מעצרו של "מיידוף הישראלי" ערן מזרחי הוארך ב-7 ימים

(עדכון) - מזרחי חשוד בהונאת עוקץ של משקיעים פרטיים, שהשקיעו אצלו עשרות מיליוני שקלים - ואיבדו השקעתם ■ חשד: מזרחי השתמש בכסף לרכישת נכסים, מכוניות ונסיעות משפחתיות לחו"ל ■ עורך דינו: "בריונים איימו עליו ועל רעייתו"

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עידו דרויאן, האריך היום (ה') ב-7 ימים את מעצרו של ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון החשוד כי נעלם עם עשרות מיליוני שקלים מכספי כ-100 משקיעים.

מזרחי חשוד בביצוע עבירות של מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

"מדובר בפרשה מורכבת ומסובכת, ולפי החומר שבפניי, יש ראיות מספיקות נגד מזרחי לשלב זה. קיים חשש ממשי להימלטותו של הנאשם ולשיבוש מהלכי משפט", כתב השופט בהחלטתו על הארכת המעצר.

אביו של ערן מזרחי, יוסף מזרחי, החשוד במעורבות בפרשה, שוחרר היום למעצר-בית למשך 5 ימים בביתו בכפר מעש, בכפוף להפקדת ערבויות כספיות. בנוסף, בית המשפט הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד האב למשך חצי שנה.

במהלך דיון הארכת המעצר טען התובע המשטרתי, פקד לירן וקסברגר, כי חקירתו של מזרחי היא מורכבת וסבוכה, וכי למשטרה יש עוד עשרות פעולות חקירה לבצע, פעולות שמצדיקות את שהותו במעצר של מזרחי.

סנגורו של מזרחי, עו"ד מנחם רובינשטיין, טען מנגד כי אין סיבה להאריך את מעצרו של מזרחי, הואיל ומדובר בתיק ממוסמך שמבוסס על התלונות שנמסרו למשטרה על-ידי המתלוננים.

"זה תיק צווארון לבן פר-אקסלנס. כל המסמכים נמצאים כבר בידי המשטרה. על מי מזרחי ישפיע? למה הוא צריך להישאר במעצר? הוא לא ברח, אלא התייצב המעצר", אמר הסנגור, שציין כי מזרחי הוא "יוצא גולני, ללא עבר פלילי, בחור בסדר גמור".

עוד טען הסנגור כי בניגוד לפרסומים בימים האחרונים, מזרחי כלל לא נמלט מהמשטרה, והסיבה שבגינה הוא לא שהה בביתו בימים האחרונים הייתה חששו מבריונים שאיימו עליו ועל רעייתו.

בבקשת המעצר שהגישה המשטרה נגד מזרחי, נאמר כי מזרחי, בעליה של חברת סטידל השקעות ופיננסים, גייס במהלך השנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים מעשרות לקוחות שונים, תוך שהוא מתחייב להשקעות בשוק המט"ח ומבטיח תשואות גבוהות מאוד למשקיעים.

לדברי המשטרה בבקשת המעצר, "כל העת, על-פי החשד, הציג מזרחי למשקיעים מצגי-שווא, לפיהם השקעותיהם מניבות רווחים משמעותיים תוך הצגת נתונים כוזבים, על גבי מסמכים רשמיים של החברה שבבעלותו, ביחס למצב היתרה בחשבונותיהם, ובכך שכנע אותם להשקיע סכומי כסף נוספים וגרם למשקיעים נוספים להעביר אליו כסף להשקעה".

עוד נכתב בבקשה כי חלק ניכר מהכסף הועבר לחו"ל וחלק ניכר ממנו כלל לא הושקע".

כמו כן כתבה המשטרה בבקשת המעצר כי בפועל, הפסיד מזרחי את מרבית כספם של המשקיעים, ועל-פי החשד אף עשה שימוש בכסף לצרכיו הפרטיים, לרבות רכישת נכסים, מכוניות (בבעלותו של מזרחי מכונית ב.מ.וו 750 השווה מאות אלפי שקלים ולאביו מכונית מרצדס מפוארת. ח',מ') נסיעות משפחתיות לחו"ל ועוד.

לדברי המשטרה, "על מנת לשרוד ו'להתגלגל' ולא לחשוף את האמת, העביר מזרחי כספים מחשבון של משקיע אחד לאחר, כדי להיענות למבקשים למשוך חלקים מהקרן ורווחים, ובכך, ככול שחלף הזמן, העצים את הנזק".

המשטרה מעריכה את הנזק שגרם מזרחי לקורבנותיו בעשרות מיליוני שקלים ולדבריה ישנם משקיעים נוספים שנפגעו ממעשיו וטרם הגיעו למשטרה להתלונן. לדבריה, בין קורבנותיו של מזרחי ישנם בני משפחה, חברים, מכרים ועוד.

מזרחי בן ה-40, אב לארבעה ילדים, הסגיר את עצמו אתמול (ד') למשטרה, לאחר שזו עיכבה לחקירה את רעייתו, והוא הבין כי הטבעת סביבו התהדקה, ולא נותרה לו ברירה אלא להפסיק בבריחתו. בהמשך נלקח מזרחי על-ידי השוטרים לביתו בסביון שם, נערך חיפוש בביתו בנוכחותו.

מזרחי שמר עד כה על זכות השתיקה בחקירה וסירב למסור גירסה לפני פגישה עם עורך דין, אך הוא מודה כי אין ביכולתו להחזיר ללקוחותיו את מיליוני השקלים שהשקיעו אצלו. בין המשקיעים שנפלו קורבנות למעשי ההונאה לכאורה של מזרחי היו אנשי עסקים עורכי דין ואנשי היי-טק.

שלשום (ג') פורסם לראשונה כי מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל-אביב חוקר תלונה של משקיעים רבים, שטוענים כי נעקצו במיליוני שקלים על-ידי מזרחי, שניתק עמם קשר. בדיקת "גלובס" העלתה כי למזרחי אין רישיון השקעות.

בתוך כך, שניים מהמשקיעים שנפלו לכאורה קורבן למעשי ההונאה של מזרחי, ציון לוי ודניאל אידלסון, הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו כינוס נכסים והכרזה על פשיטת-רגל נגד מזרחי.

לדברי השניים, שטוענים כי מזרחי חייב להם כ-3.5 מיליון שקל, "מזרחי הונה משקיעים רבים בפרשה מסמרת שיער, הדומה ומזכירה עד מאוד את מעלליו של הנוכל האמריקני ברנרד מיידוף".