוגמת תמיכתה המסתמנת של גרמניה באירו-בונדס כפתרון למשבר החוב והזרמת קווי אשראי של כ-18 מיליארד אירו לבנקים ביוון. עוד מעודדים המשקיעים מנתוני המאקרו שהתפרסמו היום, ומצפים לפרסום דוח התעסוקה לחודש מאי ביום ו' הקרוב.

אירופה תחילה, שם ממשיכות להתפרסם חדשות מעודדות מכיוון יוון. לאחר שדווח כי הגוש הפוליטי התומך במדיניות הצנע מתחזק, הזרים אתמול הבנק המרכזי ביוון כ-18 מיליארד אירו ל-4 הבנקים הגדולים במדינה, על רקע המשבר הפוקד את המדינה. גם הדיווחים כי גרמניה תומכת באירו-בונדס כפתרון למשבר, מעודדים את המשקיעים.

אולם, ספרד מנגד חוזרת להטריד את המשקיעים, לאחר שתשואות האג"ח הממשלתיות התקרבו אמש לרף ה-7% - על רקע מצבם הקשה של הבנקים במדינה, והלאמתו של Bankia, מהבנקים הגדולים בספרד. ברקע הדברים, הבטיח ר"מ ספרד מריאנו ראחוי כי "לא ניתן לשום מחוז או בנק במדינה ליפול".

"האופטימיות צפויה לעלות"

"אופטימיות הסוחרים צפויה לעלות לאחר פרסום מדד אמון הצרכנים", סבור ג'ונתן סודריה, מנהל השקעות ב-Capital Spreads מלונדון. "המשקיעים מקווים שהנתון שיתפרסם היום יהווה סנונית ראשונה לשטף של נתונים חיוביים".

מדד קייס שילר לחודש מארס התפרסם היום, והצביע על המשך הירידה במחירי הדירות בארה"ב - אולם במידה פחותה מצפי האנליסטים. המדד רשם בחודש מארס ירידה של 2.6% בשיעור שנתי, בעוד שקונצנזוס האנליסטים צפה ירידה חדה יותר של 2.8%, לעומת ירידה חדה יותר של 3.5% שנרשמה במדד בחודש פברואר. ביחס לחודש הקודם המדד נותר כמעט ללא שינוי.

בנוסף התפרסם מדד אמון הצרכנים של חודש מאי, אשר ירד זה החודש השלישי ברציפות, נוסף על תחזית שלילית בנוגע לתנאים הנוכחיים והעתידיים בשוק. המדד נפל בחודש מאי בהתאם לצפי האנליסטים ל-64.9 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר - לעומת הנתון המעודכן לחודש אפריל, 68.7 נקודות.

טאואר וטבע הישראליות במוקד

מניית פייסבוק המשיכה לעמוד במוקד מאז הנפקתה לציבור, כשהיא יורדת היום מתחת לרף ה-30 דולר למניה לאחר שהחל המסחר באופציות.

פרשיית שטרי ההון של טאואר חוזרת לכותרות: שני הבנקים הגדולים בישראל, פועלים ולאומי, בדרכם להמיר את שטרי ההון בחברה עם החברה לישראל, וזאת לאחר שמשא-ומתן בין חברת השבבים לבנקים בדבר פירעון שטרי ההון נקלע לקשיים. (לסיפור המלא)

טבע החליטה לא לשווק את הגרסה הגנרית לתרופת הליפיטור של פייזר לטיפול בכולסטרול. כך אמר, לפי דיווחים בהודו, William Marth, נשיא ומנכ"ל טבע אמריקה, בשיחת ועידה עם אנליסטים שנערכה ביום חמישי האחרון.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]