האוצר הגיש ערר נגד המשך תקצוב החדשות המקומיות

השבוע הוחלט להאריך את תקצוב החדשות המקומיות עד 2015 ■ עובדי החדשות המקומיות על כוונת האוצר למנוע את המשך התקצוב: "לא סופרים את הפריפריה"

החשש לפיטורי 120 עובדי החדשות המקומיות מתגבר: משרד האוצר הגיש ערר נגד החלטת ועדת השרים לחקיקה להאריך את תקצוב החדשות המקומיות בשנתיים נוספות. בעקבות זאת מאיים ועד עובדי החדשות המקומיות לצאת להפגנות ולפעולות מחאה.

החדשות המקומיות, המופקות על-ידי קודה תקשורת ומשודרות ב-5 מהדורות שונות בכבלים ובלוויין, עשויות להיסגר אם יוחלט שלא לתמוך בהן.

מוקדם יותר השבוע קיבלה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ', כרמל שאמה-הכהן ונחמן שי, והחליטה להעביר 50 מיליון שקל נוספים לתקצוב החדשות עד 2015.

מדובר, למעשה, בתמלוגים של הוט ו-yes שהומרו על-ידי האוצר לטובת המטרה. ככל הנראה התקצוב יימשך ב-2013, ובשנה שלאחר מכן יימצא מודל אחר.

"אין מה להפסיד"

"אין לנו מה להפסיד", אמר יו"ר הוועד, העיתונאי חיים הר-זהב, "רוצים לסגור את הבית שלנו. האוצר לא סופר את הפריפריה".

העובדים טוענים כי מדובר במהלך שיפגע קשות בעבודה בתקשורת בפריפריה, שהיא דלה גם כך, וכי עובדי המהדורות יתקשו להשתלב במקומות עבודה אחרים במקומות מגוריהם.

באוצר מבקשים לשנות את ההחלטה, להעביר את מימון החדשות המקומיות בחזרה לכבלים וללוויין ולחייב את החברות בהשקעה. מהלך כזה עשוי להביא להפחתת השקעה ביצירה המקורית, ולכן זוכה גם להתנגדות מצד קודה תקשורת עצמה, המפיקה גם סדרות דרמה ותעודה.

החדשות המקומיות מופקות על-ידי קודה תקשורת של רם לנדס תוך הפסד כלכלי של החברה. גורמים בחברה אומרים כי הסיבה העיקרית להמשך ההפקה היא החשיבות הציבורית של החדשות בהבאת הפריפריה לקדמת הבמה.

לנדס, איש תקשורת ותיק, ממקימי חדשות 2 ומקים חדשות 10, מפיק את החדשות מ-2011, לאחר שרוב חברות ההפקה בתעשייה לא ראו במיזם פוטנציאל כלכלי.

בחברת הכבלים אמרו היום (ד') כי בניגוד לפרסומים, לנדס הוא נטול פניות. מנכ"לית קודה, דליה בודינגר, המתמודדת בימים אלה במכרז לתפקיד דוברת חברת החשמל (ולא מונתה עדיין לתפקיד, בניגוד למה שנכתב כאן אתמול), כתבה אתמול (ג') במכתב לאוצר כי "במילים אחרות, עשרות עובדים מהגליל, הנגב וחיפה עשויים לחזור לעסוק בתקשורת במרכז הארץ לפני תחילת שנת הלימודים, על מנת שלא להגיע למצב של חוסר יכולת לפרנס משפחה ושל הבעייתיות הכרוכה בהעתקת ילדים באמצע השנה למרכז הארץ. אנו זקוקים לכל סיוע מול שר האוצר וראש הממשלה, על מנת שמפעל זה, שפועל מ-1990, לא ייסגר במשמרת של נתניהו".