הבורסה סגרה ביציבות: נייס זינקה ב-6.5%, מודיעין 23%

שטייניץ: לא אמורות להיות עוד העלאות מסים השנה ■ יו"ר ה'פד' ברננקי צפוי לנאום היום ■ מודיעין קיבלה אישור לקידוח ב"גבריאלה" ■ המחזור הסתכם בכ-887 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ב') במגמה מעורבת לאחר נעילה שלילית אמש, ובעוד בבורסות אירופה גם כן נרשם מסחר מעורב. המשקיעים המשיכו להגיב לנתוני הגירעון התקציבי והמסחרי שפורסמו אמש, וכן ימתינו לחדשות מחו"ל - שם צפוי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי לשאת דברים, לאחר שמקבילו דרגי עשה כן באירופה ביום ה' האחרון. מחזור המסחר הסתכם בכ-887 מיליון שקל.

המשקיעים בבורסה המשיכו להגיב היום לנתוני המאקרו שפרסמה אמש הממשלה, אשר הצביעו על גירעון תקציבי כפול מהצפוי בשנה שעברה (2012) - 39 מיליארד שקל שהם 4.2% מהתוצר. גם נתוני הגירעון המסחרי לא היו מעודדים והראו על זינוק של 142% ב-3 השנים האחרונות.

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הגירעון הוא פחות או יותר צפוי. ציפינו ל-3.9% וזה הבדל של 3 עשיריות האחוז. אני לא חושב שזה ישליך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל". גם שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לנתונים, הבהיר כי "ידענו את זה מראש" וציין כי לא יהיו עליות מסים נוספים השנה.

מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לדצמבר 2012. רן שחר, מנהל ההשקעות הראשי באלפא פלטינום, צופה כי המדד יירד ב-0.1%: "בטווח הקרוב, אנו צופים התייצבות בציפיות לאינפלציה לאחר עלייה של הציפיות בשבועות האחרונים", אמר. "בשוק המניות אנו צופים המשך מגמת עלייה וממליצים על המשך אחזקה של 80-85% מסך הפוזיציה שמוקדשת למניות, תוך חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל, עם העדפה לסקטור הבנקאות בישראל".

כלכלת בחירות

באשר לבחירות הכלליות, בבית ההשקעות IBI מעריכים, בסקירה שפרסמו אתמול, כי ממשלת הימין-חרדים שצפויה להיבחר בשבוע הבא לא תקצץ בקצבאות אלא "תסתום" את החור בתקציב באמצעות העלאת המע"מ, קיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי וביטול פטורים ממס.

בליכוד-ביתנו מבטיחים לקדם דיור בר השגה לזוגות צעירים

בזירת העולמית, מתמקדים המשקיעים במשבר הבא הניצב בפני כלכלת ארה"ב - ניסיון המחוקקים לאשר את העלאת תקרת החוב של הממשל, בכדי למנוע "שיתוק" שלו כבר בעוד כחודש. היום, אגב, צפוי לצאת יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנאום בדבר מצב הכלכלה, זאת לאחר שמקבילו באירופה מריו דרגי (יו"ר ה-ECB) הותיר ביום ה' האחרון את הריבית בגוש האירו ללא שינוי (0.75%) תוך שציין כי הכלכלה האזורית צפויה להתאושש רק לקראת סוף השנה.

עליות בנייס ומודיעין

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א אישרה היום את קידוח האקספלורציה המתוכנן ברישיון "גבריאלה" מול חופי הרצליה, ודחתה את התנגדויות עמותת "צלול" והחברה להגנת הטבע. רישיון "גבריאלה", המוחזק על ידי מודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB ועל ידי אדירה, ממוקם מול חופי הרצליה והוא עתיד להתחיל במחצית הראשונה של 2013.

טבע ממשיכה בניסיונות להגן על שליטתה בשוק התרופות לטיפול בטרשת נפוצה: החברה הישראלית מבקשת מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לעכב את מתן האישור הסופי לחברת ביוג'ן לשווק את תרופת ה-BG-12, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בטרשת נפוצה (לעומת הקופקסון הניתנת בזריקות).

פריגו גררה אמש את מדד המעו"ף לירידות לאחר שגולדמן זאקס הוריד את המלצתו למניית החברה ל"מכירה" במחיר יעד של 110 דולר.

לפי הערכות בשוק, חברת נייס מצויה בהליכי משא ומתן מול אחת ממתחרותיה העיקריות, חברת ורינט (נסחרת בארה"ב), לרכישתה בהליך של מיזוג. על פי הידוע, ורינט, הנסחרת בשווי של כ-1.25 מיליארד דולר צפויה להירכש בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

חברת פרוקוגניה במוקד, לאחר שהודיעה היום על השלמת הקמת מרכז עולמי למתן שירותי ניתוח וניטור מבנים סוכריים בתרופות ביולוגיות עבור חברות הביו-פארמה והביו-סימילר, כחלק מתהליך התמקדות החברה בהרחבת המכירות של מוצריה ושירותיה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]