נעילה מעורבת באחד העם; מניות הבנקים זינקו עד 1.9%

אתמול דיווחנו כי בנק לאומי עשוי להציף ערך אדיר באמצעות פיצול נכסי הנדל"ן שבבעלותו, שהיקפם הכספי נאמד במיליארדי שקלים ■ ירידות קלות באירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה (ג') נחתם במגמה מעורבת, כאשר מניות הבנקים נותרו בטריטוריה החיובית עם עליות של עד כ-1.9%. זאת, על רקע סגירה שלילית בוול סטריט אמש, עליות קלות באירופה ויציבות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק. ברחבי הארץ ממשיכה הסערה להכות בתשתיות, נתיבי איילון נסגרו לתנועה ושיבושים חמורים נגרמו לתנועת הרכבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל.

יניב פגוט, האסטרטג הראשית של קבוצת איילון: "שוק ההון המקומי מתעלם באלגנטיות מן הבחירות המקומיות הקרבות ובאות ומניח כי מה שהיה הוא שיהיה בגזרת המדיניות הכלכלית ובמישור הפרסונאלי במשרד האוצר. אולם, הפתעה בתוצאות הבחירות שתחייב את ראש הממשלה לבצע שינויים באג'נדה הכלכלית ותקשה עליו להעביר קיצוצים רדיקליים נדרשים, עלולה לטרוף את הקלפים ולהעלות את מפלס הלחץ בשוק ההון המקומי".

עוד הוסיף פגוט: "בזירה הגלובלית המבחן הראשון של ההנחה הרווחת לפיה שנת 2013 תהא שנת המניות, צפוי להחל הערב לאחר תום המסחר בבורסות ניו יורק עם פרסום הדו"חות הכספיים של אלקואה. חציון תחזיות האנליסטים מעיד כי הרווח המצרפי לחברות הנכללות במדד ה-S&P 500 יצמח ב-2.4%, בהובלת סקטור הפיננסים אשר צפוי להציג צמיחה מצרפית ברווח של 15% וכן להציג גידול של כ-7% בהכנסות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי הוא לא מתכנן לבצע קיצוצים בתקציב הבטחון, בשל האתגרים הבטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל. את הדברים אמר ליעקב אילון בתוכנית "בחירות אישיות" בערוץ 2, בתשובה לשאלה מאין יגיע הכסף לתקציב. מדובר בפעם הראשונה שנתניהו מתייחס לתוכנית כלכלית או לחלק מהקיצוצים שהוא חייב לעשות על מנת לעמוד בכלל ההוצאה. נזכיר כי על מנת לעמוד בכך יש צורך בקיצוץ שמוערך במשרד האוצר ובבנק ישראל בכ-15 מיליארד שקלים.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בירידות, כשמדד ת"א 25 נסוג ב-0.8% ומדד ת"א 75 יורד בכ-0.4%.

לאומי ימכור הנדל"ן?

בנק לאומי עשוי להצטרף לבנק מזרחי טפחות ולרשתות המזון שופרסל ורבוע כחול, ולהציף ערך אדיר באמצעות פיצול נכסי הנדל"ן שבבעלותו, שהיקפם הכספי נאמד במיליארדי שקלים. ל"גלובס" נודע כי לאומי, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, בוחן מהלך של פיצול הנדל"ן המשמש את פעילותו, וכן את מכירתו ושכירתו מחדש במסגרת עסקת sell and leaseback. (לסיפור המלא)

בינתיים לאומי ממשיך להפחית את החזקותיו הריאליות והודיע היום (ג') על מכירת 5.25 מיליון מניות מגדל ביטוח ב-30 מיליון שקל. מדובר ב-0.5% מהון המניות של מגדל, כאשר לאומי יירד להחזקה של 4.7% בחברת הביטוח. המניות נמכרו במחיר של 5.72 שקלים למניית מגדל. הבנק ירשום רווח נקי של 12 מיליון שקל בעקבות המכירה ומתחייב לא למכור עוד מניות עד ה-8 באפריל.

עכשיו זה רשמי: אי.די.בי אחזקות הגישה הצעת הסדר חוב למחזיקי האג"ח, שלפחות בינתיים זכתה לקבלת פנים צוננת. הצעת אי.די.בי התקבלה בכעס בקרב מחזיקי האג"ח המוסדיים. דובר נאמני ונציגות האג"ח מסר כי "הצעתה של אי.די.בי אחזקות להסדר החוב אינה מקובלת עלינו, ולצערנו רחוקה מאוד מהסדר הוגן שרואה לנגד עיניו את טובת בעלי החוב. אנו קוראים לחברה להגיע לשולחן המו"מ עם דפוס מחשבה שונה לחלוטין, על מנת שניתן יהיה להתקדם במסלול של הסדר ולא במסלולים אחרים".

קבוצת כלל ביטוח הודיעה אתמול לקראת סיום המסחר כי היא מחסלת את החברה-הבת כלל פיננסים ויוצאת מהתחום בשן ועין. אתמול חתמה כלל פיננסים על הסכם למכירת פעילויות קרנות הנאמנות וניהול התיקים שלה, המהוות את ליבת עסקיה, למתחרה הראל השקעות בתמורה ל-210 מיליון שקל.

מניית מלאנוקס עמדה במוקד עקב פער שלילי של כ-3% מול ניו-יורק.

חברת מידרוג החליטה להוריד דירוג לסדרות האג"ח שבמחזור של חברת אלביט הדמיה הנמצאת בשליטת מוטי זיסר מרמה של Baa3 באופק שלילי לרמה של B2 והכנסתן של הסדרות שבמחזור לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. במדרוג מציינים כי הורדת הדירוג מתבססת, בין היתר, על המשך השחיקה המהירה ביתרות הנזילות, ללא יצירת מקורות מספקים, לשם עמידה לאורך זמן אל מול עומס הפרעונות החל על החברה. (לסיפור המלא)

חברת רדהיל , המפתחת תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים, מדווחת על קבלת פטנט בארה"ב והתחלת תהליך גיוס מרכזים רפואיים בארה"ב, קנדה וישראל במסגרת ניסוי קליני Phase III ראשון לטיפול במחלת הקרוהן.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]