המסחר בת"א נחתם בירידות; מניות הסלולר צנחו עד 5.3%

תשואות האג"ח של ארה"ב נסחרות בשפל ואלו של ספרד חצו את רף ה-7% ■ הריבית צפויה להישאר היום ללא שינוי ■ שמן קיבלה אישור לביצוע קידוח הנפט 'ים 3'

המסחר בבורסה נחתם היום (ב') בירידות שערים. זאת לאחר מגמה שלילית באסיה, ירידות באירופה וצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט מאוחר יותר. זאת כאשר ברקע תשואות האג"ח של ארה"ב נסחרות בשפל שלא נראה מאז המאה ה-19 ותשואות האג"ח של ספרד נסקו היום לרמה של יותר מ-7.4%. לאחר סיום המסחר (ב-17:30) יפרסם בנק ישראל את גובה הריבית לחודש אוגוסט, כאשר מרבית האנליסטים סוברים כי הוא יותיר אותה על כנה.

אתמול דיווחנו כי ייתכן שפרשת "הרווחים הכלואים" החלה לעשות דרכה אל פח הזבל של ההיסטוריה. לשכת ראש הממשלה הורתה בסוף השבוע האחרון שלא לאשר את בקשת האוצר להעלות את תזכיר התיקון לחוק לדיון בישיבת הממשלה אתמול (א'). על-פי הסירוב הרשמי שנתן הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לאנשי האוצר, הבקשה שלהם הגיעה באיחור ובחיפזון.

בקשת שר האוצר יובל שטייניץ לקיים דיון בממשלה בעניין התיקון לחוק הנוגע לרווחים הכלואים הגיעה ביום רביעי בלילה - בניגוד לנוהלי מזכירות הממשלה המחייבים הגשת הנושאים לדיון עד יום רביעי בצהריים, כל עוד אין מדובר בנושא דחוף במיוחד. מעבר לזה, לוקר הבהיר לראשי האוצר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב ויסרב להעלות לדיון הממשלה נושא כה מהותי לפני שהוא עצמו קיים לגביו דיונים מעמיקים.

הערב כאמור צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר לפי מרבית ההערכות צפוי הבנק להותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.25%. לפי סקר תחזיות כלכלני המאקרו של סוכנות הידיעות "בלומברג", רוב מכריע של 25 מתוך 27 כלכלנים סבורים כי הריבית תיוותר על כנה, ורק שניים צופים הורדה של 0.25% בריבית. זאת, לאחר שבחודש שעבר הריבית הופחתה ב-0.25%.

רונן מנחם, מנהל מחלקת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מציין הבוקר כי מחד, רמת הפעילות נמוכה מבעבר (אם כי ללא האטה נוספת ברבע השני), האינפלציה נמוכה מאוד ובקו ירידה והריביות בחו"ל נמוכות/יורדות. מנגד, הגירעון בתקציב המדינה תופח, המתח המדיני - ביטחוני נמשך ואף מחריף, הסוגיה החברתית שבה לסדר היום והשקל מוסיף לרדת כנגד הדולר. ירידת המדד ב-0.3% תקל מאוד על בנק ישראל להוריד את הריבית פעם נוספת, אם יחפוץ בכך.

הסיכוי לכך אינו קטן כל עוד אין הטבה במצב בחו"ל. עם זאת, המדדים הבאים עשויים להיות גבוהים יותר (בין השאר לנוכח קפיצה בתעריפי תשומות המזון בעולם ובכפוף להמשך ההתאוששות בשוק הדיור למגורים). בנוסף אין להתעלם מההרעה הניכרת בגירעון בתקציב המדינה (לרבות איתותים מחברות דירוג האשראי בנושא), מהפיחות בשער השקל כנגד הדולר ומההתרחשויות הפוליטיות בארץ והביטחוניות באזורנו.

לכן, אומר מנחם, לא נופתע אם בנק ישראל ייטול הפעם פסק זמן (נציין כי הורדת הריבית בחודש שעבר התקבלה ברוב קולות), ימתין לראות אם הורדות הריבית הקודמות משפרות את המצב וישמור לעצמו די דרגות חופש למקרה בו נתוני המשק יראו הרעה של ממש. בנק ישראל הדגיש בעבר כי הוא אינו מקבל את החלטותיו לפי מדד בודד (או שניים) ומתחשב בעוד גורמים פרט לקצב האינפלציה. הסיכוי נוטה כעת לכך שהריבית תישאר על כנה, אך גם הורדת ריבית הינה אפשרות לא מבוטלת. תהא ההחלטה אשר תהא, יהיה צורך לבחון היטב את דברי ההסבר שיצורפו להודעה, על מנת להסיק לאן נושבת הרוח מבחינת בנק ישראל, במבט לחודשים הבאים ובאיזו מידה יתחשב בגורמים המנוגדים השונים בהחלטותיו הבאות.

