נחתם: ערוצי הספורט והילדים ימשיכו ב-yes עד 2019

לאחר מו"מ אגרסיבי הסכימה חברת הלוויין לקבל את עיקר הדרישות של RGE ■ הוסר איום החשכת ערוצי הספורט

ערוצי הילדים וערוצי הספורט של חברת RGE ימשיכו להיות משודרים בחברת הלוויין yes עד לשנת 2019. ל"גלובס" נודע כי לאחר משא-ומתן אגרסיבי בין הצדדים הסכימה חברת הלוויין לקבל את עיקר הדרישות של החברה של לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנאטי. על כן, תוקפו של החוזה יחל בינואר 2013 ויסתיים בינואר 2019.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במהלך הדיונים בין הצדדים לחברה איימה RGE להחשיך את ערוצי הספורט למנויי yes, זאת לאחר שהתגלע סכסוך עסקי בין שתי החברות. חברת התקשורת המובלת על-ידי מודי פרידמן לא ראתה בעין יפה את השינויים בתנאי התשלומים של חברת הלוויין, והפנתה איום רשמי שלפיו תחשיך כמה מערוצי הספורט. כעת האיום הוסר.

קבוצת RGE היא אחת החברות הדומיננטיות בשוק התקשורת הישראלי. הנכס האסטרטגי העיקרי שלה הוא זכויות השידור של אירועי ספורט מרכזיים סביב העולם המשודרים במגוון מותגי "ספורט 5" בכבלים ובלוויין. לאור העובדה שתחום הספורט משמעותי למשיכת מנויים לטלוויזיה הרב-ערוצית, הדבר מרכז בידי הקבוצה כוח רב.

במשך השנים ניסו בשתי החברות להחליש את כוחה של RGE, והשותפות עם הקבוצה ידעה עליות ומורדות, במיוחד עם הניסיון בפלטפורמות לטפח את מתחריה של הקבוצה.

בחברת הלוויין ובחברת RGE לא הגיבו לדברים.