יחימוביץ' לשטייניץ: משוך את הערר נגד תקצוב החדשות המקומיות

מבקשת מהשר כי ימשוך את הערר שהגיש ויקדם את המתווה שאושר בוועדת השרים, באופן שיאפשר לחדשות המקומיות להמשיך לשדר מבלי לפגוע ביוצרים

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', שהעלתה יחד עם כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) ונחמן שי (קדימה) את הצעת החוק להאריך את תקצוב החדשות המקומיות בעוד שנתיים, שלחה היום (ה') מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ.

במכתב מבקש יחימוביץ' מהשר כי ימשוך את הערר שהגיש ויקדם את המתווה שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע, באופן שיאפשר לחדשות המקומיות להמשיך לשדר מבלי לפגוע ביוצרים המקומיים.

"מועצת הכבלים והלוויין מחייבת כבר היום את חברות הוט ו-yes להשקיע 8% מהרווחים השנתיים בהפקות מקור", כותבת יחימוביץ'. "מדובר בתקציב צנוע שנע בין 120-160 מיליון שקל בשנה. מימון החדשות המקומיות מתקציב זה יבוא על חשבון הפקות מקור ויצירות טלוויזיוניות הנהנות היום מהתקציב: סדרות דרמה, סדרות תעודה, סרטים דוקומנטריים ועוד".

עוד כותבת יחימוביץ' כי "כל בר-דעת יתנגד לשימוש במשאבים צנועים אלה לצורך מימון החדשות המקומיות. התנגדויות רבות יעלו, ובצדק, וייתכן שהדבר אף יגיע לבג"ץ. למעשה, קשה להאמין שרעיון כה נואל יעבור בכלל, ולכן נראה כי התוצאה היחידה של המתווה החדש היא אחת: עיכוב העברתו של תקציב החדשות המקומיות, שעתידן לוט בערפל גם כך, והפסקת שידוריהן".

יחימוביץ' מבקשת משטייניץ כי הכסף לחדשות המקומיות ימשיך להגיע מתמלוגי חברות הכבלים והלוויין. "הארכת שידורי החדשות המקומיות בשנתיים, כאשר בשנת 2013 יבוא המימון מיתרת התמלוגים של הוט ו-yes משנת 2012 בסכום של 20 מיליון שקל. 5.5 מיליון שקל נוספים יגיעו מכספי 'איחוד התשתיות' שחברת הוט מעבירה למדינה מדי שנה - החברה צפויה להעביר כ-50 מיליון שקל בשנה עד 2015".

על-פי הצעתה של יחימוביץ', שנת 2014 תמומן במלואה מכספי "איחוד התשתיות".