צים ובטר פלייס "שרפו" לחברה לישראל 214 מ' ד' ברבעון

החברה הפסידה 82 מ' ד' בעוד שברבעון המקביל אשתקד הפסידה 57 מ' ד' ■ הכנסות החברה בשליטתו של עידן עופר הסתכמו בכ-2.6 מיליארד דולר ■ הפסדי צים העמיקו ל-163 מיליון דולר וההשקעה בבטר פלייס תפחה בעוד 51 מיליון דולר

החברה לישראל בשליטתו של עידן עופר ובניהולו של ניר גלעד, מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2011, תוך שהיא מדווחת על העמקה בהפסדיה למרות עלייה בהכנסות - לאור עלייה בהיקף ההפסדים של החברות הבנות צים ובטר פלייס. יו"ר החברה הוא אמיר אלשטיין.

בסיכום הרבעון, רשמה החברה לישראל עלייה בהכנסות ל-2.6 מיליארד דולר, לעומת 2.5 מיליארד דולר אשתקד. אולם, בשורה התחתונה העמיקו הפסדיה לכ-82 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 47% לעומת הפסד של כ-57 מיליון דולר אשתקד.

החברה סיכמה עלייה בהפסדים למרות קיזוז מהותי בהוצאות המימון, מ-185 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011 ל-82 מיליון דולר בלבד הרבעון. זאת, עקב גידול בהפסדי צים (ל-163 מיליון דולר, לעומת 111 מיליון דולר אשתקד) ובטר פלייס (ששרפה עוד 51 מיליון דולר הרבעון, לעומת 43 מיליון דולר אשתקד).

עוד מדווחת החברה לישראל על ירידה גם ברווח הגולמי ל-555 מיליון דולר, מ-691 מיליון דולר אשתקד.

החברות הבנות הממשיכות לבלוט לחיוב בחברה לישראל, הינן כיל - פרת המזומנים הגדולה של החברה - עם רווח נקי של כ-289 מיליון דולר הרבעון, לעומת רווח של כ-280 מיליון דולר אשתקד. גם אי.סי.פאואר הציגה הרבעון רווח של כ-12 מיליון דולר, לעומת רווח של 11 מיליון דולר אשתקד. מנגד, שינה בזן (שדיווחה על הפסד של כ-6 מיליון דולר), וטאואר עם הפסד של 13 מיליון דולר הרבעון.

הפסדי צים: בגלל עליית מחירי הדלק וירידת מחירי ההובלה

באשר לצים, מדוחחים כאמור עם עלייה בהפסדים לכ-163 מיליון דולר, עם ירידה בהכנסות בכ-5% ל-865 מיליון דולר (לעומת 912 מיליון דולר אשתקד). ההוצאות התפעוליות של החברה הסתכמו ב-905 מיליון דולר, לעומת 843 מיליון דולר אשתקד.

בצים מסבירים את העלייה בהפסדים כתוצאה מעליית מחירי הדלק, יחד עם ירידת מחירי ההובלה. "התוצאות שלנם אמנם לא טובות, אבל הן עומדות בקנה אחד עם שאר החברות בענף", התייחס לתוצאות צים מנכ"ל החברה, רפי דניאלי, בשיחת ועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדוחות.

לא פוסלים הנפקת בטר פלייס

באשר לבטר פלייס, אשר בה הושקעו על ידי החברה לישראל כ-220 מיליון דולר, מציינים בחברה כי אין תכנון להשקעה קרובה נוספת. עוד מציינים כי קיימת אפשרות לצאת עם בטר פלייס להנפקה בבורסה בתקופה הקרובה.

"החברה לישראל היא בעלת חוסן פיננסי מאד גדול, ואנו יכולים להוביל את החברות הבנות שלנו גם בזמנים קשים. היקף הנכסים הנזילים בקבוצה הוא יותר ממיליארד וחצי דולר", מסרו בחברה.

באשר לסוגיית שטרי ההון של טאואר, מציינים בחברה לישראל כי עננת שטרי ההון מעל החברה "תוסר בחודשים הקרובים", ומבהירים כי אין כוונה לסחור או למכור את מניות החברה בשלב זה, ורואים בה "השקעה בה יש לטפל ברמה האסטרטגית". בחברה לא ציינו מתי, אם בכלל, כן ירשמו את המניות למסחר.