באירופה היום עולות התשואות על אג"ח ל-10 שנים של ספרד לכ-7.5% ומדד המניות המובילות במדריד צונח בכ-3%. נקודת האור בשווקים היא מחיר הנפט שצונח היום בחזרה מתחת ל-90 דולר לחבית.

במקביל, תשואות האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב נסחרות היום ברמה של 1.41%, שפל שלא נראה מאז המאה ה-19.

תוכנית אסטרטגית במזרחי-טפחות; שמן קיבלה אישור לקידוח

בבילון המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול זינקה במחזור ענק, הגבוה בבורסה. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים בשבוע הבא, ב-31 ביולי. האנליסט בני דקל מבנק איגוד מעלה לקראת פרסום הדוחות את התחזית שלו לרבעון השני וצופה כי החברה תציג צמיחה של כ-185% בהכנסותיה לרבעון השני בהשוואה למקביל אשתקד וגידול של כ- 29% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. דקל מעריך כי החברה תדווח על הכנסות שטרם הופקו בסך של כ-131 מיליון שקל כך שהרווח התפעולי המתוקנן של החברה לרבעון השני יהיה כ- 68 מיליון שקל והרווח הנקי המתוקנן יהיה כ-55 מיליון שקל. באיגוד ממשיכים להמליץ "קניה" על מניית בבילון במחיר יעד של 55 שקל.

בנק הפועלים מבצע ארגון מחדש לפעילותו העסקית במזרח אסיה. פעילות הסניף בסינגפור, הממוקד בבנקאות פרטית, תועבר בהדרגה לכיוון הונג קונג וסין עם תמיכה של סניפי הפועלים בשוויץ.

בנק מזרחי טפחות פרסם היום תוכנית אסטרטגית לשנים 2013-2017, במסגרתה הוא קובע יעד תשואה להון של 17%. בתחילת הסקירה מציינים בבנק כי "במהלך שמונה השנים האחרונות הצבנו יעדים ואנו בתוואי להשגתו של יעד התשואה להון של כ-15%. עכשיו הזמן לתוכנית חדשה".

הצרות ממשיכות בדסק"ש שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר: חברת ההחזקות דיווחה היום לבורסה כי התקבל אצלה מכתב מטעם בעל מניות שלה בדרישה כי תגיש תביעה נגד חברי הדירקטוריון שלה בקשר להשקעותיה. בעקבות כך, מניות קבוצת אי.די.בי ריכזו היום עניין. נציין את דיסקונט השקעות וסלקום הרושמות ירידות חדות. (לסיפור המלא)

אנליסט UBS, רוני בירון, מוריד היום את מחירי היעד למניות בזק , פרטנר וסלקום, אולם משאיר את שלוש החברות בהמלצת "קנייה".

אתמול דיווחנו כי שותפויות החיפושים שבשליטת דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר , ישקלו ב-2013 להנפיק אג"ח בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר לצורך מיחזור חוב בהיקף של כ-900 מיליון דולר שיילקח לצורך פיתוח מאגר הגז "תמר". זאת לאחר שיושלם פיתוח המאגר ברבעון השני של 2013. ל"גלובס" נודע כי הסכם המימון של השותפויות מאפשר פירעון מוקדם של החוב.

חברת שמן נפט וגז דיווחה הבוקר כי קיבלה את אישור מערכת הביטחון וצה"ל לביצוע קידוח הנפט הקרוב "ים 3" וחתימת הסכם מחייב בין הצדדים. האישור ניתן לחברה לאחר קיום עבודת מטה מקיפה בין שני הצדדים שנמשכה קרוב לשנה. מהחברה נמסר כי עלויות הקידוח של "ים 3" נמוכות יחסית בהשוואה לקידוחים ימיים אחרים ותקציב הקידוח, הכולל גם מבחני הפקה והכנת הקידוח להפקה במקרה של תגלית, נאמד בכ-98 מיליון דולר.

בונוס ביוגרופ , העוסקת בתחום תאי הגזע והנדסת רקמות, דיווחה הבוקר כי היא מנהלת מו"מ לרכישת טכנולוגיה ייחודית נוספת בתחום הרפואה התאית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]