טעון שיפור: מדוע אין מספיק שילוט לפני הכניסה לנתיב המהיר?

כדי לברר בזמן אמת את תעריף הנסיעה בנתיב המהיר בכביש 1, במוקד השירות ממליצים לנהגים לגלוש לאתר החברה ■ הבעיה: הם לא יכולים לגלוש בזמן נהיגה

לא בכדי הוחלט לפני כשנתיים לסלול נתיב מהיר בכביש 1 מכיוון ירושלים לתל-אביב. הנתיב, שהוא כביש אגרה, מאפשר לנסוע כברת דרך (גם אם לא ארוכה) ללא פקקים, וכך לחסוך זמן רב.

התעריף משתנה בהתאם לעומס - החל מ-7 שקלים ועד 75 שקל. לכן, ידיעת מצב התנועה בזמן אמת טרם ההגעה לכניסה לנתיב היא חיונית כדי לקבל החלטה מושכלת, וכך גם מידע מקדים אודות פטור מתשלום המוענק למכונית בהתאם למספר הנוסעים.

אלא שהשילוט לגבי העומס והתעריף מופיע רק בכביש 1 עצמו, כמרחק קצר לפני הכניסה לנתיב, ולנהגים הנוסעים מכיוון ירושלים בשלבים מוקדמים של הכביש אין דרך לדעת בשלב מוקדם אם כדאי להם להיכנס אליו - או לחילופין לנסוע דרך כביש 431.

"מה יותר טבעי מלנסות לברר בשירות הלקוחות של הנתיב המהיר כמה עולה ברגע זה לנסוע שם?", תהתה ג', שפנתה ל"גלובס". "כשצלצלתי למוקד, הנציגה השיבה כי אין לה דרך לדעת והמליצה שאראה מה כתוב על השילוט" (הממוקם במרחק של 1.2 ק"מ מהכניסה לכביש, מ.ר.ח).

הפתרון שהציעה הנציגה היה תמוה לא פחות: "הנציגה השיבה כי את המידע אוכל לקבל באתר האינטרנט של הנתיב המהיר. השבתי כי אני בנהיגה, ואין לי דרך לגלוש תוך כדי נסיעה. אם המידע זמין באתר, מדוע לנציגה אין דרך לברר זאת?"

* תגובת הנתיב המהיר: "לנהגים בכביש 1 או 412 יש שילוט אלקטרוני אשר מציג הודעות מעודכנות בדבר עומס התנועה (בצירוף מחיר הנסיעה בנתיב). באתר האינטרנט אין כל מידע עדכני בנושאים אלה.

"באתר האינטרנט (כשהגישה היא דרך הסלולר), לפני עלייתו לאוויר, יש מסך ובו מעודכן מחיר הנסיעה בלבד בנתיב. אין הנחה למספר נוסעים ברכב, אלא אך ורק פטור מתשלום ל 3/4 נוסעים ברכב (בהתאם לעומס התנועה בנתיב המהיר)".