דרגי הותיר הריבית על כנה; "התאוששות רק בסוף 2013"

(עדכון) כצפוי הותיר הבנק המרכזי האירופי את הריבית של חודש ינואר על כנה ברמתה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של האיחוד האירופי - 0.75% ■ נשיא ה-ECB: "החולשה הכלכלית תימשך וההתאוששות רק בסוף 2013"

הבנק המרכזי האירופי פרסם היום את החלטתה הריבית שלו לחודש ינואר. הבנק, כצפוי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של האיחוד האירופי. גם הבנק המרכזי האנגלי הותיר את הריבית במדינה על רמתה הנוכחית.

במסיבת העיתונאים שערך נשיא ה-ECB מריו דרגי מייד לאחר הכרזת הריבית הוא אמר כי הנתונים הכלכליים האחרונים מעידים על כך שכלכלת גוש האירו מתייצבת אך שיפור ניכר ניתן יהיה לראות רק בסוף 2013.

"החולשה הכלכלית בגוש האירו צפויה להתרחב ב-2013", אמר דרגי במסבית העיתונאים. "ההתאוששות ההדרגתית צפויה רק בסוף השנה והביטחון של השווקים הפיננסים השתפר באופן משמעותי".

אז מה הוביל אותו להותיר את הריבית על כנה? דרגי ציין כי תשואות האג"ח של מדינות גוש האירו צנחו באופן מהותי, בעוד ששוקי המניות זינקו והיו פחות תנודתיים בחודשים האחרונים. יו"ר הבנק המרכזי האירופי אמר גם כי חל גידול בהשקעות הזרות בגוש האירו וגידול בפקדונות הבנקים במדינות הפריפרייה.

עם זאת, באותה נשימה דרגי אמר ש"כל זה עדיין לא מצא את הדרך לכלכלה הריאלית" וציין כי הכלכלה האירופית ממשיכה להיות חלשה. "כך שלא הייתה סיבה לשנות את התחזית לטווח הבינוני כדי ליצב את המחירים".

דרגי אמר באותה הזדמנות כי הוא צופה שהאינפלציה, שעמדה בדצמבר 2012 על 2.2% (שנתי), תצנח לרמה של מתחת ל-2% במהלך החודשים הקרובים, ולכן הציב את יעד האינפלציה של הבנק המרכזי על כ-2%. "בעקבות המדיניות המתאימה, לחצי האינפלציה צפויים להתמתן".

לאחר דבריו של דרגי והכרזת הריבית, האירו עלה מול הדולר לרמה של 1.3115 דולרים לאירו, לעומת 1.3096 דולרים לאירו. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

מוקדם יותר הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית במדינה ללא שינוי על רמה של 0.5%. הבנק גם הותיר את המדיניות המוניטארית שלו על כנה והודיע שהוא מתכוון לראות איך תגיב הכלכלה הבריטית לתוכנית המוניטארית הקיימת כיום לפני שיחליט אם לבצע בה שינויים כלשהם.