הבורסה סגרה יום הפכפך בירידות; קבוצת דלק איבדה 3.4%

הנציבות האירופית ממליצה על האירו-בונדס, והזרמת עוד כספים למערכת הפיננסית באירופה ■ עונת הדוחות בשיאה - היום דיווחו אפריקה, החברה לישראל וקבוצת דלק ומחר ידווחו הבנקים הגדולים ■ המחזור הסתכם בכ-910 מיליון שקל

יום הפכפך בבורסה של תל אביב (ד') הסתיים כפי שנפתח - בירידות. במהלך היום עוד הצליח מדד המעו"ף למחוק ירידה של כ-1.1% ולעבור לעלייה, לאחר שהנציבות האירופית הודיעה באזור השעה 14:00 כי היא ממליצה על האירו-בונדס (אג"ח כלל-אירופיות) על מנת לטפל במשבר החוב, כמו גם ממליצה להזרים כספים נוספים לבנקים מקרנות החילוץ, אולם מהר מאוד המדד המוביל שב ונחלש ולבסוף סגר בירידה של כ-0.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-910 מיליון שקל.

באסיה דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות Xinhua כי אין בכוונת המשטר הסיני להוציא לפועל תוכנית רכישות אג"ח נוספת בכדי לתמרץ את השווקים - וזאת, חרף החשש מ"נחיתה קשה" בצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ברקע, מציינים בברקליס קפיטל הבוקר כי הורדת הריבית ורכישות אג"ח אמנם יעניקו לשוק אפסייד בטווח הקצר, אולם "הן ההיפך ממה שהשוק צריך בטווח הארוך, ויוביל לירידות שערים".

לפי נתוני מאקרו באירופה, עדיין ממשיכים לאבד אמון במערכת הכלכלית של גוש האירו וביכולת שלה להתגבר על המשבר - מדדי האמון לחודש מאי שהתפרסמו היום בגוש האירו הצביעו על ירידה לעומת החודש הקודם. איטליה הצליחה היום לגייס 5.73 מיליארד אירו באג"ח ממשלתיות ל-5 ו-10 שנים, בריבית ממוצעת גבוהה מ-6% - בפעם הראשונה מאז תחילת השנה.

באירופה, כאמור, מוסיף משבר החוב להעיב על המשקיעים, לאחר שתשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד התקרבו אמש לרף ה-7% וגם היום נשארות קרוב לשם - על רקע מצבם הקשה של הבנקים במדינה, והלאמתו של Bankia, מהבנקים הגדולים במדינה. ברקע הדברים, הבטיח ר"מ ספרד מריאנו ראחוי כי "לא ניתן לשום מחוז או בנק במדינה ליפול". גם האפשרות כי יוון תפרוש מגוש האירו, עדיין עומדת על הפרק.

עונות הדוחות בשיאה: החברה לישראל, קבוצת דלק ואפריקה

עונת הדוחות מגיעה בימים אלה לשיאה, כשהבנקים וחברות ההחזקה הגדולות יפרסמו את תוצאותיהם. נציין את מזרחי טפחות (שדיווח אתמול על תוצאותיו), לאומי , הפועלים ואפריקה ישראל .

החברה לישראל עמדה במוקד, לאחר שדיווחה על הפסדים של כ-82 מיליון דולר ברבעון הראשון, כאשר את ההפסדים בחברה מובילות החברות הבנות צים ובטר פלייס ש"שרפו" 214 מיליון דולר.

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה סיכמה היום את הרבעון הראשון של 2012 עם זינוק של 38% בהכנסות לכ-17.8 מיליארד שקל לעומת כ-12.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2011. בשורת הרווח, מדווחת הקבוצה על ירידה של 48% לכ-110 מיליון שקל לעומת כ-210 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קבוצת אפריקה ישראל דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2012. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי המיוחס למחזיקי ההון של החברה בכ-10 מיליון שקל ברבעון בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה דיווחה אפריקה על גידול של 64% בהכנסות החברה לכ-2.3 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת התקשורת הרוסית MTS מצטרפת הבוקר לבורסת השמות של החברות שעשויות לרכוש את פרטנר : החברה קיימה מגעים ראשוניים עם פרטנר לשם רכישתה, אולם הסיכוי לביצוע העסקה נמוך.

חברת החשמל הפסידה 1.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה. הכנסות החברה דווקא עלו ב-25% ל-6.5 מיליארד שקל ברבעון, אולם הוצאות כבדות על דלקים בשל אי אספקת הגז ממצרים וכן ההוצאות לפנסיונרים כאמור הכבידו על השורה התחתונה.

על רקע הסערה במניות הסלולר בתקופה האחרונה, יצאו אתמול בדויטשה בנק בהמלצת "קנייה" לבזק עם מחיר יעד של 6.4 שקלים למניה, פרמיה של 42% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה בתל אביב.

טאואר המשיכה לרכז עניין: לפי הודעת החברה לבורסה, ימירו הבנקים הפועלים ולאומי כ-85 מיליון שטרי הון אשר ברשותם למניות, בעוד החברה לישראל (החברה האם) תמיר את שטריה למניות "רדומות". בהנחת המרה מלאה של השטרות, הבנקים יחזיקו ביותר מ-10% מהון המניות של טאואר, ויהפכו לבעלי עניין בחברה.

רציו במוקד לאחר שדווח אתמול כי יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, מכרו יחידות השתתפות של החברה בהיקף של כ-82,508 מניות ובשווי כולל של כ-25 מיליון שקל. העסקה בוצעה מחוץ לבורסה באמצעות חברת לאנדלן, כאשר לאחר העסקה נותרה החברה עם אחזקה של 14.7% ברציו. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]