לאחר השקעת 300 מיליון שקל ב"מעריב": דסק"ש בסכנת תביעה

דסק"ש מדווחת כי התקבל אצלה מכתב מטעם בעל מניות שלה, בדרישה כי תגיש תביעה נגד חברי הדירקטוריון שלה בקשר להשקעותיה ב"מעריב"

הצרות ממשיכות בדסק"ש שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר: חברת ההחזקות מדווחת היום (ב') לבורסה כי התקבל אצלה מכתב מטעם בעל מניות שלה בדרישה כי תגיש תביעה נגד חברי הדירקטוריון שלה בקשר להשקעותיה ב"מעריב ".

במכתב מתבקשת דסק"ש להודיע על הדרך שבה היא מתכוונת לנקוט בעניין, וצוין כי אם החברה לא תפעל כאמור, מתכוון הפונה לפעול להגשת תביעה נגזרת בשם דסק"ש ובאישור בית המשפט.

נזכיר כי ‏‎‎דסק"ש רכשה את בשליטה בעיתון "מעריב" מידי זקי רכיב ועופר נמרודי לפני יותר משנה, ועד עתה השקיעה בחברה למעלה מ-300 מיליון שקל ברכישת מניות‏ השליטה, רכישת אג"ח של "מעריב" והעמדת הלוואות לעיתון המצוי בקשיים. ‏‏‏

במהלך הרבעון הראשון של 2012 הפסיד "מעריב" 36.6 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 96.4 מיליון שקל במהלך 2011. נכון לסוף חודש מארס הייתה לעיתון הערת "עסק חי", בעקבות גירעון בתזרים המזומנים של החברה. מתחילת 2011 תזרים המזומנים השלילי של "מעריב" הסתכם בכ-170 מיליון שקל.

נזכיר כי בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי פסגות שלח בחודש שעבר מכתב לנשיא דסק"ש, עמי אראל, וביקש לקבל הסברים כיצד החליטו ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לאשר העמדת הלוואה נוספת ל"מעריב", בהיקף של 25 מיליון שקל. ‏‏‏‏‏

במכתב לאראל כתב פסגות: "נבקש לקבל הסברים כיצד החלטת ועדת הביקורת ודירקטוריון דסק"ש הינה אכן לטובת דסק"ש, ואין בה כדי לפגוע ביכולתה של דסק"ש לעמוד בהתחייבויותיה, וכמו כן האם נשקלו חלופות אחרות לאותה השקעה?".

עוד טוענים בפסגות כי תנאי ההלוואה הם משופרים ביחס לתנאי השוק וביחס להלוואות דומות שניתנו ל"מעריב", תוך שהם מציינים כי רכישת אג"ח של דסק"ש יכולה להניב תשואה עודפת באופן משמעותי ביחס לתשואה שתניב ההלוואה ל"מעריב".

סבב מינויים ב"מעריב"

בתוך כך, הנהלת "מעריב" הודיעה היום על סבב מינויים בעיתון. עורך מדור העסקים, איתן מרקוביץ', ימונה גם לעורך האחראי על הספורט, זאת במקום יואב צור שהודיע באחרונה על עזיבתו.

במקביל, ערן סורוקה, המשנה לעורך הספורט של "מעריב", יקודם לעורך הספורט וימלא את התפקיד בכפיפות למרקוביץ'.