הבורסה סגרה במגמה מעורבת; אלביט הדמיה זינקה ב-16%

הבנקים המרכזיים של גוש האירו וסין הודיעו כי הם מורידית ריבית - עליות בשווקים ■ מוטי זיסר בהסדר חוב ■ עליות בכיל, סלקום, לאומי, מלאנוקס והפועלים ■ המחזור הסתכם בכ-737 מיליון שקל בלבד

הבורסה באחד העם סגרה יום תנודתי (ה') בעליות, זאת לאחר שיו"ר הבנק המרכזי של סין הודיע, בפעם השניה תוך חודש, על הורדת הריבית המרכזית ב-0.31% לרמה של 6%. במקביל, הבנק המרכזי של בריטניה הודיע כי הוא מגביר את רכישות האג"ח שהוא מבצע ולאחר מכן הוריע גם ה-ECB, כצפוי, על הורדת ריבית של 0.25%. בנוסף, הגיבו המשקיעים להערכות בשוק כי סוכנות S&P לא תפגע, ככל הנראה, בדירוג האשראי של האג"ח הממשלתיות על רקע ההחלטה להעלות את יעד הגירעון המקומי. מחזור המסחר מסתכם בכ-737 מיליון שקל בלבד.

הזירה המקומית תחילה. דירוג האשראי של ישראל לא ייפגע, כך נראה, על ידי סוכנות הדירוג S&P - וזאת, לאחר שכלכלני הסוכנות חתמו אמש פגישה עם גורמים ממשרד האוצר, בה ביקשו הסברים להחלטת הממשלה להעלות את יעד הגירעון הממשלתי לכ-3% בשנה הבאה. נראה כי אנשי S&P התרצו מההסברים שקיבלו, וציינו כי הם "מבינים את ההחלטה".

מחזורי המסחר השבוע היו נמוכים במיוחד, הן בשל חופשת הקיץ שהחלה והן בשל יום העצמאות בארה"ב שבגינו לא התקיים מסחר בוול סטריט אתמול. כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי הירידה במחזורי המסחר תימשך: "התנודתיות הגבוהה והידלדלות נפח המסחר צפויים, להערכתנו, להימשך גם בחודשים הקרובים, ועל כן רמת הסיכון בהשקעה באפיק המנייתי בנקודת הזמן הנוכחית עודנה גבוהה מאוד".

בשווקים בעולם, ציפיות המשקיעים למהלך התערבות מקיף של בנקים מרכזיים בעולם התממשו היום עוד לפני הכרזת הריבית של ה-ECB. בסין - בפעם השנייה תוך חודש, לראשונה מאז משבר הסאב-פריים - הוריד הבנק המרכזי את הריבית המרכזית, בפעם השנייה תוך חודש לראשונה מאז משבר הסאב-פריים ב-2008. ובבריטניה, הכריז הבנק המרכזי על הרחבת תוכנית רכישות האג"ח שלו בכ-50 מיליארד ליט"ש. (לסיפור המלא)

לאחר מכן כאמור הודיע יו"ר הבנק האירופי (ECB) מריו דרגי, על הורדת הריבית המרכזית בגוש האירו בעוד כ-0.25% לרמה של 0.75% - שפל כל הזמנים בגוש האירו. לצד הורדת הריבית הדרמטית, מצפים משקיעים וכלכלנים רבים כי ה-ECB יכריז על מהלך מוניטארי אגרסיבי לריסון משבר החובות. האם אנו לקראת מהלך רכישות אג"ח גם באירופה? נחכה ונראה. (לסיפור המלא)

נתוני מאקרו טובים בארה"ב - השחקנים לא מתרגשים

בארה"ב, נתונים חשובים בזירת המאקרו התפרסמו היום. ראשית, התפרסם סקר ה-ADP - המצביע על כמות המשרות החדשות שנוצרו בארה"ב בסקטור הפרטי בחודש יוני - אשר עמד על הוספה של 176 אלף משרות חדשות במשק האמריקני, משמעותית מעל התחזיות להוספה של 108 אלף משרות. לאחר מכן, כמדי שבוע, יתפרסם נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שצפוי לעמוד על 385 אלף תביעות (בדומה לשבוע שעבר).

אולם, שני הנתונים הללו מהווים מעין "מתאבן" לדוח התעסוקה האמריקני החודשי, אשר יתפרסם ביום שישי וצפוי להציג "רק" 95 אלף משרות חדשות שנוצרו במשק, לאחר דוח מאי המאכזב במיוחד. נתוני התעסוקה הם אינדיקטור חשוב מאד לכלכלה האמריקנית, שכן היקף גדול יותר של מועסקים במשק מגדיל את הצריכה הפרטית - האחראית לכ-70% מהצמיחה בארה"ב.

כלל פיננסים מוריד המלצות לשותפויות הגז; זיסר בהסדר חוב

אלביט הדמיה זינקה היום על רקע חתימת בעל השליטה מוטי זיסר על הסדר חוב בחברה הפרטית שלו, אירופה ישראל, מול הבנק הפועלים בהיקף מוערך של 850 מיליון שקל. במסגרת ההבנות בין הצדדים, בנק הפועלים מקבל אופציות לכ-3.5% ממניות אלביט הדמיה, ועוד ביטחונות אישיים מזיסר.

בית ההשקעות כלל פיננסים הודיע היום על הורדת המלצות למניות אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו . בבית ההשקעות טוענים שיש 3 סיבות עיקריות להורדת ההמלצות. ההמלצה החדשה לישראמקו, דלק קידוחים ואבנר הינה "תשואת שוק" ואילו ההמלצה על המניה של רציו הינה "תשואת חסר". בשל חוסר הוודאות, בית ההשקעות לא פרסם מחיר יעד חדש למניות.

הורדות הריבית תומכות בבנקים, שרשמו עליות. נציין את לאומי והפועלים .

סלקום המשיכה לעורר עניין לאחר שאתמול טרפה את הקלפים בשוק התקשורת בעוד היא מציעה סל שירותים חדש חסר תקדים בהיקפו. החברה מציעה חבילה הכוללת 3 קווים סלולריים (שיחות ו-SMS), אינטרנט 10 מגה (ספק), טלפון קווי ושיחות לחו"ל במחיר של 349 שקל לחודש כולל מע"מ.

הצלחה להנפקת חברת החשמל אתמול. ל"גלובס" נודע כי ההנפקה החברה נחלה הצלחה בשלב המוסדי, בעוד החברה מצליחה לגייס מהגופים המוסדיים כ-3 מיליארד שקל באיגרות חוב. סך כל הביקושים של המשקיעים המסווגים בשלושת המכרזים המוסדיים עמד על סך של כ-13.3 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

תפוז , החברה הבת של סאני אשר בשליטתו של אילן בן דב (סאני מחזיקה כ-63% ממניות תפוז), הודיעה אמש כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד במזומן בהיקף כולל של 10 מיליון שקל. חלוקת הדיבידנד עדיין דורשת אישור של הבית המשפט וכן חוות דעת כלכלית חיצונית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]