לאומי: הקיצוצים הצפויים עלולים לפגוע בשוק המניות המקומי

בסקירה השבועית ציינו כלכלני הבנק כי אומנם שוק המניות המקומי עשוי להציג ביצועי יתר בקרוב, אך הסיכונים הגיאופוליטיים ביחד עם הקיצוצים הצפויים עלולים להעיב על המסחר ■ "בעת הנוכחית אנו מעדיפים השקעה במניות השורה השנייה"

בחטיבת ההשקעות של בנק לאומי סבורים כי שוק המניות המקומי עשוי להציג ביצועי יתר בשבוע הקרוב, בשל הפערים שהוא פתח מול הבורסות המרכזיות בעולם. עם זאת, באותה נשימה מציינים בבנק שכיוון המסחר עלול להיות מושפע גם מהעלייה בסיכונים הגיאופוליטיים וכן מחרב הקיצוצים הפיסקליים, העלולים לפגוע גם בתוצאות הכספיות של חלק מהחברות.

"בהתחשב ברמות המחירים אליהן טיפסו חלק ניכר ממניות המעו"ף, בעת הנוכחית אנו מעדיפים השקעה במניות השורה השנייה על פני מניות השורה הראשונה", כתבו כלכלני הבנק בסקירה השבועית. לגבי שוק האג"ח, מממליצים בלאומי כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת לאור רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

הבנק התייחס בנוסף לגידול ההשקעות באפיק המנייתי בקרנות הנאמנות בחודש דצמבר. לפי הנתונים, בחודש זה, נרשמו גיוסים נטו בהיקף של כ-133 מיליון שקל, לאחר פדיונות נטו של כ-2.4 מיליארד שקל וכ-1.3 מיליארד שקל בשנים 2011 ו-2012 בהתאמה. המפנה במגמה חל כבר בסוף 2012, אך מתחילת השנה ניכר שהתחזקה. "להערכתנו, יש בכך כדי להצביע על העלייה שחלה בתיאבון של ציבור המשקיעים לסיכון, על רקע סביבת הריבית הנמוכה והיעדר אלטרנטיבות מעניינות להשקעה", נכתב בסקירה.

בתוך כך, בלאומי מציינים כי למרות הפסימיות המקומית סטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף נותרו ברמה נמוכה של כ-13%. "רמה זו מאפשרת למשקיעים המעוניינים בכך לבצע הגנות על תיקי ההשקעות בפרמיה סבירה". כלכלני הבנק מציינים בסקירה את מגמת הירידה במחזורי המסחר. אלו, רשמו השבוע שפל נוסף ועמדו בממוצע יומי על כ-0.6 מיליארד שקל בלבד.