הלחץ עובד: רשות השידור תפסיק לעבוד עם עוה"ד הגובים את האגרה

"גלובס" חשף כי משרדי עוה"ד העובדים עם הרשות גבו כ-60 מיליון שקל בשכר-טרחה ועמלות מחייבים בשלוש שנים ■ יו"ר הרשות, אמיר גילת, קיים סדרת פגישות למציאת אלטרנטיבות, בהן פגישה עם רשות האכיפה והגבייה

הסערה הציבורית עובדת: רשות השידור בוחנת חלופות לגביית האגרה מחייבים באמצעות משרדי עורכי דין.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה ערך יו"ר הרשות, אמיר גילת, סדרה של פגישות בכדי למצוא אלטרנטיבות לשימוש במשרדים, אשר מנהלים בעצמם את הגבייה ועושים זאת לא אחת בדרכים אגרסיביות.

בין היתר נערכה פגישה במשרדי רשות האכיפה והגבייה הממשלתית, על מנת לבדוק את האפשרות להעביר אליהם את הטיפול בנושא.

אתמול (ד') נחשף ב"גלובס" כי משרדי עורכי הדין שפעלו עבור רשות השידור גבו מהחייבים למעלה מ-60 מיליון שקל רק בעבור עמלות ושכר-טרחה עבורם. בין השיטות המפוקפקות בהן נהגו משרדי עורכי הדין - אשר נהגו כל אחד על-פי ראות עיניו - גם התחזות ואיומים.

גילת החליט לקחת את הנושא תחת אחריותו האישית, לאור הביקורת הציבורית הקשה והפגיעה התדמיתית ברשות בעקבות גבייה אגרת השידור. בין היתר כבר הופסקה העבודה עם שורה של משרדים שהתנהלו בדרך שנראה להנהלת הרשות לא מוסרית.

במהלך 2012 הגיעו לרשות השידור כ-1,700 תלונות בנושא האגרה. בקרוב יערך גם יום עיון בנושא.

גילת מסר בתגובה ל"גלובס" כי "רשות השידור קשובה מזה זמן לקולות הביקורת העולים סביב אופן הגבייה, וכבר החלה לטפל בנושא. אני פועל על מנת למצוא את הדרך הטובה ביותר לבודד את החייבים הסדרתיים מכל היתר ולהפוך את הליך הטיפול בנושא האגרה ליעיל יותר, נוח, ידידותי ונגיש".

סמנכ"ל הגבייה יפרוש?

בתוך כך, עו"ד אלעד מן מתנועת "הצלחה" שלח מכתב חריף למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, בעקבות החשיפה ב"גלובס" לפיה יש כוונה להאריך את כהונתו של סמנכ"ל הגבייה של הרשות, אבי כ"ץ, זאת למרות שהוא אמור לפרוש בחודש הבא לגמלאות.

במכתבו דורש עו"ד מן הבהרות לאור מה שהוא קורא "עניינים מטרידים שאינם עולים לכאורה עם עקרונות המינהל התקין בהיבטים שונים שלהם".

עו"ד מן מבקש מהרשות "להבהיר כיצד מתיישבת כהונתו הארוכה מאוד ממילא של הסמנכ"ל המכהן עם עקרונות מנחים של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לקציבת כהונה של בכירים בשירות הציבורי".

כתבות נוספות בנושא:

רשות השידור: נפסיק לגלגל שכ"ט של עו"ד על חייבי האגרה

אין גבול? עיוור רכש טלוויזיה - רשות השידור דורשת אגרה

רשות השידור: 41 א' ש' למפקח מחסן, 52 א' ש' לעודד גרנות