נעילה מעורבת במחזור דליל באחד-העם; כלכלית טיפסה 4.5%

ב"גלובס" נחשף כי מספר חברות גדולות בטורקיה מעוניינות לרכוש גז משותפיות "לוויתן"; טורקיה ציננה את ההתלהבות ■ מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב-0.2% ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-540 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') במגמה מעורבת, כאשר מדד הבנקים נותר בטריטוריה השלילית. המשקיעים הגיבו בין היתר לפרסום נתוני המאקרו בארץ וכן לנתוני המסחר בוול סטריט בסוף השבוע. ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שירד ב-0.2% והצביע על המשך ההאטה במשק הישראלי. מחזור המסחר נותר דליל והסתכם בכ-540 מיליון שקל בלבד.

היום פורסם כי התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה במחצית השנייה של שנת 2012 ב-2.8% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.9% במחצית הראשונה ועלייה של 3.3% במחצית השנייה של שנת 2011, כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). גם לפי רבעונים משתקפת העמקת ההאטה בפעילות הכלכלית שהחלה בתחילת שנת 2010: התמ"ג עלה ברבעון הרביעי של 2012 ב-2.5%, לאחר עלייה של 2.8% ברבעון השלישי ועלייה של 2.9% ברבעון השני.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, מציין הבוקר כי "נתוני מאקרו רעים ביפן ואירופה פוגעים באופטימיות שהייתה בשווקי העולם והעיבו על המסחר במהלך השבוע האחרון. להערכתנו, נסגר השיפור בנתונים יחול רק לקראת אמצע השנה. כמו כן, בהתאם להערכתנו, נסגר השבוע הפער בין שוק המניות בישראל לזה בארה"ב, כאשר אנו עדיין מאמינים כי שוק המניות נמצא במומנטום חיובי גם בארה"ב וגם בישראל. אנו ממליצים על חשיפה מלאה לרכיב המנייתי בתיק ההשקעות. יש לשים לב לכך שהעליות החדות במדד היתר 50 מיוחסות למספר קטן של מניות שעלו בצורה חדה מאוד ולכן הסיכון במדד גדל ויש להקטין במעט את החשיפה אליו".

בוול סטריט ננעל המסחר ביום שישי ביציבות יחסית - הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% והנאסד"ק איבד 0.2%. בסיכום שבועי מדד הנאסד"ק רשם ירידה לאחר 6 שבועות רצופים של עליות. ה-S&P 500 הצליח בקושי לסיים עוד שבוע נוסף של עליות ומדד הדאו ג'ונס סיים שבוע שני ברציפות בירידות.

ביום שישי דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש ינואר ירד כאמור ב-0.2%, בניגוד לתחזיות בשוק ההון. בכך, מסתכמת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בכ-1.5%, מתחת היעד השנתי של הממשלה שעומד על 1%-3%.

למי שמחפש השלכה של ירידת המדד על החלטת הריבית הקרובה של בנק ישראל, אומר רונן מנחם מבנק מזרחי טפחות כי בנק ישראל מוטרד מעט פחות בזירה הכלכלית ושם דגש על הגירעון התקציבי והתחדשות העליות המהירות במחירי הדירות. מנחם מעריך כי הריבית לא תרד בחודש הבא, אבל "במבט להמשך הגורמים התומכים בעליית ריבית עשויים להיות דומיננטיים יותר".

ואם דיברנו על בנק ישראל, הנגיד סטנלי פישר שהודיע באחרונה על סיום מוקדם של הקדנציה שלו, הוכתר ע"י "וושינגטון פוסט" כמועמד אידיאלי להחליף את בן ברננקי כיו"ר הפדרל ריזרב (לסיפור המלא - לחצו כאן).

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית שלהם על שוק המניות הישראלי, כי הבורסה המקומית עשויה להציג ביצועי יתר בשבוע הקרוב, בשל הפערים מול הבורסות המרכזיות בעולם. עם זאת, באותה נשימה מציינים בבנק שכיוון המסחר עלול להיות מושפע גם מהעלייה בסיכונים הגיאופוליטיים וכן מחרב הקיצוצים הפיסקליים, העלולים לפגוע בבורסה. "להערכתנו, יש להצביע על העלייה שחלה בתיאבון של ציבור המשקיעים לסיכון, על רקע סביבת הריבית הנמוכה והיעדר אלטרנטיבות מעניינות להשקעה", נכתב בסקירה.

מניות "לוויתן" במוקד

יחידות ההשתתפות של השותפות הישראליות בקידוח "לוייתן", דלק קידוחים , אבנר ורציו , עומדות במוקד ברקע חשיפת "גלובס" כי השותפים בקידוח קיבלו בשבועות האחרונים פניות ממספר קבוצות עסקיות גדולות הפועלות בטורקיה ומעוניינות ברכישת גז ישראלי מהמאגר. בדיונים פנימיים דובר על מכירת גז בהיקף שנתי של 10 BMC ובמחירים שבסביבות 10-11 דולר ליחידת חום. להערכת גורמים במשק האנרגיה, ניתן יהיה להתחיל בהזרמת הגז לטורקיה כבר ב-2016.

בטורקיה לא הכחישו את הדברים, ואמרו כי לא יהיה יצוא מ"לוויתן" דרך טורקיה ללא אישור מארדואן, וללא התנצלות ישראלית על אירועי ה"מרמרה" והסרת המצור על עזה.

‎‎ל"גלובס" נודע היום כי נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות , המורכבת מגילעד הוותיקה, אקסלנס והראל, אינה מקבלת גם את המתווה השלישי להסדר חוב שהגישה להם בשבוע שעבר הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר. בפגישה בין הצדדים הציגה היום הנציגות את דרישותיה להנהלת החברה, כשהצדדים עדיין רחוקים מהסכמה ביניהם. (לסיפור המלא)

מניית איזיצ'יפ ריכזה עניין על רקע ארביטראז' חיובי של כ-2%. מלאנוקס מנגד מאבדת גובה עקב פער שלילי. בבילון מרכזת עניין רב לקראת פרסום הדוח השנתי מחר.

מניות הבנקים לאומי ומזרחי טפחות נסחרו על רקע הדיווחים כי סייעו לאזרח אמריקני לחמוק ממס בארה"ב. לפי הדיווח ב"בלומברג", הוא הסתייע באנשים בבנקים הישראליים על מנת להחביא חשבונות שהיו לו מחוץ לארה"ב וזאת על מנת להמנע מתשלום מסים במדינה.

ביום חמישי הודיעה טבע , כי קיבלה אישור מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק גרסה גנרית לתרופה Adderall של חברת שייר (Shire). מדובר בתרופה לטיפול בשחרור מושהה בהפרעות קשב וריכוז (ADHD), שמכירותה בארה"ב הסתכמו ב-2 מיליארד דולר בשנת 2012.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]