כיל מכה תחזיות: 288 מ' ד' רווח; הכנסות שיא לרבעון

כיל שבשליטת החברה לישראל מדווחת על הכנסות של 1.55 מיליארד דולר ■ מכה קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות ■ תחלק דיבידנד של 200 מיליון דולר

עוד רבעון חזק לחברת כיל בניהולו של עקיבא מוזס ובשליטת החברה לישראל, שדיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012, כשהיא מציגה עלייה ברווח הנקי וכן במכירות לשיא כל הזמנים (לרבעון הראשון).

הרווח הנקי של כיל הסתכם בכ-288.9 מיליון דולר (0.227 דולר למניה), לעומת 279.7 מיליון דולר אשתקד. מכירות החברה הגיע לשיא כל הזמנים (ברבעון ראשון) והסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר, לעומת 1.52 מיליארד דולר אשתקד.

בכך, מכה החברה את תחזיות קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, לפיו צפויה הייתה להציג רווח נקי של 0.22 דולר למניה, והכנסות של כ-1.33 מיליארד דולר.

העלייה במכירות נבעה מגידול בהכנסות בדרום אמריקה, לאור גידול בהיקף מכירות הדשנים שם - בעיקר בברזיל. זאת, בנוסף לעליית מחירי הדשנים עצמם שמוכרת החברה, לכלל השווקים.

בהמשך לתוצאות, החליט דירקטוריון כיל על חלוקת דיבידנד של כ-200 מיליון דולר.

"ברבעון הראשון של שנת 2012 המשיכו משבר האשראי באירופה, חוסר יציבות במדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון וההתאוששות האיטית של השווקים בארה"ב, ליצור אווירה של חוסר וודאות ולגרום להאטה בביקושים", מסכמים בכיל מוצרי תכלית. "ברבעון הנוכחי חלה ירידה במחירים בשוק הדשנים, אשר השפיעה על התחרות בשוק המוצרים מבוססי פוספט".

מגבירים הפעילות בחו"ל

עוד מדווחת כיל על ירידה ברווח הגולמי ל-611.4 מיליון דולר, לעומת 638.1 מיליון דולר אשתקד, אשר נבעה בעיקר מירידה בכמויות המכירה שהושפעה בעיקר מעיצומים בנמלי ישראל, עליה במחירי חומרי גלם ועליה בהוצאות תפעוליות אחרות. ירידה זו קוזזה חלקית על ידי העלייה במחירי המכירה של מוצרי החברה. הרווח התפעולי הסתכם ב-349.4 מיליון דולר, לעומת 360.5 מיליון דולר אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע לשיא עבור לרבעון הראשון, והסתכם ב-274.4 מיליון דולר (גידול של 93%) לעומת 142 מיליון דולר אשתקד.

בכיל מציינים לטובה את המשך יישום אסטרטגיית החברה, להרחבת פעילותה בחו"ל - ומציינים כי ברבעון החולף הגדילה החברה את שיעור המכירות הנובע מייצור המתבצע מחוץ לישראל מ-43% בשנת 2011, ל-51% בסוף הרבעון.

מקווים לעלייה בביקוש לדשנים

באשר לפעילות לפי מגזרים, מכירות כיל בתחום הדשנים הסתכמו ב-846.3 מיליון דולר, לעומת 836.7 מיליון דולר אשתקד - גידול שנבע בעיקר מעליה במחיר מכירת הדשנים, אשר קוזזה בין היתר על ידי ירידה בהיקפי המכירות של האשלג ודשני הפוספט, וכן מהשפעה שלילית של שינויים בשער החליפין.

בכיל מציינים כי "הרבעון הראשון התאפיין בביקושים נמוכים לאשלג ופוספט, ומעריכים כי מגמת הגידול בביקוש לדשנים, למרות היותו ביקוש תנודתי המושפע מגורמים רבים, צפויה להישמר בטווח הארוך לאור "מדיניות מרבית מדינות העולם, לדאוג לאספקת מזון סדירה ובאיכות גבוהה לתושבים, ובתוך כך לעודד את הייצוא החקלאי". כן מציינים בכיל סיכונים לביקושים לדשנים, דוגמת תנאי מזג אוויר, שינויים בהיקף הזריעה, עלויות לחלקאים, מחיר המוצרים החלקאיים וכן התפתחויות בתחום הביו-טכנולוגיה.

באשר לירידה בביקושים, מסבירים זאת בכיל על רקע איחור בחתימת חוזים של החברה בסין למחצית הראשונה של שנת 2012, מלאים גבוהים בארה"ב ורתיעה מביצוע הזמנות מוקדמות באירופה על רקע המשבר ביבשת. גם בשוק ההודי חלה ירידה בביקושים, לאור הצטברות מלאים משנה שעברה בנמלים המקומיים.

"התאוששות בשוק הפוספט"

עוד מציינים בכיל כי חברות שנרכשו בתחום הדשנים המיוחדים במהלך 2011 תרמו 105 מיליון דולר ו-16 מיליון דולר להכנסות ולרווח התפעולי של המגזר, ומבהירים כי "מתחילת הרבעון השני ניכרת התאוששות בביקושים בשוק הדשנים".

"בשוק הפוספט ניכרת התאוששות בעקבות חזרתה של הודו לשוק וביקושים חזקים בברזיל, באסיה ובארה"ב. מחירי הדשנים החלו לעלות במתינות בעקבות התחדשות הביקוש", מציינים בחברה.

במגזר המוצרים התעשייתיים הסתכמו המכירות ב-362.5 מיליון דולר לעומת 372.9 מליון דולר אשתקד, ומציינים כי ברבעון חלה "התאוששות הדרגתית" בביקושים למוצרי האלקטרוניקה, לעומת ההאטה שאפיינה את 2011.

בתחום מוצרי התכלית, הסתכמו המכירות בכ-344.6 מיליון דולר לעומת 350.1 מליון דולר אשתקד, קיטון שנבע בעיקר מירידה בכמויות המכירה, אשר קוזזה על ידי עליה במחירי המכירה של חלק ממוצרי המגזר.