הדולר זינק ביותר מ-1% על רקע החולשה בבורסות באירופה

האירו בשפל של יותר משנתיים מול הדולר ■ וול סטריט: החוזים העתידיים יורדים בכ-1.2% ■ ATRADE: היעדים הבאים של הדולר: 4.04 שקלים ו-4.08 שקלים ■ בנק ישראל יפרסם אחה"צ את הריבית לחודש אוגוסט

תשואות האג"ח של ספרד עולות לשיא, האירו מתרסק והדולר שוב מעל 4 שקלים: הדולר חזר היום (ב') להיסחר מעל רף ה-4 שקלים, והמסחר בו ננעל בשער יציג של 4.041 שקלים - עלייה של 1.1%. זאת, לאחר שירד מהרף הפסיכולוגי ביום ו' האחרון. האירו, מנגד, רשם ירידה של 0.22% לשער יציג של 4.892 שקלים. נציין כי הדולר נסחר ברמות שיא של יותר מ-3 שנים. ברקע, תשואות האג"ח ל-10 שנים בספרד חצו היום את ה-7.5% והאירו בשפל של יותר משנתיים מול הדולר.

חדשות אחרונות בנושא המשבר באירופה:

שבוע גורלי ליוון: האם המדינה בדרך החוצה מגוש האירו?

ירידות בבורסות אירופה

בורסת ת"א נגררת מטה בעקבות שוקי חו"ל

יו"ר סניף של ה'פד' מסביר: כך יש לבצע הקלה כמותית

ב-ATRADE מסבירים היום כי הזינוק בתשואות אג"ח ספרד מגביר את החששות לכך שספרד תזדקק לסיוע הרבה יותר רציני ממה שאושר לה בשבוע שעבר (100 מיליארד אירו לטובת הצלת המערכת הבנקאית שלה). לפיכך, האירו מתרסק וקובע שפל חדש באזור 1.2083 דולרים, בדרך לרמת התמיכה הפסיכולוגית הניצבת באזור 1.2 דולרים לאירו.

היום ב-17:30 צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר לפי מרבית ההערכות הבנק המרכזי יותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.25%. לפי סקר תחזיות כלכלני המאקרו של סוכנות הידיעות "בלומברג", רוב מכריע של 25 מתוך 27 כלכלנים סבורים כי הריבית תיוותר על כנה, ורק שניים צופים הורדה של 0.25% בריבית. זאת, לאחר שבחודש שעבר הריבית הופחתה ב-0.25%.

ב-ATRADE מעריכים כי הדולר ינסה השבוע להתבסס מעל רמת ה-4 שקלים, ומסבירים כי אם בנק ישראל יחליט במפתיע להוריד את הריבית, אזי הלחץ על השקל יגבר והצמד דולר-שקל עשוי לחצות את איזור ה-4.05 שקלים.

בסך הכל, מעריכים ב-ATRADE כי הנתונים תומכים בהמשך התחזקות הדולר, כאשר הם מסמנים 2 יעדים מרכזיים לשבוע הקרוב: 4.04 שקלים ו-4.08 שקלים לדולר.

ב-FXCM מציינים הבוקר כי במידה ובנק ישראל ימנע היום מהפחתת ריבית נוספת, הדולר ייחלש לפחות ל-3.94 שקלים.

ב-ForexTrading ישראל כותבים כי "הורדת ריבית מפתיעה תגרור את הדולר-שקל לרמות של 4.2 שקלים. להערכתנו, מכיוון שבבנק ישראל יותירו את הריבית על כנה, נראה את השקל נע בסביבות ה-4 שקלים".