"טבע תפסיק את מכירת הגרסה גנרית לליפיטור של פייזר"

טבע שיווקה את התרופה בבלעדיות למשך 180 יום ביחד עם רנבקסי ההודית ■ מכירות תרופת המקור עמדו על כ-13 מיליארד דולר בשנה לפני ההשקות הגנריות

טבע החליטה לא לשווק את הגרסה הגנרית לתרופת הליפיטור של פייזר לטיפול בכולסטרול. כך אמר, לפי דיווחים בהודו, William Marth, נשיא ומנכ"ל טבע אמריקה, בשיחת ועידה עם אנליסטים שנערכה ביום חמישי האחרון. באותה השיחה סיפק מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין, תחזית מעודכנת להכנסות של טבע ב-2012 ואמר כי החברה תציג רווח נקי של 5.3-5.4 דולר למניה על הכנסות של 20-21 מיליארד דולר.

מדובר בתרופת ה-Atorvastatin Calcium, המשמשת כגרסה הגנרית לליפיטור של פייזר, שהיא גלולה נגד כולסטרול.

יצרנית התרופות האמריקנית מיילן לא חיכתה והודיעה לפני כשבועיים כי היא מתחילה לשווק את גרסתה הגנרית לתרופת הליפיטור בצרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד ואירלנד - לאחר שזכתה באישור רגולטורי לשיווק התרופה בכל מדינה ומדינה.

טבע זכתה מה-FDA לאישור בלעדי לשיווק גרסה גנרית לליפיטור של פייזר בארה"ב בנובמבר אשתקד, למשך כ-180 ימים - יחד עם רנבקסי ההודית. מלבד טבע שהשיקה את הגרסה הגנרית לליפיטור, גם פייזר חתמה על הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר.

מכירות תרופת המקור עמדו על כ-13 מיליארד דולר בשנה לפני ההשקות הגנריות (8 חברות שונות נכנסו לשוק).

"קיבלנו החלטה מאוד מאוד קשה אולם היא הייתה מחוייבת המציאות. ייתכן שנבצע השקה מחודשת של התרופה בעתיד", אמר מארת'. ההשקה בבלעדיות הכניסה ל-Ranbaxy, השותפה ההודית של טבע, כ-600 מיליון דולר ב-180 ימי המכירות הבלעדיות.