רציו: בעלי החברה מכרו מניות ב-25 מיליון שקל

יגאל לנדאו וליגד רוטלוי מכרו יחידות השתתפות של רציו בהיקף של כ-82,508 מניות לפי שער של 30.3 אג' ■ על פי הערכות, חברת הניהול של קרן פרו-סיד קיבלה פנייה למכור החזקות מגוף מוסדי זר

מניית רציו מרכזת עניין רב היום (ג') לאחר שבעלי החברה, יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, מכרו יחידות השתתפות של רציו בהיקף של כ-82,508 מניות ובשווי כולל של כ-25 מיליון שקל. העסקה בוצעה מחוץ לבורסה באמצעות חברת לאנדלן, כאשר לאחר העסקה נותרה החברה עם אחזקה של 14.7% ברציו.

על פי הערכות, תמורת המכירה מיועדת לקרן פרו-סיד, אשר לאנדלן היא חברת הניהול של הקרן. כמו כן, על פי הערכות בשוק, קיבלו בעלי השליטה ברציו פנייה מגוף מוסדי זר, אשר ביקש לקנות חבילת יחידות השתתפות.

כאמור, מכירת יחידות ההשתתפות מגיעה כאשר ברקע, נובל אנרג'י, מפעילת קידוח "לוויתן 1", שבו שותפה גם רציו , דיווחה מוקדם יותר החודש כי הגיעה לעומק של 21,400 רגל (6.5 ק"מ) בקידוח, ולאור לחצים גבוהים והגבלות מכניות, הקידוח הוקפא לפני שהגיעה לשכבת היעד (העומק הסופי המתוכנן של הקידוח היה 7,400 מטר) ולפני שהושגו מטרות הקידוח העיקריות.

יחד עם זאת, נובל דיווחה על איתור של גז טבעי אשר נוצר כתוצאה מחום - דבר אשר עשוי להעיד על פוטנציאל גדול לנפט במאגר, מה שמצדיק את המשך הקידוח בשתי שכבות היעד התחתונות. אולם, נשאלת השאלה האם מכירת יחידת ההשתתפות היא בבחינת "חוסר אמון" של בעלי החברה?