מו"מ אגרסיבי: איום להחשיך את ערוץ הספורט ב-yes

קבוצת התקשורת RGE איימה להחשיך את ערוצי הספורט למנויי חברת הלוויין, בעקבות סכסוך עסקי שהתגלע בין שתי החברות

קבוצת התקשורת RGE איימה להחשיך את ערוצי הספורט למנויי yes, זאת לאחר שהתגלע סכסוך עסקי בין שתי החברות.

בין הצדדים קיים הסכם עד שנת 2014, אולם על-פי גורמים, חברת התקשורת של אביב גלעדי ולן בלווטניק, המנוהלת על-ידי מודי פרידמן, לא ראתה בעין יפה את השינויים בתנאי התשלומים של חברת הלוויין, והפנתה איום רשמי שלפיו תחשיך כמה מערוצי הספורט.

על-פי גורמים בחברת הלוויין, האיום הזה הוסר כעת. עם זאת, נראה כי חילוקי הדעות עדיין קיימים, והנושא לא הוסדר באופן מלא.

זכויות שידור לאירועי ספורט

קבוצת RGE היא אחת החברות הדומיננטיות בשוק התקשורת הישראלי, בטלוויזיה הרב-ערוצית. הנכס האסטרטגי העיקרי שלה הוא זכויות השידור של אירועי ספורט מרכזיים סביב העולם המשודרים במגוון מותגי "ספורט 5" בכבלים ובלוויין - הן ערוצי הפרימיום והן ערוצי הבסיס, 5 ו-5+.

לאור העובדה שתחום הספורט משמעותי למשיכת מנויים לטלוויזיה הרב-ערוצית, הדבר מרכז בידי הקבוצה כוח רב. במשך השנים ניסו בשתי החברות להחליש את כוחה של RGE, והשותפות עם הקבוצה ידעה עליות ומורדות, במיוחד עם הניסיון בפלטפורמות לטפח את מתחריה של הקבוצה.

קבוצת RGE מחזיקה גם בערוץ הילדים על נגזרותיו השונות. באחרונה, עם השקת החבילה הצרה, הוחלט כי "ערוץ הספורט" על תכניו לא יעלה על החבילה, ובמקומו ישודר בשתי הפלטפורמות ערוץ הספורט ONE.

בהוט בחרו גם לא להעלות את ערוץ הילדים בחבילה הצרה והחליטו להעלות במקומו את ערוץ ZOOM של חיים סבן בניהולו של אבי בר. למרות זאת, ב-yes החליטו לספק את ערוץ הילדים ללקוחות שיבחרו בחבילה זו. דווקא ההיעדרות מהחבילה הצרה, בעיקר בתחום הספורט, היא שמעידה על אטרקטיביות התוכן.

מחברת RGE לא נמסרה תגובה לדברים.

מחברת הלוויין נמסר: "בין חברת yes לחברת RGE קיים הסכם עד יוני 2014, והוא מתקיים כסדרו".